همه عکاسان به امید باخت ایران پشت دروازه یوز‌ها کمین کرده بودند!
همه عکاسان به امید باخت ایران پشت دروازه یوز‌ها کمین کرده بودند!

هجوم عکاس‌ها پشت دروازه ایران در شروع مسابقه با ژاپن گویای یک حقیقت تلخ بود و بسیاری تصور می‌کردند تیم ملی مقابل سامورایی‌ها شکست خواهد خورد.

 

خبرورزشی نوشت: فوتبال قابل پیش‌بینی نیست اما معیارهایی دارد که بر اساس آن روی کاغذ، کارشناسان شرایط مسابقه و تیم‌ها را بررسی می‌کنند. با هر متر و معیاری، ژاپن مدعی اول قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بود و سایر تیم‌ها کار سختی برای عبور از این سد محکم داشتند.

ژاپن در کمتر از ۲۰ سال با ۴ قهرمانی در جام ملت‌ها پرافتخارترین تیم قاره شد. آنها از ۱۹۹۸ به این طرف نماینده همیشه ثابت آسیا در جام جهانی بودند و در فهرست ۲۶ نفره چشم بادامی‌ها بیشترین تعداد لژیونر اروپایی به چشم می‌خورد. ژاپن گران‌ترین تیم حاضر در تورنمنت بر اساس سایت ترانسفر مارکت بود و سال‌هاست که رتبه اول رنکینگ فیفا در آسیا را به خود اختصاص داده است.

ژاپن در ماه‌های منتهی به جام ملت‌ها برابر بزرگترین قدرت‌های فوتبال جهان نمایشی خیره کننده داشت، آنها به آلمان و ترکیه ۴ گل زدند که در دنیای فوتبال کار آسانی نیست. ژاپنی‌ها سال‌هاست خود را از آسیا جدا کرده و به قافله جهانی فوتبال رساندند. ژاپن در طول تاریخ برگزاری جام ملت‌های آسیا هرگز به ایران نباخته بود و از ان بدتر، اینکه هرگز حتی از ما گل هم نخورده بود! وقتی تیمی با چنین مشخصاتی وارد میدانی می‌شود، خیلی طبیعی است که کفه ترازو به نفع آنها سنگینی کند. حال ببینید ایران در چه شرایطی باید با ژاپن بازی می‌کرد!

ستاره اصلی تیم ما مهدی طارمی در بازی قبل اخراج شده و محروم بود. ایران از روز نخست مهدی ترابی را به دلیل مصدومیت نداشت و در ادامه راه در هر بازی تعویض اجباری به ترکیب ما تحمیل می‌شد. دو مدافع ایران یعنی مجید حسینی و صادق محرمی به دلیل مصدومیت تورنمنت را از دست دادند و پورعلی گنجی هم که قبل از جام از لیست کنار رفته بود.

در چنین شرایطی اینجا در قطر، تمام پیش‌بینی‌ها و نظرات شانس ۹۰ درصدی پیروزی را به ژاپن می‌داد. خیلی‌ها از رسیدن بازی به وقت اضافه هم ناامید بودند و گمان می‌کردند که ژاپن در همان ۹۰ دقیقه از سد ایران عبور کند. ژاپن در مرحله یک هشتم در ۹۰ دقیقه بحرین را برد و ایران مجبور شده بود ۱۰ نفره ۱۲۰ دقیقه برابر سوریه انرژی خرج کند.

اما جذابیت فوتبال به همین است، فوتبال درون مستطیل سبز بازی می‌شود نه روی کاغذ! تیم ما گل اول را خورد اما دلاورانه بازی را برگرداند و در همان ۹۰ دقیقه نسخه چشم بادامی‌ها را پیچید. در شروع مسابقه وقتی عکاسان همه به پشت دروازه ایران هجوم بردند، وقتی طرفداران ژاپن به خود زحمت تشویق کردن هم نمی‌دادند، مشخص بود که آنها یک پیروزی را برای مردان سرزمین آفتاب تابان کنار گذاشتند اما در طول تاریخ همیشه ایرانی‌ها مردان کارهای بزرگ و میادین بزرگ بوده‌اند.

و این بار هم شیر بچه‌های ایران کاری کردند کارستان، هم طلسم ژاپن را شکستند و هم برای کل آسیا به عنوان مدعی اول فتح جام خط و نشان کشیدند. از عظمت این کار بزرگ همین بس که کره جنوبی با یورگن کلینزمن و ستاره لیگ برتر جزیره و تاتنهام – سون هیون مین – به زعم بسیاری از ترس روبرو شدن با ژاپن ترجیح داد در گروه خود دوم و به آن سوی جدول برود! کره‌ای که در دو بازی مرحله حذفی عربستان و استرالیا دو مدعی جام را حذف کرد!

و این غول بزرگ با این مشخصات، مغلوب ملی پوشان ایران شد…

منبع: اطلاعات انلاین