خطیر مخالف من است و می‌خواهد اخراجم کند
خطیر مخالف من است و می‌خواهد اخراجم کند

ورزش سه نوشت: به صورت کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، جواد نکونام پس از تمرین امروز استقلال در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد تا پس از مدت‌ها سکوتش را بشکند و در قبال مسائل مختلف مربوط به باشگاه و بخصوص بحث نقل و انتقالات به صحبت بپردازد. استارت انفجار خشم نکونام از بیانیه‌های […]

- خطیر مخالف من است و می‌خواهد اخراجم کند

ورزش سه نوشت: به صورت کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، جواد نکونام پس از تمرین امروز استقلال در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کرد تا پس از مدت‌ها سکوتش را بشکند و در قبال مسائل مختلف مربوط به باشگاه و بخصوص بحث نقل و انتقالات به صحبت بپردازد.

استارت انفجار خشم نکونام از بیانیه‌های امروز باشگاه زده شد. او که در این مدت تلاش کرده بود با سکوت کارش را پیش ببرد و منتظر فعالیت مدیریت باشگاه در بخش نقل و انتقالات باشد، امروز صحبت‌های تندی را علیه علی خطیر به زبان آورد که در زیر می‌خوانیم:

* قهرمانی نیم فصل هیچ اهمیتی ندارد
تمام توضیحات را می‌دهم تا هواداران عزیزمان بدانند چه اتفاقاتی حول باشگاهمان رخ می‌دهد و در جریان قرار بگیرند، چون مالک و صاحب اصلی باشگاه استقلال هواداران هستند، آنهایی که در گرما و سرما تیم را حمایت می‌کنند. اگر در نیم‌فصل اول تیم توانست قهرمان شود که برای خود من و کادرم هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود، به خاطر حضور هواداران و بازیکنانمان بود. از روز اول هم گفتم اگر ۱۳ بازیکن داشته باشم، کارمان را انجام می‌دهیم و زحمت‌مان را می‌کشیم.

* با این بیانیه ثابت کردند که می‌خواهند سرمان را ببرند
برخلاف صحبت‌هایی که یک سری از دوستان داشتند و گفتند اگر تیم چهاردهم هم بشود، برای ما مهم نیست، ولی بیانیه امروز نشان داد اینها منتظر هستند که همین جا سر ما را ببرند. اتفاقاتی که افتاد این را کاملا نشان می‌دهد.

* نامه دارند تا سرمربی را اخراج کنند
نامه‌ای از هیئت مدیره گرفته‌اند تا هر زمان خواستند سرمربی تیم را اخراج کنند و هنوز هم آن نامه را با خودشان این ور و آن ور می‌برند که این ادعا را نشان می‌دهد. اما هواداران و بازیکنان استقلال نشان دادند لیاقت صدرنشینی را دارند.

* آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند
نگاه و توجه ویژه‌ای باید به باشگاه استقلال داشته باشیم. فقط به خاطر بازیکنان و هواداران قهرمان نیم فصل شدیم. کسی خواهشا چیزی را به نام خودش ثبت نکند از روز اول ما دعوا داشتیم. بازیکنان اعتصاب می‌کردند و (مدیریت) پول ندادند و آنها می‌گفتند چون اعتصاب کردید به شما پول نمی‌دهیم. لج و لجبازی و جنگ و دعوا بود. آنها می‌خواهند فقط قدرتشان را نشان بدهند.

* اردوی خارجی منوط به خریدن بازیکن بود
در مورد اردوی دبی هم باید بگویم، در بازی آخری که در تهران داشتیم، من علناً و رسمی گفتم که آقایان من اگر بازیکن نگیرم (به دبی) نمی‌روم. قرار نبود اردویی در دبی برگزار شود. یک پیشنهادی به من دادند و قرار شد ۲ بازی دوستانه برگزار شود و بریم در آنجا شرکت کنیم ولی وقتی بازیکن نگرفتیم، من خودم گفتم که نمی‌رویم. سپس جلساتی با مدیرعامل تیم برگزار کردیم که دوباره من درخواست اردوی خارج از کشور دادم. چند کشور را نیز گفتم، چون به تیممان کمک می‌کرد. این موضوع هم منوط به خریدن بازیکن بود.

* تا دیروز منتظر بودم اتفاقات خوب رخ بدهد
تیمی که دو سال است با هم بازی می‌کند و بازیکنان همدیگر را می‌شناسند. این بازیکن جدید است که باید بیاید و با رفتار، تاکتیک و شرایط تیم و مربی آشنا شود. وگرنه ما نیازی به اردو نداشتیم. آنقدری که ما به بازیکن نیاز داریم، به اردو نیاز نداریم. از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول بود تا دیروز که منتظر بودم اتفاقات خوب بیفتد که چنین نشد. وقتی بازیکن نخریدیم، نمی‌توانیم به اردو برویم.

* اگر باشگاهی رونالدو را بخواهد، باید با پول نقد برود نه اینکه بنشیند سر جایش
بعد از بازی آخر به استراحت رفتیم و سپس من ۲ لیست دادم و گفتم که چه بازیکنانی می‌خواهم. اینکه چرا بازیکنی گرفته نشده را پروسه‌اش را نمی‌دانم. فقط می‌دانم که چند نامه زدند مثلا می‌دانم که به باشگاه سپاهان نامه زدند و باشگاه سپاهان مخالف انتقال بود. من سوال می‌کنم، مثلا تیمی می‌خواهد رونالدو را بخرد. می‌گوید ما می‌خواهیم رونالدو را بخریم. به هر حال آن مسئولی که در باشگاه النصر است، قطعا جوابی نمی‌دهد. ولی اگر آن تیم رونالدو را می‌خواهد، اگر با چک یا پول نقد برود و مذاکره کند، شرایط فرق می‌کند. مثلا باشگاه سپاهان یک بازیکن عراقی را می‌خواهد و مدیران این باشگاه برای مذاکره به باشگاه عراقی رفته‌اند. ولی ما نشسته‌ایم و می‌گوییم آقا این بازیکن نمی‌آید و آن بازیکن نمی‌آید.

* خود خطیر گفت قلی‌زاده و جهانبخش را می‌گیریم
درست است، بازیکن نمی‌آید. ولی من یک سوال دارم. خود ایشان (علی خطیر) گفتند برویم علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را بگیریم. من اصلا تعجب کردم و گفتم آقا پول داریم؟ ایشان گفتند باید دو ستاره بگیریم و موافقت کردم. گفتم ابتدای فصل با آنها صحبت کردم و گفتند به ایران نمی‌آیند، ولی الان صحبت‌ها را انجام بدهید و نام آنها را در لیست گذاشتم. دو بازیکنی که در لیست اول من حضور دارند و به قول دوستان کهکشانی هستند، در لیگ ایران بازی می‌کنند. اگر اینها را ابتدای فصل می‌گرفتید که ما مشکلی نداشتیم. باز هم تکرار می‌کنم، بازیکنانی بودند که قابل مذاکره بودند.

* ما باشگاه بزرگی هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم
حداقل یک بار با این بازیکنان لژیونر بنشینند و صحبت کنند. آخر سر می‌گویند نمی‌آیند، اما این زحمت را هم به خود ندادند. به جای آن لیست را بیرون دادند که نکونام این و آن را خواسته و این غیرمعقول است. من سوال می‌کنم؛ استقلال تهران، باشگاه به این بزرگی که دو بار قهرمان آسیا شده است، باید چه بازیکنی جذب کند؟ رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا دیگر! چون که بهترین تیم لالیگاست. می‌رود لیست مازاد از لالیگا بازیکن بخرد؟ یا منچسترسیتی و منچستر یونایتد. ما هم یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم. مگر تیم‌های دیگر نمی‌گیرند؟ اول فصل کی نگرفت؟ اول فصل هم شما بازیکن نگرفتید، من که لیست دادم. اول فصل که بازیکن نگرفتیم، وسط فصل گفتید ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم؛ چه شد پس؟

* اورونوف که بازیکن آزاد است، چرا او را نمی گیرید؟
دوباره تکرار می‌کنم خود ایشان (علی خطیر) به من زنگ زد و گفت علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را می‌گیریم ما نیاز داریم ستاره بگیریم. من  گفتم پول هست؟ گفتند بله. من بازیکن آزاد گفتم اوستون اورونوف را بگیرید، چرا نمی‌گیرند؟ من نمی‌دانم اورونوف چه کسی است. فقط فوتبال او را دیدم و از فوتبالش خوشم آمده است و می گویم او را بگیرید.

* یک بازیکن اسپانیایی خواستم و گفتند گران است
یک بازیکن اسپانیایی گفتم بگیرید، گفتند: نه آقا، این گران است. اگر قرار باشد بازیکن خوب نگیریم که هیچی. بازیکن خوب که نگرفتیم، بقیه بازیکنانی هم که می‌توانیم بگیریم را نمی‌گیریم. بعد من به اردو بروم چکار کنم؟ فردا بگویند تیم به اردو رفته و ما همه چی را فراهم کردیم و همه کارها را انجام دادیم؟ نه! تیم ما بازیکن نیاز دارد.

* به من بگویید مهری چطوری جدا شد؟
ما مهری را از دست داده ایم. سعید مهری ابتدای فصل قراردادش را با مدیریت جدید بست. او چطور از باشگاه جدا شد؟ چه اتفاقی افتاد که جابه‌جا شد؟ به من بگویید.

* یامگا تا آخر فصل نمی تواند بازی کند
کوین یامگا آسیب دیده و از نظر شرایط پزشکی اتفاقی افتاده است که تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. حالا باید چه کار انجام بدهیم؟!

* می توانستم در مورد سیلوا همکاری نکنم
سیلوا را گرفتیم. او را چطور گرفتیم؟ او ۸۵۰ هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط دیگری می‌خواهم، ولی همکاری کردم. گفتم ما سیلوا را می‌گیریم اجازه بدهید این ۸۵۰ هزار دلاری که می‌خواهیم به او بدهیم، بیاید برای خود ما بازی کند. من می توانستم مثل خودشان لج و لجبازی کنم تا هم بازیکن بخرند، هم این مبلغ ۸۵۰ هزار دلار را به سیلوا بدهند. باشگاه هم باید پولش را بدهد و می توانستیم این کار را بکنم.

* سیلوا بازیکنی است که به دردمان می خورد
ولی گفتم سیلوا بازیکن باکیفیتی است و به درد تیممان می‌خورد که بیاید اینجا کارمان را انجام بدهد. به نفع تیم و باشگاه است. پولی که باشگاه قرار است هزینه بازیکن جدید بکند را نگه می داریم تا در آینده برای بازیکن دیگری خرج بکنیم.

رسماً خواهان جذب اورونوف شدیم، چرا او را نمی‌گیرند؟!
وی در مورد اینکه باشگاه چهار بازیکن خارجی به او معرفی کرده است، توضیح داد: هیچ بازیکنی را باشگاه به من معرفی نکرده است. آقای خطیر در واتساپ برای من بازیکن می‌فرستاد و می‌گفت اینها را نگاه کنید. ولی من سؤال می‌کنم ما برای اورونوف رسماً نامه زدم، چرا نمی‌گیرند؟

* چند بازیکن تیم ملی عراق را معرفی کرده ام
او در مورد اینکه باید سرمربی بازیکن معرفی کند و نه باشگاه، گفت: دیگر من به این مسائل ورود نمی‌کنم و برای آینده می‌گذاریم. مثلا من گفته ام دو، سه بازیکن تیم ملی عراق باکیفیت هستند. گفتم هر کدام را که توانستید بگیرید. می‌گویند اجازه بدهید بازی‌های عراق در جام ملت‌های آسیا تمام شود، بعد آن موقع حرف می زنیم. می‌گویم ما هفته بعد بازی داریم. می‌گویند نه ما با آنها بالاخره صحبت می‌کنیم.

* نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم 
اینطوری نمی‌شود. اینجا استقلال است و ما داریم درباره استقلال صحبت می‌کنیم. اصلاً نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم. مگر نگفتند تیم چهاردهم؟ اصلاً تیم صدرنشین جدول شد، کسی آمد مصاحبه کند و از بازیکنان و تیم تشکر و قدردانی کند؟ کسی آمد این کارها را بکند؟ اصلا اینجوری نیست و در فوتبال این اتفاقات رخ نمی دهد.

منبع: اطلاعات انلاین