به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعیه شماره ۲ سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر ۳ ماهه از امروز آغاز می‌شود. در اطلاعیه این سامانه آمده است: همه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) […]

به گزارش زیرنویس، بر اساس اطلاعیه شماره ۲ سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام جدید جهت عرضه خودروهای مازاد وارداتی فروش فوری با زمان تحویل حداکثر ۳ ماهه از امروز آغاز می‌شود.

در اطلاعیه این سامانه آمده است: همه افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌رساند، از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲.۱۱.۲۰ می‌توانند ثبت‌نام انجام داده و یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

متقاضیان باید از تاریخ یکشنبه ۱۴۰۲.۱۱.۱۵ تا ساعت ۱۳:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴۰۲.۱۱.۱۸ یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و مبلغ پنج میلیارد ریال مسدود کنند.

قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید+ جزییات

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

قیمت فروش محاسباتی علی‌الحساب خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

آغاز فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان جدید+ جزییات

تبصره ۲- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند.

تبصره ۳- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

تبصره ۵- کلیه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند در صورت تأخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آئین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶- با وکالتی کردم حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره ۷- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پول‌شویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

منبع: مـهر