به گزارش زیرنویس از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ حسین‌ زاده قشمی مدیر کل روابط عمومی و  تشکل‌های مردم نهادسازمان حمایت در این مراسم با اشاره به اهمیت نگاه مردم و نقش رسانه ها در نظارت بازرسی و کنترل بازار اظهار داشت : تجربه نشان داده هر جا مردم وارد میدان […]

به گزارش زیرنویس از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ؛ حسین‌ زاده قشمی مدیر کل روابط عمومی و  تشکل‌های مردم نهادسازمان حمایت در این مراسم با اشاره به اهمیت نگاه مردم و نقش رسانه ها در نظارت بازرسی و کنترل بازار اظهار داشت : تجربه نشان داده هر جا مردم وارد میدان شده اند، در آنجا موفق بوده ایم لذا ضروری است به بهره گیری از توان مردمی و مشارکت بخش خصوصی در حوزه تنظیم بازار توجه خاص و سیاستگذاری دقیقی داشته باشیم‌.

حسین زاده قشمی استفاده از ظرفیت ناظران افتخاری بعنوان ناظران مردمی و نظارت مردم بر مردم را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود : برهمین اساس طی ابلاغ آیین نامه جدیدی که به استانها ارسال خواهیم کرد علاقه مندان می توانند از طریق ثبت نام در سامانه انلاین و برخطی که در حال حاضر هم فعال است در برخی از دوره های آموزشی که برگزار می شود شرکت نمایند تا در نظارت بر بازار همیار بازرسان صمت باشند.

مدیر کل روابط عمومی تشکلهای مردم نهاد سازمان حمایت ؛ از اجرای افکارسنجی الکترونیکی با هدف بهره گیری از توان ناظران افتخاری خبر داد و گفت: در حال حاضرحدود ۷ هزار ناظر افتخاری در سراسر کشور با ادارات کل صمت همکاری می نمایند که پس از نظرسنجی الکترونیکی از این ناظران ، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد آماده ادامه همکاری در فرایند ناظران افتخاری بودند.

زاده قشمی اظهار داشت : معتقدم نظارتهای مردم بر مردم بر بازار تاثیر گذاری مناسبی خواهد داشت و این چیزی است که مدنظر دولت، مقام عالی وزارت و ریاست سازمان حمایت است و انشااله بتوانیم این اتفاق را در استانها رقم زده و از این ظرفیتها بنحو احسن استفاده نماییم.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در ادامه ضمن اشاره به اقدامات تحولی در روند فرایند ارزیابی و شرایط اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان، گفت : تلاش کرده ایم تاتسهیلات ویژه ای برای شرکتهای منتخب حامی حقوق مصرف کننده در نظر گرفته شود.

مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد تصریح کرد : بر اساس مصوبه هیات وزیران سال ۱۳۸۸ ، تدابیری اندیشیده شده بود تا شرکتهای برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان از حداکثر تسهیلات و تخفیفات تعرفه ای جهت انجام تبلیغات رسانه‌ای از طریق صدا و سیما ، ارائه فضای تبلیغی وصادرات کالا با کمترین تشریفات گمرکی و .. بهره مند شوند.که طی سالهای گذشته مغفول مانده بود، اما خوشبختانه امسال با تلاشهای انجام شده و ایجاد تسهیلاتی جدید ، سعی کرده ایم انگیزه شرکتهای مذکور جهت شرکت در این رویداد را افزایش دهیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانها اشاره کرد و گفت : بنا بر دستور مقام عالی وزارت و سرپرست وقت وزارت صمت طی سال گذشته با ارسال ابلاغیه ای به ادارات صنعت ، معدن و تجارت استانها فرایند ثبت نام و انتخاب انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانها به مدت یک سال تمدید شد.

زاد قشمی علت این اقدام را استفاده از ظرفیت مغفول مانده انجمنهای حمایت از حقوق مصرف کنندگان دانست و افزود : براساس ارزیابیهای انجام شده و ملاحظات موجود بر این اعتقاد هستیم که در سه دوره گذشته فرایند انتخاب و گزینش انجمنها در استانها از مدار خودش خارج شده است.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان همچنین ادامه داد :برهمین اساس با طراحی سامانه ثبت نام انلاین و برخط مقرر شده از سال آینده کلیه فرایند انتخابات و گزینش انجمنهای استانی و شهرستانها براساس سیستم الکترونیکی برگزار شود .

این مقام مسئول در ادامه متذکر شد  : این افراد با نظر حراست و مدیریت استانها تایید صلاحیت می شوند.

مدیرکل روابط عمومی و تشکل‌های مردم نهاد سازمان حمایت در بخش دیگر از سخنانش بیان داشت : بسیار مفتخریم اعلام کنیم در میانه راه انقلاب اسلامی، روایت پیشرفت انقلاب اسلامی را با استفاده از راهیان پیشرفت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان راه اندازی و فعال کردیم .

زاده قشمی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی روابط عمومی ادارات صمت استانها ، اتاق اصناف، وزارت صمت که مجدانه با ما همراه هستند اطلاع رسانی دقیق و منظمی از وضعیت بازار صورت پذیرد تا شاهد تزریق روح امید به جامعه بوده و ضمن ایجاد ارامش برای مردم، فضای روانی مثبتی در این جریان داشته باشیم.

منبع خبر: رکنـا