به گزارش زیرنویس، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در «جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین» در استان هرمزگان با بیان اینکه این جلسه به لطف حضور همه اعضای خانواده‌ها خصوصا کودکان، بسیار جلسه باشکوه و دلنشینی است، تصریح کرد: موضوع این جلسه مسرت‌بخش و سرورآفرین نیز مسکن و زمین است […]

به گزارش زیرنویس، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در «جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین» در استان هرمزگان با بیان اینکه این جلسه به لطف حضور همه اعضای خانواده‌ها خصوصا کودکان، بسیار جلسه باشکوه و دلنشینی است، تصریح کرد: موضوع این جلسه مسرت‌بخش و سرورآفرین نیز مسکن و زمین است که برای خانواده‌ها مهم است و دولت خودش را موظف می‌داند با امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور این نیاز خانواده‌ها را مرتفع کند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل ۶ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در گذشته و تحویل ۱۴ هزار واحد مسکونی در این سفر و نیز تحویل ۱۱ هزار قطعه زمین افزود: تلاش دولت در زمینه تامین نیاز مردم به مسکن در شهرها و روستاها با قوت ادامه خواهد یافت چرا که رفع این نیاز برای مردم آرامش ایجاد می‌کند.

دکتر رئیسی همچنین با اشاره به طرح احداث دو شهرک ساحلی خلیج‌فارس و مکران در استان هرمزگان و تاثیر آنها در توسعه استان اظهار داشت: خوشبختانه در هرمزگان با یک موفقیت بزرگ در زمینه تحقق مصوبات سفر اول دولت به استان در حوزه سلامت، مسکن، صنعت، انرژی و راه‌های مواصلاتی مواجهیم که با همت جهادی مسئولان استان به دست آمده و فقط بخش کمی از این مصوبات باقی مانده که در دست اقدام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت جلب رضایت خداوند متعال را در کسب رضایت مردم عزیز می‌داند، گفت: وقتی امکانات در زمینه‌های مختلف برای مردم فراهم شود، آنها نیز فعالیت خود را افزایش می‌دهند. این مسئله باعث ارتقای نشاط اجتماعی می‌شود که بسیار مهم است و باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی نیز می‌شود. باور داریم که عرصه‌های مسکن، جاده‌سازی، اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد روستا و امثال آن باید فعال‌تر شود و در این زمینه حضور مردم خیلی موثر و سرنوشت‌ساز است.

دکتر رئیسی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت حضور مردم در کارها و عرصه‌های مختلف، موفقیت‌ها از جمله موفقیت‌های دولت مردمی را ناشی از لطف خداوند و حضور مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در توسعه استان هرمزگان بسیار موثر واقع شود، تکمیل پروژه ارتباط بین بندرعباس با قشم است که پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور ادامه داد: قبلا کارهایی در این زمینه شده و شاید امروز برخی بگویند که اگر این کار انجام شدنی بود، قبلا انجام می‌شد، اما باید بگویم که منطق ما منطق ما می‌توانیم است و باور داریم که با ظرفیت‌های موجود در کشور کارهای بزرگی می‌توان کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از یک کارخانه کشتی‌سازی احیا شده گفت: یکی از کارگران این کارخانه می‌گفت ما بارها برای احیای این واحد تلاش کردیم اما هر بار به ما می‌گفتند که به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان کارخانه را احیا کرد، اما در این دولت اثبات شد که با اراده و همت جهادی می‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل که امروز سالروز ورود او به میهن اسلامی است به ما آموخت که شرط موفقیت و پیشبرد کارها توکل بر خدا و اعتماد به نفس است، افزود: استان ظرفیت‌های فراوانی دارد که با حضور نیروهای توانمند و جوان مسیر فعال کردن این ظرفیت‌ها آغاز شده است. آینده بسیار روشن و امیدوار کننده است و اگر چه دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است، اما ما معتقدیم که با حضور نیروهای دلداده به انقلاب می‌توان کارها را به خوبی به پیش برد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: کسانی که منتظرند بیگانگان بیایند و مشکلات را حل کنند،‌ بدانند که بیگانگان هیچ کجا مشکلی را حل نکردند که ایران دومین جا باشد. تجربه نشان داده که گره‌ها باید به دست توانای ملت و جوانان کشور گشوده شود. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هم فرمودند که در کشور مشکلی نداریم که حل نشود و راه‌حل هم مشکلات هم در درون کشور است.

رئیس جمهور تصریح کرد: با تکیه بر ظرفیت‌های کشور و استان و با همت شما مردم،‌ جوانان عزیز و مدیران پرتلاش گره مشکل مسکن تا حدودی حل شده و بقیه مشکلات نیز با تکیه بر همین ظرفیت‌ها و توان داخلی حل خواهند شد.

منبع خبر: رکنـا