نیت‌های شوم بعد از نسل‌کشی در غزه
نیت‌های شوم بعد از نسل‌کشی در غزه

با گذشت نزدیک به ۱۲۰ روز از جنگ غزه گویا رژیم صهیونیستی برگ برنده‌ای در حمله به غزه ندارد و با تشکیل جلسات درون‌حزبی، درصدد است تا با پیش‌کشیدن موضوعاتی، چون پاکسازی نژادی، موجب کاهش جمعیت غزه شود تا بار دیگر مورد حملات جنبش حماس قرار نگیرد، طرحی که بار‌ها در دوران شارون و اولمرت […]

- نیت‌های شوم بعد از نسل‌کشی در غزه

با گذشت نزدیک به ۱۲۰ روز از جنگ غزه گویا رژیم صهیونیستی برگ برنده‌ای در حمله به غزه ندارد و با تشکیل جلسات درون‌حزبی، درصدد است تا با پیش‌کشیدن موضوعاتی، چون پاکسازی نژادی، موجب کاهش جمعیت غزه شود تا بار دیگر مورد حملات جنبش حماس قرار نگیرد، طرحی که بار‌ها در دوران شارون و اولمرت مطرح و با شکست روبه‌رو شده است؛ چرا که مصر و اردن از مخالفان اصلی کوچ اجباری فلسطینی‌ها از غزه هستند. عصر یکشنبه بود که نهاد‌های شهرک‌سازی کنفرانسی را در شهر قدس اشغالی برای دعوت به شهرک‌سازی در نوار غزه پس از جنگ ویرانگر و مستمر علیه این منطقه برگزار کردند. در این کنفرانس ۱۲ تن از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو و بیش از ۱۵ عضو کنست (پارلمان این رژیم) حضور داشتند و طرفداران حزب راست افراطی خواستار کوچ اجباری فلسطینی‌ها شدند.

«یوسی داگان»، رئیس شورای شهرک‌های السامره، ضمن افتتاح این کنفرانس در اظهاراتی مدعی شد: «توافق اسلو مُرد، ما به گوش قطیف باز می‌گردیم، هزاران نفری که امروز به اینجا آمدند از جمله ۱۲ وزیر کابینه (از حزب لیکود و جریان صهیونیسم دینی) و بیش از ۱۵ عضو کنست برای بزرگداشت رویداد مهمی در روند اصلاحات فراگیر دولت اسرائیل آمدند.» پس از این نشست و مطرح شدن موضوعاتی، چون کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی در غزه بود که جنبش حماس کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه و کرانه باختری» را مؤید طرح سیستماتیک تل‌آویو برای کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی مردم فلسطین دانست و آن را محکوم کرد.

واکنش حماس به خیال شهرک‌سازی در غزه
دیروز جنبش حماس در واکنش به برگزاری کنفرانس یک روز قبل از آن در قدس اشغالی با هدف اشغال مجدد نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این اقدام نشان‌دهنده بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.» در این بیانیه آمده است: «ائتلاف فاشیستی حاکم در رژیم صهیونیستی شب گذشته کنفرانسی را برگزار کرد و خواستار الحاق کرانه باختری و غزه به رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی در آنجا با حضور ده‌ها وزیر و نماینده کنست شد که نیات از پیش طراحی شده برای اجرای جنایت آوارگی و پاکسازی نژادی مردم فلسطین را آشکار کرد.»

حماس تأکید کرد: «برگزاری این کنفرانس منعکس‌کننده بی‌توجهی این رژیم سرکش در مقابل قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری است که خواستار اتخاذ همه تدابیر لازم برای توقف نسل‌کشی در غزه شده است.» جنبش مقاومت فلسطین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست: «در قبال برگزاری این کنفرانس فاشیستی، موضعی قاطعانه اتخاذ کند و به‌وضوح آن را به‌عنوان یک کنفرانس فاشیستی مبتنی بر ایده پاکسازی نژادی محکوم کند.» در کنفرانسی که در شهر قدس اشغالی با موضوع شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری به دعوت حزب افراطی قدرت یهود به ریاست وزیر امنیت داخلی ایتمار بن گویر برگزار شد، ۱۲ تن از اعضای کابینه نتانیاهو و اعضای کنست خواستار شهرک‌سازی در نوار غزه پس از جنگ ویرانگر و مستمر علیه این منطقه شدند.

