متلک آمریکایی‌ها به انگلیسی‌ها دردسر شد: با چای نمک بخورید!
متلک آمریکایی‌ها به انگلیسی‌ها دردسر شد: با چای نمک بخورید!

  به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از اینکوآیرر، بعد از عرضه کتاب شیمیدان آمریکایی، میشل فرانکل درباره چای و توصیه وی به انگلیسی‌ها برای افزودن نمک به چای، جنجال بزرگی میان دو کشور بروز کرده و باعث شد تا این جنجال دیپلماتیک شود. شیمیدان آمریکایی تلاش دارد تا با تکیه بر علم روز فرایند […]

جنجال دیپلماتیک بعد از متلک آمریکایی‌ها به چای خوردن انگلیسی‌ها

 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از اینکوآیرر، بعد از عرضه کتاب شیمیدان آمریکایی، میشل فرانکل درباره چای و توصیه وی به انگلیسی‌ها برای افزودن نمک به چای، جنجال بزرگی میان دو کشور بروز کرده و باعث شد تا این جنجال دیپلماتیک شود.

شیمیدان آمریکایی تلاش دارد تا با تکیه بر علم روز فرایند چای سازی را تقویت کرده و توضیح دهد.

به همین خاطر چند قطره از لیمو را برای شکستن تفاله چای روی سطح آب پیشنهاد می‌کند.

اما پیشنهاد وی برای افزودن نمک به چای خشم انگلیسی‌ها را برانگیخت.

یک آزمایش کننده انگلیسی چای شور را با آب دریا مقایسه کرد و دیگری آن را وحشتناک خواند.

علی رغم ایجاد ناراحتی میان انگلیسی‌های متعصب، فرانکل در کتابش توضیح داده که نمک، عاملی را که طعم چای را تلخ می‌کند، از بین می‌برد.

به گفته وی چای مغولی و چای تبتی نیز از کمی نمک استفاده می‌کنند.

با این حال انگلیسی‌ها تمایل فرانکل برای درست کردن چای در مایکروویو را رد کردند و وقتی فرانکل گفت وقتی شیر به معادله اضافه می‌شود، باید گرم شود{انگلیسی‌ها شیر سرد را در چای می‌ریزند} خشم انگلیسی‌ها دو برابر شد.

اما سفارت آمریکا در انگلیس وارد ماجرا شد و نوشت چای اکسیر رفاقت است و پیوند مقدس میان دو ملت است اما کارکنانش به درست کردن چای با مایکروویو ادامه خواهند داد.

اما دولت انگلیس هم در اکانت شبکه ایکس خود پاسخ داد از روابط ویژه قدردانی کرده اما عمیقا مخالف این رفتار بوده و به درست کردن چای در کتری ادامه خواهند داد.

 

منبع: اطلاعات انلاین