نمونه بارز شگفتی ها در این دوره جام ملت‌ها کامبک اردن مقابل عراق و پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی برابر سوریه بود. اما شاید شگفت انگیز ترین اتفاق مربوط به جام ملت‌ها نه در دوحه و در زمین چمن بلکه در تهران و اظهارنظر جواد خیابانی علیه یورگن کلینزمن سرمربی کره جنوبی بود که […]

- کلوب| «مربای کلینزمن» متخصص برگشت در ساعات نا امیدی!

 نمونه بارز شگفتی ها در این دوره جام ملت‌ها کامبک اردن مقابل عراق و پیروزی سخت ایران در ضربات پنالتی برابر سوریه بود. اما شاید شگفت انگیز ترین اتفاق مربوط به جام ملت‌ها نه در دوحه و در زمین چمن بلکه در تهران و اظهارنظر جواد خیابانی علیه یورگن کلینزمن سرمربی کره جنوبی بود که وی را «مربا» خواند و از او بابت نمایش کره در دور گروهی انتقاد کرد!

تیم همین فردی که مربا نامیده شد، در ثانیه‌های پایانی بازی با عربستان گل تساوی را به ثمر رساند و در ضربات پنالتی با درخشش دروازه‌بان دومش به یک چهارم نهایی صعود کرد و از قضا در برابر تیم تنومند و خشونت‌طلب استرالیا دو بر یک به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

نکته جالب اینجاست که در بازی با استرالیا هم شاگردان کلینزمن در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را به ثمر رساندند و در وقت‌ اضافه اول به گل برتری رسیدند تا این بار کار به ضیافت پنالتی‌ها نکشد.

آنها با دقت و صلابت توانستند علاوه بر حفظ نتیجه به فینال هم نزدیکتر شوند. یعنی یک مربا – به زعم استاد خیابانی – توانست دو بازی باخته را به برد تبدیل و گران‌ترین مربی تورنمنت را به خانه بفرستد.

بلاشک اگر تمام مربیان ما فقط کمی از مربای کلینزمن الگوبرداری کنند، تأثیر مثبتی در کارشان خواهد داشت. کلینزمن مرد بازگشت در ساعات نا امیدی است. و البته که امیدی به تغییر در رسانه و بازنشستگی اساتیدی با این سطح کارشناسی نیست….

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران آزاد 

منبع: خبـر ورزشی