آیا آنگونه که اینترنشنال ادعا می‌کند عوامل موساد گناهی نداشتند؟
آیا آنگونه که اینترنشنال ادعا می‌کند عوامل موساد گناهی نداشتند؟

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته و در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شده بودند، صبح دیروز، اجرا شد. شبکه رسانه‌ای تروریستی اینترنشنال در روز‌های اخیر در مصاحبه با خانواده‌های این عوامل موساد مدعی بی گناهی این افراد شده بود. اما اسناد و مدارک ارائه شده […]

- آیا آنگونه که اینترنشنال ادعا می‌کند عوامل موساد گناهی نداشتند؟

حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته و در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شده بودند، صبح دیروز، اجرا شد. شبکه رسانه‌ای تروریستی اینترنشنال در روز‌های اخیر در مصاحبه با خانواده‌های این عوامل موساد مدعی بی گناهی این افراد شده بود. اما اسناد و مدارک ارائه شده به دادگاه تروریست بودن این عوامل را تایید می‌کند. حتی یکی از این عوامل به نام محمدفرامرزی محافظ مخصوص عبدالله مهتدی دبیرکل گروهک تروریستی کومله بود که از طریق گروهک تروریستی کومله جذب موساد می‌شود.

مردادماه سال گذشته، وزارت اطلاعات ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط سرباز‌های گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند.» پرونده چهار عضو اصلی این تیم پس از انجام تحقیقات، برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و نهایتاً در تاریخ ٢٧ شهریورماه سال ١۴٠٢، حکم اعدام این ۴ نفر به اتهام همکاری اطلاعاتی به‌نفع رژیم غاصب صهیونیستی صادر شد. این پرونده بعد از فرجام‌خواهی متهمان در دیوان‌عالی کشور مجدداً مورد بررسی قرار گرفت و شعبه رسیدگی‌کننده در دیوان‌عالی ضمن رد فرجام‌خواهی متهمان، حکم دادگاه انقلاب اسلامی را تأیید کرد و سرانجام حکم اعدام این ۴ نفر، صبح دیروز، اجرا شد. نفرات اصلی تیم اجرایی پروژه بمب‌گذاری موساد در یک کارخانه تولید تجهیزات دفاعی و موشکی مرتبط با صنایع دفاعی کشور، ۴ نفر با نام‌های: محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر تیم)، محسن مظلوم (مسئول نگهبانی از اطراف، رانندگی و پشتیبانی تیم)، وفا آذربار (برادرزاده عبدالله آذربار؛ نفر دوم گروهک کومله که وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت) و پژمان فاتحی (مسئول رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل) بودند و افراد دیگر دستگیرشده در این پرونده از نفرات پشتیبان عملیاتی و اطلاعاتی تیم بودند.

رأی دادگاه انقلاب در مورد متهمان پرونده
دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام‌های ۴ متهم اصلی این پرونده با عناوین اتهامی: الف) همکاری اطلاعاتی به‌نفع رژیم غاصب صهیونیستی، ب) تشکیل و مدیریت گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت کشور، پ) عضویت گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت کشور رسیدگی کرد و در نهایت رأی خود را باتوجه به محتویات پرونده، اقرار‌های متهمان و مستندات موجود صادر کرد. دادگاه باتوجه به شیوه ارتکاب جرم و آثار زیان‌بار اقدامات آن‌ها با ملاحظه بستر وسیع و عمق جنایت و آگاهی متهمان از اهداف و آسیب به امنیت مردم با استناد به مواد قانونی مربوطه، هریک از متهمان را به مجازات‌های زیر محکوم کرد: «بابت همکاری با رژیم صهیونیستی به‌استناد ماده ۶ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، که هرگونه همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی به‌نفع رژیم صهیونیستی را در حکم محاربه و افساد فی‌الارض اعلام کرده است به «اعدام»، بابت تشکیل دسته تروریستی به تحمل ١٠ سال حبس تعزیری، بابت عضویت در گروهک تروریستی کومله به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ضبط اموال کشف‌شده از متهمان.»

