اعتراض فدراسیون فوتبال به کارت زرد نخست مهدی طارمی در بازی با سوریه بوده است. سایت فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: در پی دو اخطار داور کره‌ای بازی ایران و سوریه به مهدی طارمی که منجر به اخراج این بازیکن از میدان شد، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال […]

- بررسی یک درخواست عجیب؛ آیا کارت قرمز مهدی طارمی پاک می‌شود؟

اعتراض فدراسیون فوتبال به کارت زرد نخست مهدی طارمی در بازی با سوریه بوده است. سایت فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: در پی دو اخطار داور کره‌ای بازی ایران و سوریه به مهدی طارمی که منجر به اخراج این بازیکن از میدان شد، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا، نسبت به اخطار اول به طارمی اعتراض کرد و خواهان حذف این کارت شد.

مهدی طارمی کارت زرد نخست را به دلیل شبیه سازی و احتمال فریب داور دریافت کرد و کارت زرد دوم به این خاطر به او داده شد که جلوی موقعیت حمله حریف را گرفت و به همین خاطر در دقیقه ۶۴ بازی از زمین بازی اخراج شد و تیم ملی فوتبال ایران ده نفره به کار ادامه داد و در نهایت در ضربات پنالتی حریف را شکست داد و حالا باید شنبه در دوحه به مصاف تیم ژاپن برود.

اعتراض فدراسیون فوتبال به تصمیم داور و نامه ای که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده بدون اشکال است اما این کارت زرد پاک نخواهد شد. به این خاطر که تصمیمات فنی داور حتی اگر اشتباه هم بوده باشد، بدون بازگشت است. تنها کارت زرد یا قرمزی پاک می‌شود که داور در نشان دادن کارت اشتباه کرده باشد. به طور مثال بازیکن شماره ۱۰ خطا کرده باشد و داور اشتباه کند و به بازیکن شماره ۹ کارت زرد نشان دهد. البته احتمال این اشتباه هم در بازی‌های دارای کمک داور ویدئویی به حداقل رسیده است. به این خاطر که در صورت اشتباه از سوی داور خیلی سریع بازیکنان تیم متضرر داور را متوجه اشتباه خود می‌کنند. البته کمک داور ویدئویی هم در این مسیر پیشقدم می‌شود و داور بعد از تماشای صحنه تصمیم خود را اصلاح می‌کند. از سویی بازی‌هایی که با حضور کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود، داور تصمیمات خود را به کمک داور ویدئویی گزارش می‌کند و اگر تصمیمی اشتباه باشد، در صحنه‌هایی که کمک داور ویدئویی قادر به دخالت است، داور وسط را متوجه اشتباهش می‌کند. بنابراین پاک کردن کارت زرد نخست مهدی طارمی غیر ممکن است و او به طور حتم در بازی با ژاپن قادر به حضور در بازی نخواهد بود. مهدی طارمی بارها و بارها به خاطر شبیه سازی در فوتبال پرتغال با کارت زرد مواجه شده و بارها و بارها از سوی باشگاه‌های رقیب و رسانه‌های این کشور اروپایی با انتقاد مواجه شده است.

در همین رابطه بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی