به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قطر، پیتر سگرت در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی تاجیکستان و اردن در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: ما خیلی خوشحالیم که به اینجا رسیدیم. برای رسیدن به رؤیای نیمه نهایی نیاز داریم همچنان عملکرد ایده آل خودمان را حفظ کنیم. خوشحالم توانستیم به […]

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قطر، پیتر سگرت در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی تاجیکستان و اردن در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: ما خیلی خوشحالیم که به اینجا رسیدیم. برای رسیدن به رؤیای نیمه نهایی نیاز داریم همچنان عملکرد ایده آل خودمان را حفظ کنیم. خوشحالم توانستیم به اینجا برسیم و در جشن باشکوه فوتبال شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی تاجیکستان افزود: اسب‌های سیاه هنوز در جام هستند. ما هر بازی می‌خواهیم تلاش کنیم و تمام توان خود را برای خودمان و مردم تاجیکستان بگذاریم تا باعث خوشحالی شویم. می‌دانیم کار خیلی سختی داریم اما یکی از شانس‌های حضور در جمع چهار تیم نهایی هستیم و این اتفاق خیلی مهمی است.

سگرت در خصوص بازی با اردن تاکید کرد: آنها نیم خیلی خوبی هستند. بسیار هوشمندانه و جنگنده بازی می‌کنند. دوندگی بسیار زیادی دارند. به هر حال تیم من که صفت اسب‌های سیاه دنده به آنها داده‌ام به خوبی آماده این دیدار هستند. استراحت خوب و سپس تمرینات خیلی خوبی داشتیم تا کاملا آماده بازی شویم.

او درباره نحوه صعود تیمش به یک جهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ادامه داد: قبل از پرداختن به اردن باید بگویم امارات هم تیم خیلی خوبی است. ما یک روند را پیش گرفتیم که حالا با تمام توان برای بازی خیلی سخت با اردن آماده هستیم. ما روی بازی فردا تمرکز داریم و به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کنیم.

سگرت در خصوص بازی با امارات خیلی سخت بود. بازیکنان ما ریکاوری خوبی داشتند و سپس تمرینات خوبی را انجام دادیم تا با تمرکز بالا مقابل اردن قرار بگیریم. آنها عراق را شکست داده‌اند که تیمی خیلی خوب بود.

او افزود: ما هرگز تسلیم نمی‌شویم. می‌دانیم بازی خیلی سختی داریم. می‌دانیم اردن تیم سخت‌کوشی هست اما به خوانایی بازیکنانم باور دارم و می‌دانم آنها با تمام وجودشان بازی می‌کنند.

سگرت در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با رفتارهای ویژه خود تبدیل به چهره متفاوت بین سرمربیان در نشست‌های خبری شده است، تاکید کرد: من چیزی جز احترام از آنها دریافت نکردم. همیشه رفتار مناسب دیده‌ام. من فردی نیستم که بخواهم با سکوت و مغرورانه با تیمم صحبت کنم. همیشه با بازیکنانم صحبت می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاجیکستان در ادامه گفت و گویی با خبرنگار اعزامی مهر درباره صعود تیم ملی ایران نیز مورد سوال قرار گرفت و گفت: من به ایران تبریک می‌گویم. شما (تیم ملی ایران) خیلی خوب و قدرتمندی دارید. حالا در یک جهارم هستیم و باید هر کس به بازی خودش فکر کند. ایران تیم بسیار خوبی است. حالا ما فقط به فکر بازی فردا با اردن هستیم تا بتوانیم موفق شویم.

سرمربی تیم ملی تاجیکستان در خصوص آسیب دیدگی رستم یتیموف دروازه بان تیمش گفت: با او صحبت کردم که احساس درد اندکی داشت اما مشکلی برایوبازی فردا ندارد.

او درباره احتمال اینکه بار دیگر در ضربات پنالتی با حریف بازی کنند تاکید کرد: فقط یک بازیکن نهایی نبود که پنالتی آخر را زد. همه مد و مردم تاجیکستان پشت ضربه پنالتی بودیم. ۹ میلین و ۵۰۰ هزار نفر بابت این ضربه خوشحالی کردند. همه ما به عنوان هوادار تاجیکستان در بازی با اردن باید از تیم ملی حمایت کنیم.

تعریف و تمجید سرمربی تاجیکستان از ایران/اسب های سیاه همچنان هستند

تبریز اسلام اف بازیکن تیم ملی تاجیکستان نیز ادامه داد: ابتدا خوشحال از حضورمان در این مرحله هستیم و می‌دانیم کار سختی مقابل اردن داریم اما به هر حال می‌خواهیم برنده شویم و به مرحله بعدی برسیم.

او درباره حمایت هواداران و رئیس فدراسیون فوتبال تاجیکستان گفت: ابتدا از همه مردم تشکر می‌کنم خیلی ما را حمایت کردند. خوشحالیم این بار هم می آیند و کنار ما خواهند بود. از تمام آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم فردا هم به موفقیت برسیم.

منبع: مـهر