به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، مهدی اخ‌الصنایع با اشاره به راه‌اندازی ۲ پارکینگ طبقاتی در منطقه ۱۰ شهر تهران اظهار کرد: ۲ پارکینگ طبقاتی گلستانی و اعتمادیان با ظرفیت حدود ۶۰۰ واحد پارکینگ در منطقه احداث و راه‌اندازی خواهد شد.  وی افزود: برای ساخت این پارکینگ‌ها، بخش خصوصی ورود کرده است و بخشی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، مهدی اخ‌الصنایع با اشاره به راه‌اندازی ۲ پارکینگ طبقاتی در منطقه ۱۰ شهر تهران اظهار کرد: ۲ پارکینگ طبقاتی گلستانی و اعتمادیان با ظرفیت حدود ۶۰۰ واحد پارکینگ در منطقه احداث و راه‌اندازی خواهد شد. 

وی افزود: برای ساخت این پارکینگ‌ها، بخش خصوصی ورود کرده است و بخشی از بودجه آن از محل جمع‌آوری هزینه کسری پارکینگ‌ها تأمین می‌شود. زمین دیگری هم برای ساخت پارکینگ در نظر داریم که برای تملک آن اقدام کرده‌ایم. 

شهردار منطقه ۱۰ شهر تهران تصریح کرد: پارکینگ مجموعه ستاک نیز با ۲۷۰ هزار متر مربع مساحت توسط بخش خصوصی احداث شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. 

به گزارش تسنیم، کامران رحیم‌اف؛ مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و مسعود حق‌لطفی؛ مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران هم بازدیدی از محل پروژه پارکینگ‌های طبقاتی اعتمادیان و گلستان بازدید کردند.

رحیم‌اف با اشاره به تفاهم‌نامه‌های سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران برای ساخت چندین پارکینگ طبقاتی در سطح شهر بر آغاز هرچه سریعتر عملیات عمرانی پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی و اعتماد تاکید کرد و افزود: امیدوارم با پیگیری‌های مستمر همکاران در سازمان عمرانی مناطق و همراهی‌های همیشگی شهرداری منطقه ۱۰ این مراحل هرچه سریع‌تر انجام و پروژه وارد فاز اجرایی شود.

پارکینگ طبقاتی گلستانی در منطقه ۱۰ شهرداری تهران واقع شده و شامل ۹ طبقه پارکینگ (۱ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و۷ طبقه روی زمین) با ظرفیت ۲۶۷ خودرو در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۳۸۸ مترمربع است.

پارکینگ اعتماد نیز با گنجایش ۲۷۱ خودرو در منطقه ۱۰ واقع شده و شامل ۴ طبقه پارکینگ زیرزمینی در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با زیربنایی ۱۰ هزار و ۴۰۰ مترمربع است.

بهره‌برداری از این پارکینگ‌ها در محله‌های پرتراکم شهر از نظر جمعیتی و نفوذپذیری، موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران خواهد شد و بخشی از مشکلات تأمین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات را برطرف خواهد کرد.

منبع خبر: رکنـا