مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو و فوتبالیست برجسته تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل سوریه با دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. دلیل دریافت کارت اول مهدی طارمی در دیدار مقابل سوریه حرکت شبیه‌سازی درون محوطه جریمه حریف برای گرفتن پنالتی بود. در شرایطی که این بازیکن در سطح اول اروپا […]

مهدی طارمی مهاجم تیم فوتبال پورتو و فوتبالیست برجسته تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل سوریه با دریافت دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد.

دلیل دریافت کارت اول مهدی طارمی در دیدار مقابل سوریه حرکت شبیه‌سازی درون محوطه جریمه حریف برای گرفتن پنالتی بود. در شرایطی که این بازیکن در سطح اول اروپا و در یکی از باشگاه‌های مطرح پرتغال فوتبال بازی می‌کند، از چنین ستاره‌ای انتظار این قبیل رفتارها نمی‌رفت. مهدی طارمی با شیرجه بی‌دلیل و بدون برخورد با مدافع تیم ملی سوریه خود را به زمین انداخت تا به این شکل مورد تنبیه داور قرار بگیرد و با یک کارت زرد جریمه شود. او در اواخر بازی و در دقیقه اول وقت‌های تلف‌شده ۹۰ دقیقه نیز با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. شدت ناراحتی و تاسف این بازیکن در لحظات به ثمر رسیدن ضربات پنالتی به قدری بالا بود که تاب نیاورد و اشک‌هایش هم سرازیر شد.

با یک فلش بک به آذر ماه و اتفاقات دیدار پرسپولیس مقابل النصر در ریاض و اقدام جوانمردانه کریستیانو رونالدو می‌توان سطح تفاوت فوتبالیست‌های برجسته دنیا را در چنین مواردی به وضوح مشاهده کرد.

درس بزرگی که مهدی طارمی از کریستیانو رونالدو نگرفت!
لحظه ای که رونالدو به داور اشاره می‌کرد برخوردی با بازیکن پرسپولیس نداشته

در لحظات آغازین آن دیدار سروش رفیعی روی پای رونالدو تکل زد اما پیش از آن‌که پای رونالدو را بزند پای خودش را جمع کرد. رونالدو روی زمین افتاد و داور با دمیدن در سوت خود اعلام پنالتی کرد. هم‌زمان با اعتراض بازیکنان پرسپولیس، رونالدو نیز به تصمیم داور واکنش نشان داد و به او گفت آن صحنه پنالتی نبوده است. داور دیدار نیز با دیدن صحنه برخورد در VAR نظرش را برگرداند و باعث شد تا این اقدام جوانمردانه کریستیانو رونالدو خیلی سریع در سطح گسترده‌ای مورد استقبال و تشویق علاقمندان به فوتبال قرار بگیرد.

فوق ستاره فوتبال جهان که این روزها در لیگ برتر عربستان توپ می‌زند با این اقدامش درس بزرگی به دیگر فوتبالیست‌های دنیا داد. از مهدی طارمی و دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان که در اروپا یا داخل ایران توپ می‌زنند انتظار می‌رود با مشاهده چنین رفتارهایی به جای شبیه‌سازی و فریب داور در شرایطی که در این دوره و زمانه ده‌ها دوربین وجب به وجب محوطه جریمه حریفان را پوشش می‌دهند، از اقدام دوباره به این قبیل رفتارها به شدت پرهیز کنند.

منبع: خبـر ورزشی