به گزارش زیرنویس،روزنامه هم میهن گزارش تحقیقی– میدانی از وضعیت فروش محصولات لبنی در ۸ منطقه تهران دارد. به گزارش هم‌میهن، مطلب زیر بخش‌هایی مهم از این گزارش است: سال گذشته از یک نوع پنیر هفته‌ای ۲۴ عدد سفارش می‌دادم. الان همین پنیر قیمتش به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و در طول هفته […]

به گزارش زیرنویس،روزنامه هم میهن گزارش تحقیقی– میدانی از وضعیت فروش محصولات لبنی در ۸ منطقه تهران دارد.

به گزارش هم‌میهن، مطلب زیر بخش‌هایی مهم از این گزارش است:

  • سال گذشته از یک نوع پنیر هفته‌ای ۲۴ عدد سفارش می‌دادم. الان همین پنیر قیمتش به ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و در طول هفته ۱۲عدد می‌خرم. سفارش همه محصولات لبنی نصف شده است.
  • قبلاً قانون گرانی ما هر شش‌ماه بود، الان هیچ ثباتی وجود ندارد. مویرگی، گران می‌کنند. مثلاً از ۱۰ قلم، دو قلم را گران می‌کنند. (یک ماست را از یخچال برمی‌دارد و قیمتش را نشان می‌دهد)، همین ماست را ۲۲ هزار تومان می‌فروختم، الان شده ۲۵ هزار تومان، ولی کارخانه قیمت باقی محصولاتش را ثابت نگه داشته است. قیمت ماستی که ۱۱۰ هزار تومان است را تغییر نمی‌دهند، ولی معمولاً محصولات کوچکتر را گران می‌کنند.
  • قبلاً راحت‌تر جنس نسیه می‌دادم، الان تحت فشارم و دیگر آنقدر سرمایه ندارم که بتوانم نسیه بدهم؛ چون می‌دانم پولش برنمی‌گردد. سال‌های قبل ممکن بود ۱۵میلیون تومان جنس از مغازه بیرون برود، ولی درنهایت پولش برمی‎‌گشت. مشتری‌ای دارم که ۲۵ میلیون تومان بدهکار است ولی نمی‌تواند آن را برگرداند. حالا هم فقط در حد ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان نسیه می‌دهم.