می خواستند آیت‌الله هاشمی‌ را شهروندی بی‌شناسنامه کنند
می خواستند آیت‌الله هاشمی‌ را شهروندی بی‌شناسنامه کنند

برخی سختگیری‌هایی که در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انجام می‌دهند، می‌خواهند ایشان را شهروندی بی‌شناسنامه کنند که نباید اینطور باشد. آقای احمدی‌نژاد در یک سمت اصولگرایی و آیت‌الله هاشمی نیز در طرف دیگر اصولگرایی است.

خبر آنلاین به نقل از روزنامه هم میهن سخنرانی مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان با جوانان حزب مؤتلفه انتشار داد.

بخشی از گفته های حبیب اله عسگراولادی درباره پس از وقایع سال ۸۸ را  بخوانید  :

عسگراولادی پس از وقایع سال ۸۸ درمورد مرحوم هاشمی گفته بود: آقای هاشمی‌رفسنجانی یک مجتهد سیاسی است و در طول زندگی خود در زمان امام و در حال حاضر همواره تابع ولی‌فقیه بوده است. برخی سختگیری‌هایی که در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انجام می‌دهند، می‌خواهند ایشان را شهروندی بی‌شناسنامه کنند که نباید اینطور باشد. آقای احمدی‌نژاد در یک سمت اصولگرایی و آیت‌الله هاشمی نیز در طرف دیگر اصولگرایی است.

عسگراولادی در ماه‌های پایانی عمر خود در دیدار با جوانان حزب مؤتلفه طی سخنانی در مورد بنی‌صدر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد گفته است: عمر من مثل آفتاب لب بام است و دیری نخواهد پایید و همه این چیزها را با خودم به زیر خاک می‌برم و کل شما اعضای شورای مرکزی هم نمی‌توانید جواب قیامتی مرا بدهید. من باید خودم برای قیامتم جواب داشته باشم. در تاریخ باید مثبت‌ها و منفی‌های بنی‌صدر را نوشت. سال‌ها بود که در روزنامه و رسانه‌ای اسم بنی‌صدر نمی‌آمد و من مطرح کردم و گفتم: «بنی‌صدر مثبت‌هایی داشته است و منفی‌هایی، چون تاریخ باید دقیق نوشته شود». گفتم، یکی از مثبت‌های بنی‌صدر این بوده که توانسته است در اول جمهوری اسلامی بالای ده میلیون تن از مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد. در جبهه براساس معرفت و علم خودش توانسته است کارهایی بکند. بله، بی‌اشتباه هم نبود. من فکر می‌کنم مثبت‌هایی دارد و تاریخ باید بنویسد، اما منفی‌هایی هم دارد و یکی از منفی‌هایش این است که در تولی به ولایت شکست خورد و نتوانست ادامه بدهد و خودش را رفته‌رفته بالاتر از مقام ولایت می‌دانست. »

«آیا در درون ما کسانی مثل مهندس موسوی، مثل حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی می‌توانند فتنه‌ساز باشند؟ بنده اعلام کردم خیر! من اینها را فتنه‌ساز نمی‌شناسم. اهل فتنه به وسیله عوامل بیگانه، اطراف اینها را گرفتند و اینها مفتون هستند، یعنی فتنه‌زده.»

وی این دو رهبر مخالفان دولت را «برادر» خطاب کرده و گفت: «من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به‌عنوان یک عضو هیئت منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در «فتنه ۸۸» مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟ آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند.

آقای احمدی‌نژاد وقتی خواست با اینها مناظره کند، به آقای هاشمی و آقای ناطق‌نوری تاخت، در صورتی که آنها نه نامزد بودند و نه مطرح. این نمونه تنازع است. هر چه ایشان در مقابل مهندس موسوی و دیگران گفته باشد، می‌تواند رقابت باشد، اما چرا به آقای هاشمی‌رفسنجانی و آقای ناطق‌نوری حمله کردند. بنده معتقدم باید جلوی این نوع رفتارها گرفته شود. »

گفتنی است ، حبیب‌الله عسگراولادی مسلمان در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۱۱ در اتاقی اجاره‌ای واقع در کوچه صاحب دیوان تکیه زرگرهای محله امام‌زاده یحیی تهران، متعلق به خانواده‌ای مذهبی متولد شد. ودر ۱۴ آبان ۱۳۹۲ پس از دوماه از جراحی قلب دچار عارضه ریوی شد و به دعوت حق لبیک گفت.

منبع خبر: رکنـا