کاهش ارزش سهام عدالت + پرداخت حدود ۹ میلیون تومانی بحساب این سهام داران
کاهش ارزش سهام عدالت + پرداخت حدود ۹ میلیون تومانی بحساب این سهام داران

شاخص کل بازار سرمایه امروز (دوشنبه ۹ بهمن) ۷ هزار و ۷۳۳ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۱۲۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۳۶ درصد ریزش کرد. شاخص هم وزن ۰.۲۴ واحد افت کرد و در کانال ۷۳۸ هزار واحدی قرار گرفت. در این روز […]

شاخص کل بازار سرمایه امروز (دوشنبه ۹ بهمن) ۷ هزار و ۷۳۳ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۱۲۰ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۳۶ درصد ریزش کرد. شاخص هم وزن ۰.۲۴ واحد افت کرد و در کانال ۷۳۸ هزار واحدی قرار گرفت.

در این روز به ترتیب نمادهای فولاد، شپنا، وغدیر، شستا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.

در مقابل نمادهای فخوز، خزامیا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۱۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی ۶۵ هزار و ۴۴۸ تومان معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۴۹ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت ۹ بهمن ۱۴۰۲

ارزش سهام عدالت

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد؟

بر اساس تازه ترین اخبار رسیده سود مرحله دوم سهام عدالت در هفته پایانی اسفندماه واریز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، تا هفته سوم اسفند پایان سال باقیمانده سود سهام عدالت واریز شود.

واریز سود سهام عدالت از جمله موضوعات مورد توجه سهام داران است، واریز این سود در دو مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن در پاییز هر سال واریز می شود و مرحله دوم هم به روزهای پایانی سال اختصاص پیدا می کند.

موضوع مهمی که مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تازگی درباره آن توضیح داده است. محمد باغستانی با اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام کرده است: «سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت‌های سرمایه پذیر انجام خواهد داد تا بتوانیم تا پایان سال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را نیز دریافت و به حساب آن‌ها واریز کنیم.»

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده درباره جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته اول دی، ۴ ناشر سود سنواتی و ۷ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

همچنین تا پایان هفته اول دی ماه امسال، ۷ ناشر«داروسازی‌ دانا، داروسازی زاگرس‌ فارمد پارس، سرما آفرین، دارویی ‌ره‌آورد تامین، گروه‌ مپنا، صنایع‌ فروآلیاژ ایران و توسعه‌ صنایع‌ بهشهر(هلدینگ)»، سود جاری ۴۴۶ هزار و ۳۲۱ سهامدار که شامل ۴۳۱ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر سود سهام عدالت در مرحله دوم به نسبت مرحله اول بیشتر بوده است. در سال گذشته سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند، در حالیکه در مرحله دوم سهامداران به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷، ۷۲۱ و یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود گرفتند و اگر امسال نیز رویه چنین باشد سهامداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سود بیشتری نسبت به مرحله نخست دریافت خواهند کرد.