روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد که به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدر طفل، نامادری به اتهام قتل عمد احضار و با تشدید تأمین کیفری در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد. با توجه به وجود سوء‌ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، […]

- دستگیری نامادری به اتهام مرگ دختر ۹ ساله/ آثار بی‌شمار شکستگی و جراحات در بدن کودک

روابط عمومی دادگستری یزد اعلام کرد که به دنبال اعلام فوت مشکوک یک دختر ۹ ساله در منزل، پس از طرح شکایت توسط پدر طفل، نامادری به اتهام قتل عمد احضار و با تشدید تأمین کیفری در خصوص وی، قرار بازداشت موقت صادر شد.

با توجه به وجود سوء‌ظن اولیه به پدر و نامادری طفل، پرونده قضایی برای آنها در دادسرای یزد تشکیل و هر ۲ به اتهام مسامحه و سهل‌انگاری در مراقبت از طفل که منتهی به فوت وی شده است، تفهیم اتهام و با صدور قرار تأمین روانه زندان شدند.

اما پس از انجام تحقیقات تکمیلی و اقدامات حمایتی و مراقبتی مسئولان بهزیستی و با مشخص شدن علت تامه فوت از سوی پزشکی قانونی که حکایت از وجود آثار زیاد شکستگی و جراحات قدیمی در بدن کودک داشت، همچنین با توجه به وجود تعارضات بسیار در اظهارات نامادری که هنگام فوت طفل در منزل بوده است، همه ادله و قرائن، اتهام قتل را متوجه نامادری کرد.

اکنون پرونده این زن برای ادامه تحقیقات در شعبه ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال رسیدگی است.

بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹، هر گونه اذیت، درد و رنج روحی و جسمی، بی‌تفاوت بودن به سلامت کودک و بهداشت روانی و جسمی آنها و هر گونه ممانعت از تحصیل توسط هر شخصی و حتی پدر و مادر جرم محسوب شده و ممنوع است.

شکایت از این جرم توسط شاکی خصوصی یا با گزارش ضابطین قضایی یا هر کدام از مسئولان و نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان امکان‌پذیر است.

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین