به گزارش زیرنویس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: زنده‌یاد عابدی ملاباشی به دنبال سقوط از ارتفاع با شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی در بخش آی.سی.یو جراحی اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود که به رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد. دکتر رامین نسیمی […]

به گزارش زیرنویس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: زنده‌یاد عابدی ملاباشی به دنبال سقوط از ارتفاع با شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی در بخش آی.سی.یو جراحی اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود که به رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.

دکتر رامین نسیمی دوست افزود: زنده‌یاد عابدی ملاباشی به رغم مراقبت‌های درمانی، پس از تایید نهایی مرگ مغزی و با تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بامداد امروز برای اهدای عضو به به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

زنده‌یاد عابدی ملاباشی نوزدهمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ است که اعضای بدن وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

 استان اردبیل در پنج سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

چهار ماه پیش دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

به گفته وی، شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی.ام.پی) در استان اردبیل طی ۶ ماه اول سال گذشته و سال جاری از ۱۱.۶ به ۲۱.۴۹ افزایش یافته و این استان در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

وی این افتخار و اقتدار را مدیون فعالیت‌های پیگیر و مستمر به همراه روحیه تلاشگر و جهادی گسترده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و نتیجه دانش، تخصص و حمایت‌های ارزنده خادمان سلامت و بهداشت استان در ارتقای فرهنگ اهدای عضو دانست.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از زحمات و پشتکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و تیم اجرایی در واحد شناسایی و فراهم‌آوری این دانشگاه افزود: نتایج این زحمات و فعالیت‌ها را می‌توان در رویش زندگی در کالبد رنجور بیمارانی مشاهده کرد که پس از دوران مشقت‌بار، زندگی دوباره یافته و در آرامش نفس‌های آسوده و باطراوت را تجربه می‌کنند.

منبع خبر: رکنـا