زیرنویس – گروه استان‌ها: چهل و پنجمین سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است. انقلاب راه‌سازی در لرستان حالا در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است […]

زیرنویس – گروه استان‌ها: چهل و پنجمین سالگی انقلاب طلیعه بلوغ و پیشرفت نهضتی است که با پشت سر گذاشتن همه فراز و نشیب‌ها، سختی‌ها و دشمنی‌ها امروز در اوج قله افتخار ایستاده است.

انقلاب راه‌سازی در لرستان

حالا در چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی مسیر جدیدی پیش روی ایران اسلامی قرار گرفته است تا قطار توسعه و آبادانی کشور با تلاش نسل جدید انقلاب و جوانان مؤمن و انقلابی با سرعت بیشتر به‌پیش برود و کارآمدی نظام اسلامی به‌عنوان یک الگو ثابت شود.

در این چهل و پنج سال، باهمت و تلاش مردم، جوانان و مسئولان و با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دستاوردهای چشمگیری داشته است؛ به‌تبع لرستان نیز در این مسیر شکوفایی توانسته است سهم خود را ایفا کند و موفقیت‌هایی کسب کند که اکنون در چهل و پنجمین سالگی انقلاب با یادآوری این موفقیت‌ها و با افتخار به گذشته می‌توان با امیدواری به افق‌های پیش روی توسعه چشم دوخت.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنج‌ساله می‌شود که طعم شیرین پیشرفت را در احداث پروژه‌های راه‌سازی اصلی، فرعی، روستایی، چهارخطه و آزادراهی این استان می‌توان چشید.

احداث راه‌های اصلی و روستایی در شهرهای مختلف

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طول کل راه‌های احداث شده الیگودرز هزار و ۵۲ کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان ۷۶۱ کیلومتر راه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه طول کل راه‌های احداث شده در مرکز لرستان هزار و ۳۸۸ کیلومتر است، عنوان کرد: از این میزان هزار و ۶۲ کیلومتر مربوط به حوزه راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خرم‌آباد آسفالت شده است.

شیروانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ۶۶ کیلومتر آزادراه و ۸۵ کیلومتر چهارخطه در خرم‌آباد احداث شده است، افزود: همچنین در پلدختر ۶۲ کیلومتر آزادراه و در بروجرد نیز ۳۲ کیلومتر آزادراه داریم.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

وی طول کل راه‌های احداث شده پلدختر را ۸۵۶ کیلومتر و طول کل راه‌های احداث شده بروجرد را ۹۲۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۸۷ کیلومتر چهارخطه در بروجرد احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه طول کل راه‌های احداث شده شهرستان ازنا ۴۶۹ کیلومتر است، افزود: از این میزان ۳۱۰ کیلومتر مربوط به حوزه راه روستایی است و این شهرستان از ۵۱ کیلومتر چهارخطه برخوردار است.

شیروانی در ادامه سخنان خود طول کل راه‌های احداث شده کوهدشت را ۸۸۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالته است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان دلفان هزار و دو کیلومتر طول کل راه‌های احداث شده روستایی و شهری است، یادآور شد: ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت شده است.

۶۸۰ کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر چهارخطه در شهرستان دورود احداث شده است، افزود: طول کل راه‌های این شهرستان ۵۴۱ کیلومتر است که ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی این شهرستان نیز آسفالت شده است.

شیروانی، ادامه داد: شهرستان سلسله از ۷۲ کیلومتر چهارخطه برخوردار است، طول کل راه‌های احداث شده این شهرستان ۹۳۲ کیلومتر بوده که از این میزان ۶۹۰ کیلومتر مربوط به راه روستایی است و ۵۹۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است.

«انقلاب» راه‌سازی در لرستان/۶۸۰کیلومتر آزادراه و چهارخطه احداث شد

وی با بیان اینکه در شهرستان چگنی ۵۴ کیلومتر چهارخطه احداث شده و طول کل راه‌های احداث شده این شهرستان ۵۰۲ کیلومتر است، گفت: طول کل راه‌های احداث شده شهرستان رومشکان ۱۲۲ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، افزود: در مجموع ۱۷۲ کیلومتر آزادراه در لرستان احداث شده است، اظهار داشت: لرستان دارای ۵۰۸ کیلومتر چهارخطه است.

شیروانی، طول کل راه‌های لرستان را هشت هزار و ۶۸۲ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول راه‌های روستایی در لرستان شش هزار و ۵۴۰ کیلومتر است که از این میزان چهارهزار و ۶۵۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

بنابراین گزارش، امروز باید با توانی مضاعف برای سربلندی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف تلاش کنیم تا دستیابی به افق‌های رشد و توسعه توسط جوانان مؤمن و انقلابی یکی پس از دیگری ممکن شود.

منبع: مـهر