بهترین و ضعیف‌ترین بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا طبق آمار
بهترین و ضعیف‌ترین بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا طبق آمار

همشهری نوشت: همان‌طور که در آخرین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا مشخص بود، سامان قدوس نقشی کلیدی در برنامه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی داشت و او یک بازیکن محوری در تیم ملی محسوب می‌شد. این موضوع در ۳بازی ابتدایی تیم ملی کاملا خودش را نشان داد و سامان با ۲پاس‌گل، یکی از […]

- بهترین و ضعیف‌ترین بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا طبق آمار

همشهری نوشت: همان‌طور که در آخرین بازی‌های تدارکاتی تیم ملی پیش از رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا مشخص بود، سامان قدوس نقشی کلیدی در برنامه‌های تاکتیکی امیر قلعه‌نویی داشت و او یک بازیکن محوری در تیم ملی محسوب می‌شد. این موضوع در ۳بازی ابتدایی تیم ملی کاملا خودش را نشان داد و سامان با ۲پاس‌گل، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در مرحله گروهی بود. میانگین نمرات قدوس طی این ۳بازی در سایت متریکا ۷.۵۹ بوده که او را بالاتر از سایر بازیکنان به عنوان برترین چهره تیم ملی ایران در این ۳بازی معرفی می‌کند. قدوس در بازی با فلسطین نمره ۸.۱۳ گرفت که بالاترین نمره ثبت‌شده در بازی‌های گروهی برای ملی‌پوشان ایران بود. بعد از او مهدی طارمی با نمره ۸.۰۶ در مقابل امارات بهترین نمره را دریافت کرد. میانگین نمرات طارمی طی این ۳بازی ۷.۳۸ بود که اجازه نداد او در جمع برترین‌های تیم ملی از نگاه متریکا قرار بگیرد.

رامین با یک بازی، بیرو با یک پنالتی
بعد از سامان قدوس که با میانگین ۷.۵۹ بهترین بازیکن ایران در این ۳بازی بود، دومین بازیکن برتر تیم ملی از لحاظ نمرات متریکا رامین رضاییان بود که میانگین نمراتش در متریکا ۷.۵۴ بوده است. رامین البته نسبت به سایر بازیکن‌ها کمتر به میدان رفت و فقط در بازی با هنگ‌کنگ فیکس بود. اتفاقا او در تنها بازی فیکس خودش توانست با نمره ۷.۸۵ عنوان برترین بازیکن میدان را از آن خودش کند. در کنار قدوس و رضاییان، سایت متریکا سومین بازیکن برتر تیم ملی در مرحله گروهی را علیرضا بیرانوند می‌داند. میانگین نمرات بیرو ۷.۲۹ بود و بهترین نمره او هم طبیعتا در بازی با امارات به دست آمد که با مهار پنالتی اماراتی‌ها به نمره ۷.۵۳ رسید. ضعیف‌ترین نمرات را در این ۳بازی محمدحسین کنعانی‌زادگان گرفت که در هیچ یک از بازی‌ها نمره‌اش به ۷ نرسید و نمره ۶.۶۱ او در بازی با امارات ضعیف‌ترین نمره ملی‌پوشان ایران در ۳بازی مقدماتی بود.

۵ بازیکن همیشه ثابت
محمدحسین کنعانی‌زادگان اگرچه پایین‌ترین نمرات تیم ملی را داشت، اما از لحاظ دقایق حضور در میدان یکی از ۲ رکورددار تیم ملی بود. در ۳بازی مرحله گروهی فقط ۲بازیکن تیم ملی به‌طور کامل بازی کردند و ۲۷۰دقیقه در زمین بودند. علیرضا بیرانوند درون دروازه و کنعانی‌زادگان در خط دفاعی ۲بازیکن ۲۷۰دقیقه‌ای تیم بودند. مهدی طارمی هم ۲۵۶دقیقه بازی کرد و پشت سر این دو بازیکن قرار گرفت. در میان ملی‌پوشان ایران بیرانوند، کنعانی‌زادگان، طارمی، قدوس و قائدی ۵بازیکنی بودند که در هر ۳بازی در ترکیب اصلی حضور داشتند و در جمع ۱۱بازیکن آغازگر مسابقه وارد زمین شدند. بهترین گلزنان تیم ملی هم از همین جمع آمدند. مهدی قائدی در ۲بازی اول ۲گل زد و طارمی هم در سومین بازی ۲گل زد و خودش را به همشهری‌اش رساند.

مهدی؛ دقیق‌تر از مهدی
سامان قدوس و سردار آزمون با ۲پاس‌گل بهترین گل‌ساز‌های تیم بودند و سامان بیشترین تعداد پاس‌های کلیدی را هم صادر کرد. آمار برترین بازیکنان تیم ملی در بخش پاس‌های کلیدی آمار جالب‌توجهی است. سامان قدوس ۷پاس کلیدی طی ۳بازی ارسال کرده و نفرات دوم و سوم روی‌هم‌رفته به اندازه او پاس کلیدی داده‌اند. مهدی طارمی با ۴پاس و علیرضا جهانبخش با ۳پاس کلیدی در رتبه‌های دوم و سوم هستند. شوتزن‌ترین بازیکنان تیم هم به ترتیب مهدی طارمی (۹شوت)، مهدی قائدی (۶شوت) و جهانبخش (۵شوت) بوده‌اند. اگرچه قائدی شوت‌های کمتری نسبت به طارمی زده، تعداد شوت‌های داخل چارچوبش بیشتر از اوست؛ قائدی ۴شوت داخل چارچوب داشته و مهدی طارمی ۳شوت.

منبع: اطلاعات انلاین