کنفرانس ظالمانه
شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تأکید کردند: «تنها کوچاندن فلسطینی‌ها صلح را به ارمغان خواهد آورد» و وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، طوماری را با عنوان «قرارداد پیروزی و شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه و شمال السامره (کرانه باختری)» امضا کردند.

این در حالی است که درخواست‌ها در رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم غزه، مصداق بارز نسل‌کشی و نقض دستورات دیوان لاهه به رژیم اسرائیل است. دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه روز جمعه گذشته در پاسخ به دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی، رأی صادر و اعلام کرد: «اسرائیل باید تمام توانش را وقف توقف نسل‌کشی در غزه کند، امکان ورود هر چه سریع‌تر کمک‌های ضروری به این منطقه را فراهم کند و از تحریک مستقیم به نسل‌کشی در جریان این جنگ، جلوگیری و محرکین آن را مجازات کند.» سازمان ملل شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی را غیرقانونی می‌داند و از این رژیم می‌خواهد این فعالیت‌ها را متوقف کند. سازمان ملل بار‌ها هشدار داد که چنین اقداماتی فرصت‌های حل‌وفصل درگیری بر اساس راه‌حل دو دولتی را تضعیف می‌کند.

کوچاندن اجباری
مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال غافل‌گیری از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ در غزه، زوایای جدیدی از رویکرد خود در قبال جامعه فلسطینی در چارچوب «همه فلسطینیان باید قتل‌عام شوند» نشان دادند. تکرار این گزاره در قالب‌های مختلف از سوی مقامات رژیم گویای این واقعیت است که افراط گرایان صهیونیست نه‌تن‌ها قائل به ایجاد دولت مستقل فلسطینی نیستند، بلکه مقصود آن‌ها پاکسازی نژادی و نسل‌کشی در محدوده این سرزمین است. رژیم صهیونیستی بر مبنای ایده تشکیل دولت یهود که یک بعد اساسی آن پاکسازی نژادی سایر اقوام است، در مقاطع مختلف دست به کشتار مردم این سرزمین زده است. در این راه واقعه هولوکاست باعث شد رژیم سیاست کشتار بدون پاسخ‌گویی را بیش از پیش دنبال کند. پاکسازی نژادی که در یک مقطع به وسیله کشتار‌های هدفمند دنبال می‌شد، اکنون در قالب نسل‌کشی بی‌سابقه و حذف دسته‌جمعی خانواده‌های فلسطینی دنبال می‌شود. سیاست‌های اعمالی و اعلامی رژیم صهیونیستی به‌صورت مستقیم بر نسل‌کشی فلسطینیان دلالت دارد. بمباران و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر تاکنون یعنی نزدیک به ۱۲۰ روز ادامه دارد، بیش از ۲۷ هزار نفر کشته، بیش از ۵۷ هزار زخمی و حدود دو میلیون نفر آواره برجای گذاشته است. ۴۰ درصد کشته‌شدگان کودکان، ۳۰ درصد زنان و هزاران نفر نیز زیر آوار هستند.

کودک‌کشی تاریخی
طبق اعلام سازمان ملل به‌طور متوسط هر ۱۰ دقیقه یک کودک در طول جنگ کشته و دو کودک مجروح شده‌اند، به‌گونه‌ای که غزه به قبرستان کودکان تبدیل شده است. نزدیک به ۲۰۰ پزشک، ۱۰۲ کارمند سازمان ملل به همراه ۱۲۰ خبرنگار نیز در این جنگ کشته شده‌اند و بیشتر از نصف زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از قبیل بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی و همچنین بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، نانوایی‌ها و شبکه‌های آب و برق کاملا تخریب شده است.

در این شرایط، سیاست رژیم در این مقطع بر حذف دسته‌جمعی مردم فلسطین قرار گرفته است. نکته قابل توجه در این‌باره خانواده‌ها در مجتمع‌های مسکونی است که اهداف سیاست نظامی رژیم هستند. وزارت بهداشت غزه در ابتدای این جنگ اعلام کرد که در هشت روز ابتدایی جنگ (۷ تا ۱۵ اکتبر) بیش از ۵۵ خانواده فلسطینی به دلیل قتل‌عام توسط رژیم صهیونیستی از سوابق رسمی حذف شده‌اند. مواضع رهبران رژیم نیز مؤید نیت آن‌ها برای نسل‌کشی است. چه اینکه یواو گالانت، وزیر دفاع رژیم از «جنگ با حیوان‌های انسان‌نما» سخن گفت و دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی نیز اظهار کرد: «تأکید ما بر وارد کردن خسارت است و نه دقت بمباران‌ها.» یوسیان، افسر سابق ارتش رژیم در مورد جنگ غزه معتقد است: «این جنگ باید ادامه پیدا کند؛ دشمن ما حماس نیست، دشمن ما دو میلیون و پانصد هزار نفر مردم غزه هستند!» یکی از تک‌تیرانداز‌های رژیم نیز با انتشار تصویر خود در شبکه‌های اجتماعی، به کشتن ۱۳ کودک فلسطینی در یک روز افتخار کرد. موضوعی که بیانگر پاکسازی نژادی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی است.

واکنش‌ها به نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه
نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی با واکنش‌های متفاوتی در دنیا روبه‌رو بوده است. این اقدام رژیم اسرائیل از یک‌سو مورد حمایت رهبران غربی از جمله آمریکا قرار گرفته است. راز سگال، استاد مطالعات هولوکاست و نسل‌کشی در دانشگاه استکهلم در این‌باره معتقد است: «رهبران غرب با توصیف حماس به‌عنوان دیو، لحن نژادپرستانه رهبران اسرائیل را تقویت می‌کنند. این لحن دیونما و بشرزدا، به‌روشنی یک حرکت حساب شده برای توجیه نابودی گسترده فلسطینی‌هاست که هیچ تمایزی هم میان حماس و شهروندان غزه نمی‌گذارد و در یک بستر گسترده‌تر اشغال و مستعمره‌سازی انجام می‌شود.» او بمباران غزه و آسیب به مردم را مصادیق نسل‌کشی دانسته و گفته است: «اسرائیلی‌ها هزاران بمب از جمله بمب‌های فسفری را ظرف چند روز روی یکی از فشرده‌ترین مناطق جمعیتی جهان می‌ریزند و نیت خود از این کار را هم پنهان نمی‌کنند.

این در واقع کشتاری به قصد نسل‌کشی است. اسرائیل همچنین صدمات جسمی و روحی جدی بر اهالی غزه وارد می‌کند و شرایطی را پدید می‌آورد که برای نابودی یک گروه از انسان‌ها با قطع آب، غذا و برق، بمباران بیمارستان‌ها و دستور به تخلیه‌های فوری مراکز درمانی، طراحی شده است. این است که ما مجموع کردار‌های نسل‌کشی با قصد خاص را شاهد هستیم. این‌ها مطابق تعریف رسمی و کتابی نسل‌کشی هستند.» حدود ۷۰ درصد از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از دیگر مناطق فلسطین به این منطقه آواره شده‌اند. مردم غزه سال‌هاست که در رنج و فشار هستند و در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که به‌شدت تحت کنترل رژیم اسرائیل است و مردم این سرزمین هرازگاهی توسط شهرک‌نشینان یا سربازان اسرائیلی کشته می‌شوند. این اقدامات در نهایت منجر به حمله حماس به رژیم اسرائیل تحت عنوان عملیات طوفان الاقصی شد. اقدامی که به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، در خلأ اتفاق نیفتاد. پس از این عملیات در نتیجه حملات مستمر و مرگبار رژیم اسرائیل به غزه نزدیک به ۲۷ هزار فلسطینی جان خود را از دست دادند که بیشترین این قربانیان زنان و کودکان بوده‌اند.

منبع: صبح نو

+