به گزارش زیرنویس، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: اوایل بهمن ماه سال جاری کارآگاهان این  پلیس  در حال […]

به گزارش زیرنویس، سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: اوایل بهمن ماه سال جاری کارآگاهان این  پلیس  در حال گشت زنی در محدوده غرب تهران بودند که به ۲ دستگاه موتورسیکلت با ۲ و ۳ سرنشین مظنون می‌شوند که پس از دستور ایست پلیس، راکبان موتورسیکلت به فرمان های پلیسی بی اعتنایی کرده و بدین ترتیب تعییب و گریز پلیسی آغاز می شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه تصریح کرد: ماموران گشت انتظامی طی تعقیب و گریز به دفعات مختلف دستور ایست می‌دهند، اما موتورسوران بدون توجه به دستورهای پلیسی همچنان به فرار خود ادامه می دهند.

سردار ولی پور گودرزی افزود: پلیس برای جلوگیری از بروز خطرات جانی برای شهروندان چند تیر هوایی شلیک و  با توقف موتورسیلکت ها ، هر ۵ متهم دستگیر و در بررسی های بیشتر از متهمان یک عدد ساک حاوی ابزار آلات سرقت کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران  در ادامه بیان داشت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به  ۱۰فقره سرقت از منزل با همکاری یکدیگر  معترف  شدند و  اقرار کردند با استفاده از موتورسیکلت، به صورت تیم های ۴ یا ۵ نفره،  منازل خالی از سکنه را شناسایی می کردیم و سپس اموال با ارزش منزل را به سرقت می بردیم.  

رئیس پلیس آگاهی پایتخت  با ابراز اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات انجام شده  کارآگاهان موفق شدند هویت ۲ تن از مالخران را که سارقان به آن ها اموال مسروقه را می فروختند شناسایی کنند ، ادامه داد:  در ۲ عملیات جداگانه و منسجم مالخران نیز  دستگیر و  از مخفیگاه این افراد تعدادی اموال مسروقه کشف شد.  

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند و کارآگاهان کلیه  مال باختگان را  شناسایی کرده اند خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مسروقه کشف شده از متهمان را  ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، متهمان با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار  اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع خبر: رکنـا