به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: اکنون قیمت مرغ گرم در بازار به کیلویی ۷۸ تا ۸۵ هزار تومان رسیده است. مهدی یوسف خانی افزود: روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران توزیع می‌شود و نیاز هم در همین اندازه است، خبرهای خوبی هم از تولید و توزیع در […]

- قیمت جدید مرغ اعلام شد / کاهش قیمت مرغ در راه است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: اکنون قیمت مرغ گرم در بازار به کیلویی ۷۸ تا ۸۵ هزار تومان رسیده است.

مهدی یوسف خانی افزود: روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران توزیع می‌شود و نیاز هم در همین اندازه است، خبرهای خوبی هم از تولید و توزیع در استان‌ها وجود دارد که آمارها از تولید بیش از نیاز کشور حکایت دارد.

وی اضافه کرد: توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران، معادل بار ۱۵۰ کامیون ۱۰ تنی است.

ابراهیم مرادزاده، کارشناس کشاورزی، معتقد است که با جوجه‌ریزی ۱۲۰ میلیون قطعه نیاز ۲۵۰ هزار تن مرغ در ماه برطرف می‌شود این در حالی است که بنابر اعلام وزارت جهاد و تشکل‌های تولیدی، جوجه ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده که براین اساس تولید مرغ به بالای ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

فارس در گزارشی نوشت:در حالی که کمبود و گرانی نهاده ۲ عامل کاهش جوجه ریزی چندین ماه اخیر و افزایش قیمت مرغ عنوان می شود، به تازگی مدیرکل اداره پشتیبانی امور دام مازندران گفته است که توزیع نهاده‌های دامی در مازندران با رشد ۵۷ درصدی روبه‌ رو بوده است.

جبرئیل برادری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران هم به تازگی گفته است که برای تامین مرغ ایام عید و ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد.

میزان جوجه‌ریزی از عرضه ماهانه ۵۰ هزار تن بیش از نیاز کشور از ماه آینده حکایت دارد. قانون عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت بازار است.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین