بی‌اطلاعی وزارت ورزش از دف زنی زنان عذر بدتر از گناه!
بی‌اطلاعی وزارت ورزش از دف زنی زنان عذر بدتر از گناه!

گروه زندگی؛ زینب نادعلی: «خوانندگی و دف نوازی زنان ایرانی برای یک ورزشگاه؟! جالبه یعنی هیچکس از مسئولان وزارت ورزش حضور نداشته که جلوی این حرکات رو بگیره؟!» این پیام یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به حواشی بازی ایران و هنگ‌کنگ جام ملت‌های آسیاست. اقدامی که نظرات موافق و مخالف زیادی را به […]

گروه زندگی؛ زینب نادعلی: «خوانندگی و دف نوازی زنان ایرانی برای یک ورزشگاه؟! جالبه یعنی هیچکس از مسئولان وزارت ورزش حضور نداشته که جلوی این حرکات رو بگیره؟!» این پیام یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به حواشی بازی ایران و هنگ‌کنگ جام ملت‌های آسیاست. اقدامی که نظرات موافق و مخالف زیادی را به همراه داشته.
انسیه خزعلی  نیز در واکنش به نوازندگان زن ایرانی در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته است که گذشت آن زمانی که زن ایرانی را طعمه و وسیله لهو و لعب قرار می‌دادند.باید با کسانی که تلاش می‌کنند زن ایرانی را در قالب‌های غیر واقعی و مضامین سخیف به دنیا معرفی کنند، برخورد شود. «هرچند که وزارت ورزش اعلام کرده که از این امر بی‌اطلاع بوده و اعتراض خود را اعلام نموده است، ولی کافی نیست»

- بی‌اطلاعی وزارت ورزش از دف زنی زنان عذر بدتر از گناه!

 تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۹ دی در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا به مصاف هنک کنگ رفت که در بین دو نیمه یک گروه دف نوازی از بانوان به نام«بهاربند» به اجرای قطعه دخت شیرازی پرداختند اما وزارت ورزش پس از رسانه‌ای شدن این موضوع و بعد از گذشت تقریبا یک هفته به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد:« فعالیت این گروه بدون هماهنگی صورت پذیرفته.»
اعضای گروه بهاربند پیش‌تر نیز در جریان مسابقات جام جهانی در قطر حضور پیدا کردند و در بیرون از ورزشگاه  اجراهای خیابانی  داشتند.

 فعالیت اصلی گروه بهاربند اجرا و دف‌زنی در عروسی‌ها و مهمانی‌هاست و گاهی در فستیوال‌های مختلف محلی هم حضور پیدا می‌کنند. اما با حضور در جام جهانی قطر شهرت یافتند و خودشان را به عنوان یک گروه بین‌المللی معرفی کردند. سرپرست و خواننده اصلی گروه «بهار محمدی» نام دارد که در صفحه شخصی‌اش از جزئیات اجرا در قطر گفته است. به ادعای بهاربند قبل از دف‌زنی و هم‌خوانی در ورزشگاه، در جریان بازی‌‌های جام ملت‌‍‌ها نیز بیرون از ورزشگاه نیز اجرا داشتند و حتی در دهکده فرهنگی کاتارا  در کنار نماینده‌های فرهنگی دیگر کشورها به دف زنی مشغول شدند. به گفته بهاره محمدی «این اجرا مورد استقبال همه و به خصوص شهردار کاتارا قرار گرفته است.»

- بی‌اطلاعی وزارت ورزش از دف زنی زنان عذر بدتر از گناه!

 

گرچه جام جهانی و جام ملت‌های آسیا یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می توان مستقیما با تبلیغات و‌ اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی اصیل خود، با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و تصویری واقعی از کشورمان  به مردم دنیا نشان داد. اما حضور این گروه با آرایش غلیظ، حرکات موزون و خوانندگی و دف نوازی این بحث را در جامعه به وجود آورده است که آیا واقعا این نمایندگی از فرهنگ زن ایرانی و اسلامی است؟!

مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال امیرمهدی علوی  اعلام کرده است که «این گروه شیرازی تأییدیه‌ای از وزارت ورزش‌، وزارت فرهنگ و ارشاد و فدراسیون فوتبال برای اجرا در مسابقات جام ملت‌های آسیا ندارد».

اما محمد مهدوی  ،کارشناس ورزشی رسانه، می‌گوید که  حضور در ورزشگاه پروتکل های مخصوص خودش را دارد و نیازمند هماهنگی با مسئولان برگزار کننده مسابقات است و به نظر می رسد «تا مسئولان و نمایندگان کشورمان در جام ملت‌های آسیا چراغ سبز نشان ندهند این افراد به ورزشگاه حضور پیدا نمی کنند!»

- بی‌اطلاعی وزارت ورزش از دف زنی زنان عذر بدتر از گناه!

مخالفان و موافقان اجرای گروه بهاربند به عنوان نماینده زنان ایرانی معتقدند وزارت ورزش باید در رابطه با چند و چون حضور این گروه در ورزشگاه شفاف سازی کند و باید روشن شود اگر اجازه ورود به ورزشگاه و فرصت اجرا به گروه بهاربند از سوی این وزارتخانه انجام نشده چه کسی پشت‌پرده این اتفاق حضور دارد! فرشته روح افزا فعال حوزه زنان می‌گوید که «زن با صلابت ایرانی هرگز چنین چهره ای را ندارد،» آنقدر  بی ارزش نیست که برای مردان آواز بخواند و دف بزند و برقصد، میدان ظهور و بروز زن ایرانی ،کرسی های علمی،فرهنگی،سیاسی، هنری، ورزشی و مقدرات کشور و فرزند پروری و همسر داری و حضور اجتماعی با رعایت تمام عفاف و حجاب است.

پایان پیام/





منبع: فارس