این پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ را از دست ندهید
این پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ را از دست ندهید

اکو ایران نوشت:  در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار روی عدد ۲.۱۲۰.۰۰۰ واحدی قرار گرفت . شاخص هم وزن نیز با اینکه رویه مثبتی در یکی دو روز گذشته به خود گرفت بود اما در نهایت در روز جاری با افت ۱۷۸۵ واحدی کار را […]

اکو ایران نوشت:  در جریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار روی عدد ۲.۱۲۰.۰۰۰ واحدی قرار گرفت . شاخص هم وزن نیز با اینکه رویه مثبتی در یکی دو روز گذشته به خود گرفت بود اما در نهایت در روز جاری با افت ۱۷۸۵ واحدی کار را به پایان برد.

ارزش معاملات برای روز جاری نیز روی رقم ۵۱۰۰ میلیارد تومانی ایستاد تا همچنان میانگین ارزش معاملاتی در بهمن ماه برای معاملات نقد بورس تهران اعداد کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان برای بازار باشد.

اما در بازار گروه انبوه‌سازی همچنان پیشتازی می‌کند و در روز جاری با ارزش معاملاتی بیش از ۵۶۴ میلیارد تومانی در رتبه اول برترین صنایع از نظر ارزش معاملاتی قرار گرفته است.

در پی حمله‌ای که به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن صورت گرفته است، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با اننتشار بیانیه‌ای، جزئیات بیشتری درباره تلفات نیروهای آمریکایی در این منطقه اعلام کرده است. به گفته فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه، پایگاه آمریکایی هدف قرار گرفته در شمال شرقی اردن قرار دارد و در هنگام حمله ۲۵۰ سرباز در آن حضور داشته است. همچنین به طور کلی این پایگاه میزبان حدود ۳۵۰ سرباز پیاده نظام و نیروی هوایی برای انجام ماموریت‌های پشتیبانی است.

این هم برای اهالی بازار سرمایه بهانه‌ای بود برای منفی‌های امروز، البته که نباید فراموش کرد که سرمایه همیشه ترسو بوده است و در اولین اقدام در مواجهه با بحران خود را به سمت دارایی‌های امن سوق می‌دهد.

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش رسمی درباره حمله به نیروهای آمریکا این طور عنوان کرده است که گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند. ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

«چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده اعلام کرده است که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست؛ چنانچه درگیری گسترده‌تری با ایران رخ دهد، باید با احتیاط عمل کنیم.

گفته می‌شود که قیمت نفت جهانی، واکنش خاص و هیجانی به اتفاقات اخیر حمله به پایگاه نظامی امریکا در خاورمیانه نداشته است.

در بورس کالا نیز تنها شرکت بهمن موتور است که همچنان به عرضه خودرو در بورس کالا ادامه می‌دهد و محصول کاپرا سفید خود را با ۱.۴ درصد بیشتر از قیمت پایه اعلامی فروخت. بهمن موتور در روز جاری ۵۰ دستگاه کاپرا ۲ سفید  را به قیمت ۸۷۵ میلیون تومان و به تاریخ تحویل ۱۷ اسفند ماه سال جاری در بورس کالا عرضه کرده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در جریان معاملات روز جاری شاخص کل با افت همراه شد تا رشدهای نسبتا ضعیف چند روز گذشته خودش را از بین ببرد. این افت برای سطح حمایتی که در روز های گذشته در مورد آن صحبت کردیم می‌تواند خطرناک باشد و بازار را به سمت اعداد و اراقم بالاتر سوق دهد. اما همچنان بزرگان بازار بورس اوراق بهادار تهران بدون تغییر خاصی روزهای بهمن ماه را سپری می‌کنند. افراد تمایلی به ورود به بازار سرمایه ندارد و این موضوعی است که نتیجه عملکرد چند ساله اخیر بازار سرمایه است و قصه تکراری مصوبات و دستوالعمل‌های یک شبه بازار در نهایت منتج به ایجاد چنین بازاری می‌شود.

اما همچنان اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه به حمایت شاخص کل در این محدوده‌ها امیدوار هستند. باید دید بازار برای فردا چه روندی را در پیش خواهد گرفت.

این پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ را از دست ندهید

منبع: اطلاعات انلاین