به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید گوشی موبایل در یکی از سایت‌های آگهی محور، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر کلاهبرداری از وی از طریق خرید گوشی موبایل در یکی از سایت‌های آگهی محور، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان فروش گوشی موبایل برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۸۰ میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست کرد و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر کارشناسان این پلیس متوجه آگهی‌های دیگری از این متهم شدند، گفت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۸ نفر دیگر به مبلغ ۳ میلیارد ریال با درج اگهی‌های دروغین در سایت‌های آگهی محور اعتراف و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند، از هموطنان درخواست کرد: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

منبع خبر: رکنـا