وعده وزیر رئیسی برای ساخت شهر جدید ساحلی مکران
وعده وزیر رئیسی برای ساخت شهر جدید ساحلی مکران

اطلاعات نوشت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز نخست ۲شهر جدید در هرمزگان ،با بیان این که ساخت شهر مکران مرکزی با ظرفیت ۳۰هزار واحد مسکونی در دستور کار است، افزود:عملیات اجرایی فاز نخست این شهر جدید ساحلی با ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در هرمزگان آغاز می‌شود، البته مراحل […]

- وعده وزیر رئیسی برای ساخت شهر جدید ساحلی مکران

اطلاعات نوشت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز نخست ۲شهر جدید در هرمزگان ،با بیان این که ساخت شهر مکران مرکزی با ظرفیت ۳۰هزار واحد مسکونی در دستور کار است، افزود:عملیات اجرایی فاز نخست این شهر جدید ساحلی با ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی در هرمزگان آغاز می‌شود، البته مراحل ساخت از حدود یکسال قبل آغاز شده  که با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد دریا پایه، شکل جدی‌تر به خود گرفته است و پیمان بسته‌ایم که هر چه سریعتر این کار بزرگ را به مرحله اجرایی شدن نزدیک کنیم و خدا را شاکریم که عملیات اجرایی این پروژه مهم در این شهر ساحلی آغاز شده است و بدون شک مقارن شدن هر کار بزرگ و عظیم ملی با روزهای مبارکی مانند ایام دهه فجر به برکت آن می‌افزاید.

 وی گفت: این کار در شورای عالی مسکن هم مصوب شده است؛ به طور کلی کارهای اینچنینی نیازمند مقدمات و مصوباتی است؛ هم در استان باید اجماعی حاصل می‌شد و مصوبات لازم در کارگروه‌های مختلف قانونی و شورای برنامه‌ریزی اخذ می‌شد و هم می‌بایست مکان‌یابی در شورای عالی معماری و شهرسازی  انجام می‌گرفت؛ همچنین نیاز بود شرکای خوب و راهبردی برای جذب سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شد.

 بذرپاش افزود:  اکنون با همکاری بانک مسکن تدابیر لازم برای ایجاد سکونتگاه‌ها در این شهرهای جدید اتخاذ شده است، چراکه اگر زیر ساخت‌های سکونتی در شهرهای ساحلی ایجاد نشود احتمال توسعه در آن ها را نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رئیس‌جمهوری، وزارتخانه و مجلس پیگیر این کار بودند و بر درستی این کار و هرچه سریعتر به سرانجام رساندن آن تأکید داشتند؛لذا تصمیم گرفتیم در موازات این سفر نقاط اصلی که در این استان هدف‌گذاری شده مورد توجه قرار بگیرد. البته نقاط دیگری هم داریم اما اکنون این ۲نقطه با سرمایه‌گذاری قابل توجه سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته است.

بذرپاش با بیان این که نقطه‌ای که شهر مکران مرکزی به ظرفیت ۱۰هزار واحد مسکونی در آن ساخته می‌شود از نقاط راهبردی کشور محسوب می شود، افزود:  این طرح را هم‌پیوندی با استان‌های فاقد ساحل هم قرار داده‌ایم؛  اکنون این طرح در ۱۱استان به تصویب رسیده و استان‌ها نقاط مختلفی را برای اجرای آن تعریف کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در آیین افتتاح ۹۸طرح راهداری و راه روستایی در استان هرمزگان هم، گفت:۳ هزار کیلومتر راه روستایی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در کشورساخته شده است.

بذرپاش  درباره کمبود ناوگان مسافری در کشور هم اظهار داشت: تدابیر لازم برای رفع مشکل کمبود ناوگان مسافربری برای ایام عید و مسافرت‌ها اتخاذ می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین