پسری جوان که به جرم کور کردن یک مامور پلیس در جریان اعتراضات سال ۹۶ به قصاص محکوم شده است در صورت فراهم کردن مبلغ درخواستی شاکی نجات پیدا می‌کند.   متهم که پسری جوان به نام مهدی است در جریان اعتراضات سال ۹۶ در فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد.   با تکمیل […]

 پسری جوان که به جرم کور کردن یک مامور پلیس در جریان اعتراضات سال ۹۶ به قصاص محکوم شده است در صورت فراهم کردن مبلغ درخواستی شاکی نجات پیدا می‌کند.

 

متهم که پسری جوان به نام مهدی است در جریان اعتراضات سال ۹۶ در فرخ‌شهر استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد.

 

با تکمیل پرونده و ارسال آن به دادگاه کیفری استان چهارمحال و بختیاری مهدی برای محاکمه به آنجا اعزام شد. مامور پلیس برای متهم درخواست قصاص کرد و گفت گذشت نمی‌کند اما مهدی در همه مراحل دادرسی اعلام کرد عامل سنگ‌پرانی و کوری چشم شاکی او نبوده و هیچ سنگی پرتاب نکرده‌ است. با این حال دو سرباز که در محل حضور داشتند علیه این جوان شهادت دادند و عنوان کردند که سنگی که او به سمت مامور پلیس پرتاب کرد به چشم مامور خورد.

 

در نهایت دادگاه این جوان را بر اساس درخواست شاکی خصوصی به قصاص چشم محکوم کرد.

 

رأی صادره در دیوان عالی کشور پس از بررسی گفته‌های وکیل و مدارک موجود، در سال ۹۸ تایید شد تا اینکه بعد از چند سال تلاش سرانجام نزدیکان مهدی موفق شدند شاکی پرونده را راضی به گذشت کنند.

 

امید تازه برای جوانی که به قصاص چشم محکوم شده است

اعتمادآنلاین

+