به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس  تیم‌های ایران و ژاپن تاکنون ۱۸ بار در رقابت‌های مختلف برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر کدام ۶ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. حاصل این ۱۸ بازی ۴۰ گل بوده است که ۲۱ گل سهم ژاپن و ۱۹ […]

- واکنش جالب کنفدراسیون فوتبال آسیا به بازی ایران و ژاپن

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس  تیم‌های ایران و ژاپن تاکنون ۱۸ بار در رقابت‌های مختلف برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر کدام ۶ بار به پیروزی رسیده‌اند و ۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. حاصل این ۱۸ بازی ۴۰ گل بوده است که ۲۱ گل سهم ژاپن و ۱۹ گل سهم ایران بوده است.

آمار دو تیم در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به نفع ژاپن است. دو تیم تاکنون چهار بار در جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر رفته‌اند که دو دیدار با پیروزی ژاپن و دو دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. جالب اینکه ایران در این چهار دیدار حتی یک بار هم نتوانسته دروازه ژاپن را باز کند.

ایران و ژاپن در مرحله گروهی جام ملت‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲ و ۲۰۰۴ برابر یکدیگر قرار گرفتند که در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۴ دیدار دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و در سال ۱۹۹۲ این ژاپن بود که با یک گل ایران را شکست داد. تنها دیدار دو تیم در مرحله حذفی نیز مربوط به دیدار معروف دوره قبل جام ملت‌های آسیا در مرحله نیمه نهایی است که با پیروزی سه بر صفر ژاپن به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا