به گزارش زیرنویس، ایسنا و به نقل از RBC نوشت: کورت همرین، مهاجم نامدار فوتبال سوئد در ۹۰ سالگی درگذشت. این فوتبالیست بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا گذراند و هنوز در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد. او در تیم ملی سوئد در ۳۲ بازی ۱۷ گل به ثمر رساند. او […]

به گزارش زیرنویس، ایسنا و به نقل از RBC نوشت: کورت همرین، مهاجم نامدار فوتبال سوئد در ۹۰ سالگی درگذشت. این فوتبالیست بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا گذراند و هنوز در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد. او در تیم ملی سوئد در ۳۲ بازی ۱۷ گل به ثمر رساند.

او در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست با سوئد به فینال جام جهانی راه یابد و در نهایت برابر برزیل شکست خورد و در نهایت پس از یک دوره بیماری طولانی در ۹۰ سالگی درگذشت.

همرین در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های AIK و استکهلم سوئد و هم‌چنین یوونتوس ایتالیا، پادووا، میلان، فیورنتینا و ناپولی بازی کرد. همرین هم‌چنان در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ با ۱۹۰ گل در ۴۰۰ بازی بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۱ قرار دارد.

این وینگر ۳۲ بازی برای تیم ملی فوتبال سوئد انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رساند و هم‌چنین دو بازی برای تیم ملی هاکی روی یخ کشورش انجام داد.

در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ سوئدی‌ها با نتیجه ۲ بر ۵ مغلوب برزیلی‌ها شدند که در آن دیدار پله و واوا دبل کردند و ماریو زاگالو یک گل دیگر به ثمر رساند. از میان شرکت کنندگان آن بازی همرین آخرین نفری بود که زنده بود و در نهایت جان باخت.

او یک عنوان قهرمانی در لیگ ایتالیا، دو جام حذفی ایتالیا، یک جام اروپا و دو جام برندگان جام اروپا به دست آورد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال سوئد است.