این افراد چگونه جذب موساد شدند
هدف از عملیات تروریستی موساد به وسیله این ۴ عضو، بمب‌گذاری در یک مرکز صنعتی در اصفهان بود. این مرکز در زمینه تجهیزات هوایی فعالیت دارد و اگرچه متعلق به وزارت دفاع است، اما عمده فعالیت آن غیرنظامی بوده و در راستای موضوعات هواپیمایی اقدام می‌کردند. همچنین، با توجه به تحریم‌های شدید علیه صنعت هوایی ایران، تلاش نخبگان داخلی در این عرصه جایگاه مهمی دارد. این ۴ جاسوس از اعضای گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله بودند که فرایند جذب آن‌ها از اقلیم کردستان عراق به سرویس موساد، در سال ۹۹ با همکاری عبدالله مهتدی، رئیس این گروهک تروریستی، و معاون او، عبدالله آذربار، رقم خورد. فرایند آموزش‌های اولیه و تخصصیِ جاسوسی-عملیاتی این افراد طی چندین دوره صورت گرفت و هربار در یک کشور آفریقایی انجام می‌شد تا از رصد اطلاعاتی ایران به دور باشند. این ۴ جاسوس بعد از دستگیری اعتراف کردند که سرویس موساد آن‌ها را شبانه با چشم‌بند و به طوری که از هیچ بخشی از مسیر مطلع نشوند، به کشور «بتسوانا» در قاره آفریقا منتقل کردند.

آموزش‌های کامل زیر نظر افسران اسرائیلی
این افراد در دوره‌های خود، زیر نظر افسران اسرائیلی، آموزش‌های کاملی را دریافت کردند. از تیراندازی و رانندگی گرفته تا کار با سامانه‌های امن ارتباطی مثل «ویندوز قرمز». این جاسوسان موساد در اعترافات خود اشاره داشتند که از طرف سرویس موساد به آن‌ها گفته شده بود، سیستم ارسال پیام امن بوده و قابل رهگیری نیست. اما بعد از دستگیری، پرینت مکاتبات‌شان با موساد را به آن‌ها نشان دادند که دلیلی است بر اشراف اطلاعاتی ایران و ضعف شبکه موساد. آموزش‌های تخصصی شامل تغییر چهره، اثر انگشت و استفاده از مدارک شناسایی جعلی برای مخفی ماندن، بخشی دیگر از آموزش‌های موساد به این تیم ۴ نفره بود.

انجام عملیات در محیط شبیه‌سازی‌شده مرکز صنعتی اصفهان
بخش آخر آموزش آنها، انجام عملیات در محیط شبیه‌سازی‌شده مرکز صنعتی اصفهان بود که ده‌ها بار در آن محیط، عملیات را تمرین کردند. پس از تکمیل آموزش‌های لازم برای عملیات بمب‌گذاری، این افراد از مرز غرب کشور، همراه با گروهی از کولبران وارد خاک ایران شده و طبق برنامه‌ای که موساد به آن‌ها داده بود، در دو گروه، خود را به اصفهان رساندند و بعد از دریافت تجهیزات لازم از تیم‌های پشتیبانی، برای عملیات آماده شدند.

سخنرانی رئیس موساد در دوره آموزشی
این عملیات تروریستی برای موساد اهمیت بسیار ویژه‌ای داشت. بعد از آنکه «دیوید بارنیا» به جای «یوسی کوهن» به عنوان رئیس جدید موساد انتخاب شد، این عملیات می‌توانست برگ درخشانی در آغاز به کار «بارنیا» در پست ریاست موساد باشد. در آخرین دوره آموزشی این تیم ۴نفره که بیشتر یادآوری و مرور آموزش‌های پیشین بود، دیوید بارنیا شخصی نزدیک به خود به نام «بهراد» را به عنوان فرمانده عملیات انتخاب کرد و خود بارنیا نیز در یکی از دوره‌های آموزشی این ۴ جاسوس، شخصا حاضر شد و برایشان سخنرانی کرد.

اما این عملیات توسط وزارت اطلاعات ایران شناسایی و خنثی شد و ضربات بزرگی به سازمان تروریستی موساد وارد کرد. به گونه‌ای که بعد از خراب شدن عملیات بمب‌گذاری، مسئول میز ایران در موساد تغییر کرد. اما رسانه‌های همراه با موساد، سعی کردند این رسوایی را به عنوان یک تغییر مثبت نشان دهند و با این تیتر که یک زن، رئیس میز ایران شده است، اصل موضوع را لاپوشانی کنند. با این حال، پس از اعدام این ۴ جاسوس موساد، برخی چهره‌های رسانه‌ای اسرائیل و شبکه‌های صهیونیستی، همچون اینترنشنال و بی‌بی‌سی، تلاش کردند اعدام این افراد را سیاسی نشان دهند و صرفا به کُرد بودن آن‌ها اشاره کردند و ماجرای جاسوسی را به طور کامل سانسور کردند. حمایت همه‌جانبه چهره‌های برانداز از جاسوسانی که قصد داشتند مردم و منابع ایران را ترور کنند، بار دیگر ثابت کرد که پروژه زن، زندگی، آزادی، یک پروژه امنیتی با حضور صهیونیست‌ها بوده است.

منبع: شهروند

+