به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، از لوله کشی گرفته تا فروش ملک در فرمانیه! از شست و شوی مبل گرفته تا ثبت نام لاتاری ! از خدمات مانیکور گرفته تا استخدام معلم ! همگی برچسب ها و کاغذهای تبلیغاتی هستند که بر در و دیوار و کف شهر نقش بسته اند و افراد و شرکت […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، از لوله کشی گرفته تا فروش ملک در فرمانیه! از شست و شوی مبل گرفته تا ثبت نام لاتاری ! از خدمات مانیکور گرفته تا استخدام معلم ! همگی برچسب ها و کاغذهای تبلیغاتی هستند که بر در و دیوار و کف شهر نقش بسته اند و افراد و شرکت ها، به رایگان، برای خودشان تبلیغ می کنند و جلوه پایتخت را از این که هست، نازیباتر!

محمود، سرایدار یک خانه در سعادت آباد تهران است. او می گوید که هفته ای نیست که با کاردک مشغول کندن این برچسب ها از روی در ورودی نشود و می گوید که مدیر ساختمان دائم به او ایراد می گیرد که چرا حواسش به چنین چیزی نیست. 

یک مقام مسئول در سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت و گو با زیرنویس در خصوص چسباندن تبلیغات غیرمجاز در سطح شهر می گوید: مطابق قانون، تبلیغات غیرمجاز در سطح نمای شهری ممنوع است. قبلا خود سازمان زیباسازی اقدام به جمع آوری این تبلغیات از سطح شهر می کرد؛ ولی الان خود مناطق این کار را بر عهده گرفته اند.

او با اشاره به اینکه در مناطق ۶ و ۱۱ که در نزدیکی میدان انقلاب هستند، تبلیغات اینچنینی بیشتر است، می افزاید: نیازی به شکایت مستقیم شهروندان برای جلوگیری از این موضوع نیست و شهروندان می توانند ضمن تماس با شماره ۱۳۷، شکایت خود را ثبت کنند. نسبت به آدرسی که ثبت شده، ماموران آن ناحیه شهرداری، با عکسبرداری از برچسب هایی که بر دیوار چسبانده شده است، طرح دعوی را انجام می دهند و سپس نیروهای پیمانکار جهت پاکسازی به آن نقطه مراجعه کرده و این تبلیغات را می کند. اگر محدوده میدان ولیعصر (عج) تا چهارراه ولیعصر (عج) را در نظر بگیرید که نیروهای شهرداری بخواهند پاکسازی کنند، حدودا ۱۰ نفر می بایست یک صبح تا ظهر را کار کنند تا بتوانند این بخش از شهر را از این تبلیغات غیر قانونی پاک کنند.

این مقام مسئول در ادامه می گوید: قبلا تبلیغات ثبت شرکت ها خیلی زیاد بودند ولی آنها با در نظر گرفتن جرایم سنگین، خیلی کمتر شده اند. این روزها بیشترین تبلیغات مربوط به تخلیه چاه در همه مناطق تهران است. باتوجه به اینکه هزینه تخلیه چاه زیاد شده است، آنها اگر درآمدشان از یک خانه را هم برای پرداخت جریمه در نظر بگیرند باز هم برایشان می صرفد که تبلیغات غیرمجاز داشته باشند و جریمه اش را هم بپردازند. 

وی در پایان تاکید می کند: هنوز شهرداری برای جلوگیری از این کار قانون ندارد. بیشترین میزان جریمه الان حدودا یک میلیون تومان است؛ ولی این مهم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است تا به قانون تبدیل شود. اگر این مهم تصویب شود، جرایم تا حدود ۱۰ میلیون تومان بالا خواهد رفت. 

منبع خبر: رکنـا