به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، رضا بهراملو در جلسه هماهنگی جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان همدان با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اقدامات درخوری صورت گرفته است افزود: در تلاشیم با افزایش تولید، افزایش سرانه مصرف نیز محقق شود و از ۸.۵ کیلوگرم در استان […]

- سرانه مصرف ماهی در ایران ۱۲ کیلوگرم است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، رضا بهراملو در جلسه هماهنگی جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان همدان با بیان اینکه در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان اقدامات درخوری صورت گرفته است افزود: در تلاشیم با افزایش تولید، افزایش سرانه مصرف نیز محقق شود و از ۸.۵ کیلوگرم در استان به متوسط کشوری و جهانی نزدیک شویم.

وی یکی از اولویت‌های سازمان را توسعه صنعت شیلات و پرورش آبزیان در استان دانست و گفت: یکی از برنامه‌های ویژه جهاد کشاوری در راستای مصرف آبزیان، فرهنگ‌سازی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه افزایش مصرف ماهی نقش بسزایی در سلامت خانواده و جامعه دارد، خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی از جمله ترویج فرهنگ مصرف ماهی با جشنواره‌هایی چون طبخ آبزیان و غذاهای دریایی، سرانه افزایش پیدا می‌کند!؟

بهراملو با بیان اینکه تا پایان سال تولید بیش از ۷ هزار تن ماهی سردابی و گرم‌آبی در استان پیش‌بینی شده است تصریح کرد: تولید ماهیان زینتی و زالوی طبی نیز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم تمام تلاش‌ها به امنیت غذایی پایدار و سلامت جامعه منجر شود، گفت: وجود چنین جشنواره‌هایی در افزایش مصرف و طبخ سالم و جذاب آبزیان تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش زیرنویس استان همدان، و بنابر گزارشات مردمی، یکی از دلایل اصلی و مهم کاهش مصرف سرانه ماهی در استان، قیمت بالای این محصول و عدم توان مالی مصرف‌کنندگان در ارتباط با تهیه و مصرف این ماده غذایی، اعلام شده است!؟

هم اکنون ارزان‌ترین ماهی در استان، قزل‌آلا است، که قیمت هر کیلوگرم آن در بازار بیش از ۲۳۰‪ هزارتومان است، همچنین قیمت ماهی دریایی شمال و جنوب نیز بیش از ۴۰۰‪ هزارتومان در کیلوگرم است.

پس نتیجه می گیریم علت اصلی کاهش مصرف سرانه ماهی در استان، قیمت دست نیافتنی آن است!

۴۶

منبع: خبـرآنلاین