مدیرعامل راه آهن با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره جبران زیان مسافری شرکت راه‌آهن، گفت: پرداخت زیان مسافری از سوی دولت می‌تواند باعث بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همچنین کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود.   طبق لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شد زیان بخش مسافری شرکت راه‌آهن را […]

مدیرعامل راه آهن با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره جبران زیان مسافری شرکت راه‌آهن، گفت: پرداخت زیان مسافری از سوی دولت می‌تواند باعث بهبود و افزایش ظرفیت ناوگان مسافری و همچنین کمک به نگهداری و توسعه خطوط ریلی شود.

 

طبق لایحه برنامه هفتم، دولت مکلف شد زیان بخش مسافری شرکت راه‌آهن را با احتساب شاخصه‌ای بهره وری، در بودجه سنواتی پیش بینی و جبران و این شرکت هم از محل اعتبارات تخصیص یافته نسبت به نوسازی ناوگان مسافری اقدام کند.

 

به گزارش راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «سید میعاد صالحی» در جلسه ستاد نوروزی راه آهن با اشاره به توسعه دسترسی مردم به اینترنت افزود: برای رفاه بیشتر مردم و معطل نشدن در صف، باید در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم ضریب بیشتری به خرید اینترنتی در فروش بلیت بدهیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: طبیعی است با توجه به تقاضای بالای مردم برای سفر ریلی در ایام نوروز باید توجه مضاعفی به موضوعات حوزه مسافری داشته باشیم.

 

وی گفت: هم اکنون ۵۷ درصد قطار‌های برون شهری ما از مشهد یا به مشهد است، برای همین راه آهن با افتخار خود را «خادم زائران امام رضا (ع)» می‌داند و از این رو باید اکرام مسافران از ابتدای سفر تا انتها طوری باشد که هر یک از مسافران به سفیران حمل و نقل ریلی تبدیل شوند.

 

مدیرعامل راه آهن ادامه‌داد: ویترین حوزه ریلی با همه مشکلات و زحماتش، حوزه مسافری است. پس باید علاوه بر فضاسازی و اقدامات فرهنگی متناسب با ایام، بهترین امکانات از جمله در ایستگاه ها، سرویس‌های بهداشتی، کوپه‌ها، نمازخانه‌ها و رستوران‌ها برای مسافران نوروزی فراهم شود.

 

وی تاکید کرد: وظیفه راه آهن تکریم تمام‌قد مسافران است، اما این تکریم در چارچوب رعایت ضوابط و مقررات است؛ از این رو سوار کردن فردی که بلیت ندارد یا با بلیت غیرهمنام قصد سفر دارد و یا فردی که حجاب را رعایت نمی‌کند، برخلاف مقررات است و باید برخورد شود.

ایرنا

+