در ۷ استان کشور رقابت انتخاباتی وجود ندارد!
در ۷ استان کشور رقابت انتخاباتی وجود ندارد!

هم میهن نوشت: انتخابات خبرگان چه ویژگی‌ای دارد که این‌گونه مورد توجه قرارگرفته است؟ میزان رقابت در انتخابات مجلس خبرگان به‌طور طبیعی به دلیل ماهیت آن پایین است؛ از آنجایی که در این انتخابات فقط مجتهدان و یا کسانی که سطح چهار حوزه را دارند می‌توانند در آن شرکت کنند، بسیاری از افراد امکان شرکت […]

- در ۷ استان کشور رقابت انتخاباتی وجود ندارد!

هم میهن نوشت: انتخابات خبرگان چه ویژگی‌ای دارد که این‌گونه مورد توجه قرارگرفته است؟ میزان رقابت در انتخابات مجلس خبرگان به‌طور طبیعی به دلیل ماهیت آن پایین است؛ از آنجایی که در این انتخابات فقط مجتهدان و یا کسانی که سطح چهار حوزه را دارند می‌توانند در آن شرکت کنند، بسیاری از افراد امکان شرکت در آن را ندارند و همین امر خود به خود باعث کاهش رقابت در آن می‌شود؛ اما اعلام نتایج تأییدصلاحیت‌ها نشان می‌دهد که در قیاس با دوره‌های گذشته، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان غیررقابتی‌ترین دوره است.
همان‌گونه که مشخص است، انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان در سال جاری از دوره‌های اول، سوم، چهارم و پنجم غیررقابتی‌تر است. این در حالی است که مطابق با آخرین خبرها، یکی از نامزد‌های این انتخابات از حوزه انتخابیه هرمزگان انصراف داده و یکی دیگر از آن‌ها نیز همین امروز فوت کرده است و بنابراین تعداد نامزد‌های این دوره را باید ۱۳۶ نفر در نظر گرفت.
در ۷ استان البرز، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، هیچ رقابتی وجود ندارد.
در میان ۷ استان فوق‌الذکر، استان‌های زنجان و شیراز قابل‌تأمل‌تر هستند؛ درحالی‌که در شیراز ۵ کرسی برای رقابت وجود دارد، فقط ۴ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و این امر به معنای آن است که در صورت برگزاری انتخابات در آنجا یک کرسی خالی باقی می‌ماند. اما این موضوع در خصوص استان زنجان جالب‌تر است؛ جایی که ظاهراً یک کرسی برای رقابت وجود دارد، اما هیچ‌کسی تأیید صلاحیت نشده است و بنابر گفته دبیر ستاد انتخابات این استان، «تاکنون مورد تأییدشده‌ای اعلام نشده است».

منبع: اطلاعات انلاین