به گزارش زیرنویس ، « آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه بار دیگر درباره اوضاع وخیم نوار غزه هشدار داد. وی در ادامه سخنانش گفت: «کشتار، قحطی، تشنگی و ویرانگی در نوار غزه برای حدود ۱۲۰ روز مایه ننگ بشریت است. دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «باید به قطعنامه‌های الزام آور […]

به گزارش زیرنویس ، « آنتونیو گوترش » دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه بار دیگر درباره اوضاع وخیم نوار غزه هشدار داد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «کشتار، قحطی، تشنگی و ویرانگی در نوار غزه برای حدود ۱۲۰ روز مایه ننگ بشریت است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: «باید به قطعنامه‌های الزام آور دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند بود و نگران اوضاع انسانی فلسطینیان در غزه هستیم».

گوترش افزود: «آنروا (آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) ستون فقرات تلاش‌های بشردوستانه در غزه است».

 رژیم صهیونیستی پس از طرح اتهامات علیه کازیرنویسن سازمان ملل در زمینه همکاری آنها با حماس علیه این رژیم، اکنون خواستار استعفای دبیر کل سازمان ملل متحد شده است.

به گزارش «پولیتیکو» «یسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی عنوان کرد که این رژیم در پی طرح اتهاماتی مبنی بر دست داشتن کازیرنویسن سازمان ملل در جریان حملات ۷ اکتبر حماس علیه اراضی اشغالی، از آنتونیو گوترش می‌خواهد از سمت خود به عنوان دبیر کل سازمان ملل استعفا دهد.

اسرائیل در حالی ادعا کرده است که ۱۲ تن از کارمندان سازمان ملل در آنروا(آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی)به دست داشتن در حملات ۷ اکتبر متهم کرده است که «استفان دو جاریک» سخنگوی این سازمان عنوان کرده است، این رژیم هنوز هم اطلاعات موثقی را در رابطه با ادعاهای مطرح شده‌‌اش در اختیار سازمان ملل قرار نداده است.

کاتز با تاکید بر این ادعاها گفته است: گوترش به عنوان دبیر کل سازمان ملل مسوولیت دارد و یا باید استعفا دهد و یا شخص دیگری باید جایگزین وی شود.

منبع : فارس

منبع خبر: رکنـا