سرلوئیس همیلتون پس از اعلام خبر غافلگیرکننده جدایی‌اش از مرسدس در پایان فصل، متن خداحافظی دردناکی را برای تیمی که ۱۱ سال گذشته را در آن سپری کرده و هفت عنوان قهرمانی را به دست آورده، منتشر کرد. او دلیل این تصمیم را وارد شدن به یک چالش جدید عنوان کرده است. همیلتون نوشت: «مرسدس […]

- خداحافظی احساسی اسطوره فرمول‌یک با مرسدس‌بنز/ هنوز احساس پریدن به سوی ناشناخته‌ها را به یاد دارم

سرلوئیس همیلتون پس از اعلام خبر غافلگیرکننده جدایی‌اش از مرسدس در پایان فصل، متن خداحافظی دردناکی را برای تیمی که ۱۱ سال گذشته را در آن سپری کرده و هفت عنوان قهرمانی را به دست آورده، منتشر کرد. او دلیل این تصمیم را وارد شدن به یک چالش جدید عنوان کرده است.

همیلتون نوشت: «مرسدس بخش بزرگی از زندگی من بوده است… بنابراین این تصمیم سخت‌ترین تصمیمی بوده که تا به حال گرفته‌ام. زمان مناسبی برای ایجاد تغییر و پذیرش یک چالش جدید فرا رسیده است. من هنوز احساس پریدن به سوی ناشناخته‌ها را در زمانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به مرسدس پیوستم به یاد دارم. می‌دانم که برخی در آن زمان آن انتقال را درک نمی‌کردند، اما آن زمان کار درستی کردم و این احساسی است که اکنون دوباره دارم. از اینکه ببینم با این فرصت جدید به چه چیزی می‌توانم برسم و چه کاری می‌توانیم با هم انجام دهیم هیجان‌زده هستم.»

مسابقه برای فراری رویای همیشگی همیلتون بوده است

کارلوس ساینز راننده بدشانسی خواهد بود که مجبور به ترک اسکودریا می‌شود، اما راننده بریتانیایی با ورود به فراری به رویای همیشگی خود برای مسابقه در تیم ایتالیایی جامه عمل می‌پوشاند. هرچند آنها اخیراً روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند و از زمانی که کیمی رایکونن در سال ۲۰۰۷ همیلتون تازه‌کار را شکست داد، حتی یک قهرمانی رانندگان را کسب نکردند. با اینکه آنها بودجه خوبی در اختیار دارند اما اشتباهات مدیریتی از آن زمان تاکنون گریبان تیم را گرفته است.

این وضعیت چندان بی‌شباهت به زمانی نیست که میشائیل شوماخر در سال ۱۹۹۶ وارد تیم فراری شد که آخرین قهرمانی‌اش مربوط به ۱۷ سال قبل بود (زمانی که جودی شکتر با فراری قهرمان جهان شد). آمدن شوماخر به نفع همه تمام شد و فراری بخش زیادی از هدایت تیم را به شوماخر واگذار کرد و احتمالا این بار نیز باید همین کار را با همیلتون انجام دهد، چرا که او به شدت به دنبال کسب یک عنوان جهانی دیگر است.

همیلتون در پایان گفت: «در حال حاضر به سال ۲۰۲۵ فکر نمی‌کنم. تمرکز من روی فصل پیش رو و بازگشت به مسیر موفقیت با مرسدس است. من بیشتر از همیشه انگیزه دارم. آمادگی جسمانی و تمرکز بیشتری از همیشه دارم و می‌خواهم به مرسدس کمک کنم تا یک بار دیگر پیروز شود. من ۱۰۰ درصد به کاری که باید انجام دهم متعهد هستم و مصمم هستم که همکاری خود با تیم را در بالاترین سطح به پایان برسانم.»

بیشتر بخوانید: وقتی همه نگاه‌ها به مسی و رونالدو بود، بمب ورزش جهان جای دیگری ترکید!

منبع: خبـر ورزشی