به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، طلا و سکه دیروز در بازار، وارد کانال‌های جدید قیمتی شدند؛ به طوری که سکه در کانال ۳۳ میلیون تومان و طلا، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. تا پیش از این، بانک مرکزی با حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و خبر ورود سکه‌های جدید […]

- دو سیگنال جدید به بازار طلا و سکه/ شرط سقوط قیمت‌ها اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، طلا و سکه دیروز در بازار، وارد کانال‌های جدید قیمتی شدند؛ به طوری که سکه در کانال ۳۳ میلیون تومان و طلا، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

تا پیش از این، بانک مرکزی با حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و خبر ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ به بازار، در تلاش برای مهار قیمت طلا و سکه در بازار بود، اما حال به اعتقاد تحلیلگران، شرایط متفاوت است و عامل دیگری جز تقاضا، روی بازار طلا و سکه اثر دارد. محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا در ارتباط با وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: افزایش قیمت ارز و طلای جهانی باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

او درباره اینکه احتمال بازگشت قیمت‌ها وجود دارد؟ به تسنیم متذکر می‌شود: باید دید بانک مرکزی چه اقدامی در حوزه ارز انجام می دهد؛ چراکه الان عامل اصلی افزایش قیمت‌ها، رشد قیمت دلار در بازار آزاد است.

با این حال، تحلیلگران بازار طلا اعتقاد دارند چنانچه قیمت اونس جهانی و نرخ دلار در ایران تغییر کند، قیمت طلا و سکه نیز قطعا نوسان خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار با افزایش ۱۱۲ هزار تومانی، ۲ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان قیمت پیدا کرد. هر قطعه سکه امامی نیز با رشد یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومانی، به قیمت ۳۳ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان رسید.

در همین حال، سکه بهار آزادی نیز با رشد ۹۶۵ هزار تومانی، در مسیر کانال ۳۱ میلیون تومان قدم برداشت. آخرین قیمتی که در رابطه با سکه بهار آزادی اعلام شد، ۳۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان بود. نیم‌سکه هم به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

اما تغییر قیمت‌ها در حالی در بازار رقم خورد که حباب سکه امامی تغییر آن‌چنانی نداشت و فقط ۲۳ هزار تومان بزرگ‌تر شد. در حال حاضر سکه امامی ۶ میلیون و ۱۳۱ هزار تومان حباب دارد.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین