در مقابل «حمله رمزعبور» از خود محافظت کنید
در مقابل «حمله رمزعبور» از خود محافظت کنید

هکرها دائماً به دنبال راه های جدیدی برای سرقت اطلاعات حساس هستند. حملات رمز عبور یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که هکرها برای به دست آوردن اطلاعات شما از آنها استفاده می‌کنند. رمزهای عبور دفاع اولیه در برابر حملات سایبری هستند و درک روش های مختلف هکرها برای دسترسی به اطلاعات حساس بسیار مهم است. […]

- در مقابل «حمله رمزعبور» از خود محافظت کنید

هکرها دائماً به دنبال راه های جدیدی برای سرقت اطلاعات حساس هستند. حملات رمز عبور یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که هکرها برای به دست آوردن اطلاعات شما از آنها استفاده می‌کنند.

رمزهای عبور دفاع اولیه در برابر حملات سایبری هستند و درک روش های مختلف هکرها برای دسترسی به اطلاعات حساس بسیار مهم است. با آگاهی از این حملات مختلف و اجرای استراتژی های دفاعی کارآمد، می‌توانید احتمال نفوذ به حساب‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هکرها در پنهان کردن خود مهارت دارند و این امر پیش‌بینی تاکتیک‌های آنها را به چالش می‌کشد. اما با درک بهتر روش‌های حمله و نحوه عملکرد آنها، می‌توانید شانس خود را برای جلوگیری از تهاجم به طرز چشمگیری افزایش دهید.

مجرمان سایبری معمولاً از ابزارهای اتوماسیون و نرم افزارهای کشف رمز عبور استفاده می کنند تا به طور سیستماتیک ترکیب های مختلفی از کاراکترها را برای حدس زدن رمز عبور امتحان کنند. مطالعه Hive Systems نشان داد که با استفاده از این ابزارها، یک هکر به طور بالقوه می تواند رمز عبور هشت کاراکتری را تنها در ۸ ساعت بشکند.

برخی از انواع رایج حملات رمز عبور عبارتند از:

حملات Brute Force: این تکنیک‌ها بر روش آزمون و خطا تمرکز می‌کنند، که در آن هر ترکیب ممکنی از کاراکترها امتحان می‌شود تا رمز عبور صحیح پیدا شود. این حملات بسیار موفق هستند، زیرا اکثر کاربران رمز عبور خود را کوتاه انتخاب می کنند هرچه رمز عبور کوتاه تر باشد، حدس زدن آن برای هکر آسان تر است.

حملات دیکشنری: این روش ها شامل استفاده از لیست های از پیش تعیین شده از کلمات و عبارات برای حدس زدن رمز عبور صحیح است. در گذشته، مهاجمان هر کلمه را در فرهنگ لغت زبان های رایج برای نفوذ به یک سیستم امتحان می کردند. با این حال، اکنون لیست های رمز عبور به راحتی در اینترنت در دسترس هستند و متداول ترین رمزهای عبور را شامل می شوند.

کلاهبرداری های فیشینگ: این کلاهبرداری ها شامل یک هکر است که خود را به عنوان یک نهاد معتبر مانند یک شرکت یا شخص جا زده و کاربران را فریب می دهد تا اعتبار ورود خود را افشا کنند. مهاجم با استفاده از این اطلاعات، می تواند حملات دیگری را انجام دهد یا از آنها برای اهداف مخرب دیگر استفاده کند.

حملات مرد میانی: حمله مرد میانی زمانی رخ می دهد که یک هکر هم به دستگاه کاربر و هم به وب سایتی که قصد دسترسی به آن را دارند دسترسی پیدا کند. این به هکر اجازه می دهد تا هرگونه داده ای که بین کاربر و وب سایت منتقل می شود، از جمله اطلاعات حساس ورود به سیستم را رهگیری کند.

حملات جدول رنگین کمان: این حملات شامل استفاده از جداول از پیش محاسبه‌شده هش‌ها (نمایش ریاضی داده‌های رمز عبور) برای شکستن رمزهای عبور است.

کی‌لاگر: این شامل استفاده از نرم افزار یا سخت افزار برای ردیابی و ضبط کلیدهای فشرده شده روی صفحه کلید است که به هکرها امکان می دهد رمزهای عبور را هنگام تایپ آنها ضبط کنند.

مهندسی اجتماعی: مهندسی اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که یک هکر از فریب، جذابیت یا تکنیک های دیگر برای به دست آوردن اطلاعات حساس از شخص دیگری استفاده کند. رایج ترین اشکال مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری های فیشینگ و سرقت رمز عبور است.

سارقان سایبری ممکن است لزوماً فقط از یک روش استفاده نکنند، بلکه حتی ترکیبی از روش های فوق را برای دسترسی به رمزهای عبور استفاده کنند. این حملات می تواند عواقب قابل توجهی برای سازمان ها داشته باشند، از جمله ضرر مالی، آسیب به شهرت و از دست دادن اعتماد مشتری.

استراتژی هایی برای به حداقل رساندن خطر حمله رمز عبور

اکنون چند روش مؤثر برای دفاع در برابر حمله رمز عبور را معرفی خواهیم کرد.

۱. رمز عبور قوی و منحصر به فرد ایجاد کنید

استفاده از رمز عبور یکسان یا عبارت مشترک در تمام سیستم‌ها کار اشتباهی است که خطر امنیتی قابل توجهی را به همراه دارد زیرا دسترسی هکرها به اطلاعات حساس را آسان‌تر می‌کند. گزارشی توسط NordPass نشان داد که در سال ۲۰۲۲، کلمه «password» رایج ترین رمز عبور در بریتانیا بود که از انتخاب برتر سال قبل آن یعنی «۱۲۳۴۵۶» پیشی گرفت.

ایجاد رمزهای عبور منحصر به فرد و ایمن برای هر کارمند و سیستم در محافظت از داده های کسب و کار بسیار مهم است. ممکن است برای اطمینان از اینکه هر رمز عبور با استانداردهای امنیتی مانند استفاده از ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص، زمان و تلاش بیشتری لازم باشد. با این حال، مزایای جلوگیری از حدس زد شدن یا شکستن رمز عبور توسط مجرمان سایبری را دارد که بسیار ارزشمند است.

هدف این است که یک رمز عبور ۸ کاراکتری ایجاد کنید که به خاطر بسپارید اما شکستن آن نیز دشوار باشد. یکی از روش های مفید استفاده از یک عبارت یا شعر و جایگزینی برخی از حروف با اعداد یا نمادها است.

۲. از یک مدیر رمز عبور برای ذخیره آنها استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، به خاطر سپردن رمزهای عبور منحصر به فرد برای تمام سیستم ها و حساب های تجاری شما سخت است. یکی از راه حل های این مشکل استفاده از مدیریت رمز عبور است. این برنامه یا نرم افزار را می توان در تلفن، رایانه یا تبلت برای ذخیره همه رمزهای عبور در یک مکان امن استفاده کرد. با ورود به برنامه مدیریت رمز عبور با استفاده از رمز عبور اصلی، می توانید به راحتی جزئیات ورود به سیستم را برای همه سیستم های ذخیره شده در آن بازیابی کنید.

علاوه بر ذخیره ایمن رمزهای عبور، برخی از برنامه های مدیر رمز عبور می توانند به شناسایی وب سایت های جعلی کمک کنند و از شما در برابر فیشینگ و سایر کلاهبرداری های مشابه محافظت کنند. آنها می‌توانند رمزهای عبور را در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنند و در صورت استفاده مجدد از رمز عبور در چندین حساب، ورود به سیستم را آسان‌تر می‌کنند.

استفاده از ترکیب رمزهای عبور قوی و یک مدیر رمز عبور برای ذخیره ایمن آنها یک روش اثبات شده برای محافظت از داده های کسب و کار شما در برابر دسترسی غیرمجاز است.

۳. احراز هویت چند عاملی (MFA)

 احراز هویت چند عاملی یک لایه امنیتی افزوده است که تضمین می کند فقط به شخص مناسب اجازه دسترسی داده می شود. این روش به جای تکیه بر یک رمز عبور واحد، به چندین اشکال اثبات نیاز دارد، مانند یک کد مخفی ارسال شده به تلفن شما یا اسکن اثر انگشت، قبل از اینکه به شما اجازه ورود دهد. بنابراین حتی اگر شخصی موفق به سرقت رمز عبور شما شود، باز هم نمی تواند این کار را انجام دهد. این لایه امنیتی اضافه شده، نفوذ به حساب های شما را برای مجرمان سایبری بسیار دشوارتر می کند. آنها باید رمز عبور شما را بدزدند و روش‌های احراز هویت اضافی را دور بزنند تا دسترسی عملا غیرممکن را به دست آورند.

۴. تست نفوذپذیری

ایجاد رمز عبور و ایمن بودن آن، رویکرد محتاطانه ای برای محافظت از سیستم شما نیست. برای تقویت واقعی آن، ارزیابی استحکام رمزهای عبور در برابر حملات سایبری ضروری است. موثرترین راه برای انجام این کار، اجرای یک روش تست نفوذپذیری(پِن تستینگ) است.

ابزارهای پِن تستینگ را می توان برای شبیه سازی تلاش های هک، مانند حدس زدن و شکستن رمزهای عبور و سایر داده های حساس به کار برد. برای مثال، می‌توانید یک سناریوی حمله دیکشنری را اجرا کنید تا آسیب پذیری محیط خود را ارزیابی و سیستم‌هایی با رمزهای عبور ضعیف را که مهاجم می‌تواند به راحتی حدس بزند، شناسایی کنید. با انجام چنین آزمایشاتی، می توانید رمزهای عبور را قبل از وقوع یک حمله واقعی تغییر دهید و سیاست های ایجاد و اجرای رمز عبور خود را بررسی و بهبود بخشید.

علاوه بر این، بسیاری از حملات پر کردن اعتبار از اعتبارنامه های سرقت شده ناشی از حملات فیشینگ به دست می آیند. با انجام کمپین‌های فیشینگ شبیه‌سازی‌شده، سازمان‌ها می‌توانند نظارت کنند که آیا ایمیل‌های فیشینگ شبیه‌سازی شده باز یا کلیک می‌شوند و آیا اعتبارنامه‌ها وارد شده‌اند. این شبیه‌سازی‌ها می‌توانند به شناسایی کارکنان آسیب‌پذیر و انواع ایمیل‌های فیشینگ که در معرض آن هستند کمک کند. این اطلاعات را می توان برای افزایش آموزش کارکنان و برنامه های آگاهی امنیتی، کاهش خطر حملات فیشینگ موفق، مورد استفاده قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیشینگ اینجا را بخوانید.

۶. آموزش و توجیه کارکنان

آموزش می تواند آسیب پذیری ها را آشکار کند تا راه حل هایی را برای کاهش خطر ارائه دهید. با این حال آموزش کارکنان نیز برای اطمینان از درک اهمیت امنیت رمز عبور و راه‌های جلوگیری از دزدیده شدن اعتبار آنها بسیار مهم است. کارمندانی که به عنوان مستعد حملات مهندسی اجتماعی علامت‌گذاری می‌شوند ممکن است برای کمک به شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی به آموزش‌های بیشتری نیاز داشته باشند. انجام منظم کمپین های مهندسی اجتماعی شبیه سازی شده بسیار مهم است، زیرا ممکن است کارمندان جدیدی از زمان اجرای آخرین سناریو استخدام شده باشند و تنها یک اشتباه توسط یک کارمند می تواند منجر به حمله موفقیت آمیز شود.

برای تطبیق با چالش های امنیتی جدید، ارزیابی و بازنگری مکرر وضعیت امنیتی و سیاست های رمز عبور بسیار مهم است. برای مثال، اخیراً استفاده از توکن های امنیتی و شناسایی یگانه (SSO) فراگیرتر شده است. با اجرای اقدامات امنیتی مناسب، گذرواژه‌ها به عنوان خط دفاعی قابل اعتماد و حیاتی برای سازمان شما باقی خواهند ماند.

۶. نظارت بر فعالیت

حجم زیاد فعالیت روزانه در یک محیط آی تی باعث می شود مجرمان به راحتی حمله رمز عبور را انجام دهند و بدون شناسایی نفوذ کنند. برای مبارزه با این، نظارت مداوم ضروری است تا بر تمام کارهای روزانه که شامل ورودی رمز عبور می شود نظارت کنید. یک ابزار اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) می تواند به شناسایی الگوهای ورود به سیستم کمک کند و به طور خودکار مشکلات احتمالی را برای تیم امنیتی داخلی شما تشدید کند. این امر امکان پیشگیری و خنثی سازی سریع تهدیدات احتمالی را فراهم می کند. این ابزارها یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را برای شناسایی و ارائه امنیت در برابر تهدیدات احتمالی ادغام می کنند.

۷. با عضویت در خبرنامه ها یا خواندن وبلاگ ها از آخرین پیشرفت های امنیتی مطلع شوید

هکرها با سرعت در حال تکامل تکنیک‌های خود و ابداع روش‌های جدید برای شکستن رمزهای عبور هستند، به همین دلیل صاحبان مشاغل برای محافظت از عملیات خود در برابر حملات سایبری بالقوه هوشیار و به‌روز باشند. خواندن پست‌ها و مقالات وبلاگ در مورد این موضوع می‌تواند بینش و اطلاعات ارزشمندی در مورد آخرین تهدیدات و بهترین راه‌های محافظت در برابر آنها ارائه دهد.

۸. تیمی از کارشناسان سایبری را استخدام کنید

ایجاد یک رمز عبور منحصر به فرد و استفاده از یک مدیر رمز عبور ممکن است کارهای ساده ای باشد، اما اقدامات پیچیده تر مانند پن تستینگ و نظارت و آموزش کارمندان نیاز به یک تیم ماهر از کارشناسان دارد. یک شرکت امنیت سایبری قابل اعتماد می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا آسیب‌پذیری‌ها را سریع‌تر شناسایی و به‌طور ایمن از داده‌ها محافظت کنند. آنها همچنین می توانند در وهله اول توصیه های ارزشمندی در مورد چگونگی جلوگیری از حملات سایبری ارائه دهند.

هنگام جستجوی یک مشاور امنیت سایبری، تحقیق و یافتن یک شرکت معتبر با سابقه اثبات شده بسیار مهم است. استخدام مشاور نادرست می‌تواند زمان و پول را هدر دهد، در حالی که یک تیم ماهر می تواند به تجارت شما کمک کند تا از تخلفات پرهزینه جلوگیری کند.

هکر‌ها دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای سرقت اطلاعات حساس هستند. حملات رمز عبور یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که هکر‌ها برای به دست آوردن اطلاعات شما از آن‌ها استفاده می‌کنند.

رمز‌های عبور دفاع اولیه در برابر حملات سایبری هستند و درک روش‌های مختلف هکر‌ها برای دسترسی به اطلاعات حساس بسیار مهم است. با آگاهی از این حملات مختلف و اجرای استراتژی‌های دفاعی کارآمد، می‌توانید احتمال نفوذ به حساب‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

هکر‌ها در پنهان کردن خود مهارت دارند و این امر پیش‌بینی تاکتیک‌های آن‌ها را به چالش می‌کشد. اما با درک بهتر روش‌های حمله و نحوه عملکرد آنها، می‌توانید شانس خود را برای جلوگیری از تهاجم به طرز چشمگیری افزایش دهید.

مجرمان سایبری معمولاً از ابزار‌های اتوماسیون و نرم افزار‌های کشف رمز عبور استفاده می‌کنند تا به طور سیستماتیک ترکیب‌های مختلفی از کاراکتر‌ها را برای حدس زدن رمز عبور امتحان کنند. مطالعه Hive Systems نشان داد که با استفاده از این ابزارها، یک هکر به طور بالقوه می‌تواند رمز عبور هشت کاراکتری را تنها در ۸ ساعت بشکند.

برخی از انواع رایج حملات رمز عبور عبارتند از:

حملات Brute Force: این تکنیک‌ها بر روش آزمون و خطا تمرکز می‌کنند، که در آن هر ترکیب ممکنی از کاراکتر‌ها امتحان می‌شود تا رمز عبور صحیح پیدا شود. این حملات بسیار موفق هستند، زیرا اکثر کاربران رمز عبور خود را کوتاه انتخاب می‌کنند هرچه رمز عبور کوتاه‌تر باشد، حدس زدن آن برای هکر آسان‌تر است.

حملات دیکشنری: این روش‌ها شامل استفاده از لیست‌های از پیش تعیین شده از کلمات و عبارات برای حدس زدن رمز عبور صحیح است. در گذشته، مهاجمان هر کلمه را در فرهنگ لغت زبان‌های رایج برای نفوذ به یک سیستم امتحان می‌کردند. با این حال، اکنون لیست‌های رمز عبور به راحتی در اینترنت در دسترس هستند و متداول‌ترین رمز‌های عبور را شامل می‌شوند.

کلاهبرداری‌های فیشینگ: این کلاهبرداری‌ها شامل یک هکر است که خود را به عنوان یک نهاد معتبر مانند یک شرکت یا شخص جا زده و کاربران را فریب می‌دهد تا اعتبار ورود خود را افشا کنند. مهاجم با استفاده از این اطلاعات، می‌تواند حملات دیگری را انجام دهد یا از آن‌ها برای اهداف مخرب دیگر استفاده کند.

حملات مرد میانی: حمله مرد میانی زمانی رخ می‌دهد که یک هکر هم به دستگاه کاربر و هم به وب سایتی که قصد دسترسی به آن را دارند دسترسی پیدا کند. این به هکر اجازه می‌دهد تا هرگونه داده‌ای که بین کاربر و وب سایت منتقل می‌شود، از جمله اطلاعات حساس ورود به سیستم را رهگیری کند.

حملات جدول رنگین کمان: این حملات شامل استفاده از جداول از پیش محاسبه‌شده هش‌ها (نمایش ریاضی داده‌های رمز عبور) برای شکستن رمز‌های عبور است.

کی‌لاگر: این شامل استفاده از نرم افزار یا سخت افزار برای ردیابی و ضبط کلید‌های فشرده شده روی صفحه کلید است که به هکر‌ها امکان می‌دهد رمز‌های عبور را هنگام تایپ آن‌ها ضبط کنند.

مهندسی اجتماعی: مهندسی اجتماعی زمانی اتفاق می‌افتد که یک هکر از فریب، جذابیت یا تکنیک‌های دیگر برای به دست آوردن اطلاعات حساس از شخص دیگری استفاده کند. رایج‌ترین اشکال مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری‌های فیشینگ و سرقت رمز عبور است.

سارقان سایبری ممکن است لزوماً فقط از یک روش استفاده نکنند، بلکه حتی ترکیبی از روش‌های فوق را برای دسترسی به رمز‌های عبور استفاده کنند. این حملات می‌تواند عواقب قابل توجهی برای سازمان‌ها داشته باشند، از جمله ضرر مالی، آسیب به شهرت و از دست دادن اعتماد مشتری.

استراتژی‌هایی برای به حداقل رساندن خطر حمله رمز عبور

اکنون چند روش مؤثر برای دفاع در برابر حمله رمز عبور را معرفی خواهیم کرد.

۱. رمز عبور قوی و منحصر به فرد ایجاد کنید

استفاده از رمز عبور یکسان یا عبارت مشترک در تمام سیستم‌ها کار اشتباهی است که خطر امنیتی قابل توجهی را به همراه دارد، زیرا دسترسی هکر‌ها به اطلاعات حساس را آسان‌تر می‌کند. گزارشی توسط NordPass نشان داد که در سال ۲۰۲۲، کلمه «password» رایج‌ترین رمز عبور در بریتانیا بود که از انتخاب برتر سال قبل آن یعنی «۱۲۳۴۵۶» پیشی گرفت.

ایجاد رمز‌های عبور منحصر به فرد و ایمن برای هر کارمند و سیستم در محافظت از داده‌های کسب و کار بسیار مهم است. ممکن است برای اطمینان از اینکه هر رمز عبور با استاندارد‌های امنیتی مانند استفاده از ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکتر‌های خاص، زمان و تلاش بیشتری لازم باشد. با این حال، مزایای جلوگیری از حدس زد شدن یا شکستن رمز عبور توسط مجرمان سایبری را دارد که بسیار ارزشمند است.

هدف این است که یک رمز عبور ۸ کاراکتری ایجاد کنید که به خاطر بسپارید، اما شکستن آن نیز دشوار باشد. یکی از روش‌های مفید استفاده از یک عبارت یا شعر و جایگزینی برخی از حروف با اعداد یا نماد‌ها است.

۲. از یک مدیر رمز عبور برای ذخیره آن‌ها استفاده کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، به خاطر سپردن رمز‌های عبور منحصر به فرد برای تمام سیستم‌ها و حساب‌های تجاری شما سخت است. یکی از راه حل‌های این مشکل استفاده از مدیریت رمز عبور است. این برنامه یا نرم افزار را می‌توان در تلفن، رایانه یا تبلت برای ذخیره همه رمز‌های عبور در یک مکان امن استفاده کرد. با ورود به برنامه مدیریت رمز عبور با استفاده از رمز عبور اصلی، می‌توانید به راحتی جزئیات ورود به سیستم را برای همه سیستم‌های ذخیره شده در آن بازیابی کنید.

علاوه بر ذخیره ایمن رمز‌های عبور، برخی از برنامه‌های مدیر رمز عبور می‌توانند به شناسایی وب سایت‌های جعلی کمک کنند و از شما در برابر فیشینگ و سایر کلاهبرداری‌های مشابه محافظت کنند. آن‌ها می‌توانند رمز‌های عبور را در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنند و در صورت استفاده مجدد از رمز عبور در چندین حساب، ورود به سیستم را آسان‌تر می‌کنند.

استفاده از ترکیب رمز‌های عبور قوی و یک مدیر رمز عبور برای ذخیره ایمن آن‌ها یک روش اثبات شده برای محافظت از داده‌های کسب و کار شما در برابر دسترسی غیرمجاز است.

۳. احراز هویت چند عاملی (MFA)

 احراز هویت چند عاملی یک لایه امنیتی افزوده است که تضمین می‌کند فقط به شخص مناسب اجازه دسترسی داده می‌شود. این روش به جای تکیه بر یک رمز عبور واحد، به چندین اشکال اثبات نیاز دارد، مانند یک کد مخفی ارسال شده به تلفن شما یا اسکن اثر انگشت، قبل از اینکه به شما اجازه ورود دهد؛ بنابراین حتی اگر شخصی موفق به سرقت رمز عبور شما شود، باز هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این لایه امنیتی اضافه شده، نفوذ به حساب‌های شما را برای مجرمان سایبری بسیار دشوارتر می‌کند. آن‌ها باید رمز عبور شما را بدزدند و روش‌های احراز هویت اضافی را دور بزنند تا دسترسی عملا غیرممکن را به دست آورند.

۴. تست نفوذپذیری

ایجاد رمز عبور و ایمن بودن آن، رویکرد محتاطانه‌ای برای محافظت از سیستم شما نیست. برای تقویت واقعی آن، ارزیابی استحکام رمز‌های عبور در برابر حملات سایبری ضروری است. موثرترین راه برای انجام این کار، اجرای یک روش تست نفوذپذیری (پِن تستینگ) است.

ابزار‌های پِن تستینگ را می‌توان برای شبیه سازی تلاش‌های هک، مانند حدس زدن و شکستن رمز‌های عبور و سایر داده‌های حساس به کار برد. برای مثال، می‌توانید یک سناریوی حمله دیکشنری را اجرا کنید تا آسیب پذیری محیط خود را ارزیابی و سیستم‌هایی با رمز‌های عبور ضعیف را که مهاجم می‌تواند به راحتی حدس بزند، شناسایی کنید. با انجام چنین آزمایشاتی، می‌توانید رمز‌های عبور را قبل از وقوع یک حمله واقعی تغییر دهید و سیاست‌های ایجاد و اجرای رمز عبور خود را بررسی و بهبود بخشید.

علاوه بر این، بسیاری از حملات پر کردن اعتبار از اعتبارنامه‌های سرقت شده ناشی از حملات فیشینگ به دست می‌آیند. با انجام کمپین‌های فیشینگ شبیه‌سازی‌شده، سازمان‌ها می‌توانند نظارت کنند که آیا ایمیل‌های فیشینگ شبیه‌سازی شده باز یا کلیک می‌شوند و آیا اعتبارنامه‌ها وارد شده‌اند. این شبیه‌سازی‌ها می‌توانند به شناسایی کارکنان آسیب‌پذیر و انواع ایمیل‌های فیشینگ که در معرض آن هستند کمک کند. این اطلاعات را می‌توان برای افزایش آموزش کارکنان و برنامه‌های آگاهی امنیتی، کاهش خطر حملات فیشینگ موفق، مورد استفاده قرار داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیشینگ اینجا را بخوانید.

۵. آموزش و توجیه کارکنان

آموزش می‌تواند آسیب پذیری‌ها را آشکار کند تا راه حل‌هایی را برای کاهش خطر ارائه دهید. با این حال آموزش کارکنان نیز برای اطمینان از درک اهمیت امنیت رمز عبور و راه‌های جلوگیری از دزدیده شدن اعتبار آن‌ها بسیار مهم است. کارمندانی که به عنوان مستعد حملات مهندسی اجتماعی علامت‌گذاری می‌شوند ممکن است برای کمک به شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی به آموزش‌های بیشتری نیاز داشته باشند. انجام منظم کمپین‌های مهندسی اجتماعی شبیه سازی شده بسیار مهم است، زیرا ممکن است کارمندان جدیدی از زمان اجرای آخرین سناریو استخدام شده باشند و تنها یک اشتباه توسط یک کارمند می‌تواند منجر به حمله موفقیت آمیز شود.

برای تطبیق با چالش‌های امنیتی جدید، ارزیابی و بازنگری مکرر وضعیت امنیتی و سیاست‌های رمز عبور بسیار مهم است. برای مثال، اخیراً استفاده از توکن‌های امنیتی و شناسایی یگانه (SSO) فراگیرتر شده است. با اجرای اقدامات امنیتی مناسب، گذرواژه‌ها به عنوان خط دفاعی قابل اعتماد و حیاتی برای سازمان شما باقی خواهند ماند.

۶. نظارت بر فعالیت

حجم زیاد فعالیت روزانه در یک محیط آی تی باعث می‌شود مجرمان به راحتی حمله رمز عبور را انجام دهند و بدون شناسایی نفوذ کنند. برای مبارزه با این، نظارت مداوم ضروری است تا بر تمام کار‌های روزانه که شامل ورودی رمز عبور می‌شود نظارت کنید. یک ابزار اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) می‌تواند به شناسایی الگو‌های ورود به سیستم کمک کند و به طور خودکار مشکلات احتمالی را برای تیم امنیتی داخلی شما تشدید کند. این امر امکان پیشگیری و خنثی سازی سریع تهدیدات احتمالی را فراهم می‌کند. این ابزار‌ها یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را برای شناسایی و ارائه امنیت در برابر تهدیدات احتمالی ادغام می‌کنند.

۷. با عضویت در خبرنامه‌ها یا خواندن وبلاگ‌ها از آخرین پیشرفت‌های امنیتی مطلع شوید

هکر‌ها با سرعت در حال تکامل تکنیک‌های خود و ابداع روش‌های جدید برای شکستن رمز‌های عبور هستند، به همین دلیل صاحبان مشاغل برای محافظت از عملیات خود در برابر حملات سایبری بالقوه هوشیار و به‌روز باشند. خواندن پست‌ها و مقالات وبلاگ در مورد این موضوع می‌تواند بینش و اطلاعات ارزشمندی در مورد آخرین تهدیدات و بهترین راه‌های محافظت در برابر آن‌ها ارائه دهد.

۸. تیمی از کارشناسان سایبری را استخدام کنید

ایجاد یک رمز عبور منحصر به فرد و استفاده از یک مدیر رمز عبور ممکن است کار‌های ساده‌ای باشد، اما اقدامات پیچیده‌تر مانند پن تستینگ و نظارت و آموزش کارمندان نیاز به یک تیم ماهر از کارشناسان دارد. یک شرکت امنیت سایبری قابل اعتماد می‌تواند به کسب‌وکار‌ها کمک کند تا آسیب‌پذیری‌ها را سریع‌تر شناسایی و به‌طور ایمن از داده‌ها محافظت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در وهله اول توصیه‌های ارزشمندی در مورد چگونگی جلوگیری از حملات سایبری ارائه دهند.

هنگام جستجوی یک مشاور امنیت سایبری، تحقیق و یافتن یک شرکت معتبر با سابقه اثبات شده بسیار مهم است. استخدام مشاور نادرست می‌تواند زمان و پول را هدر دهد، در حالی که یک تیم ماهر می‌تواند به تجارت شما کمک کند تا از تخلفات پرهزینه جلوگیری کند.

منبع: فارس

+