بهشت زهرا(س) سال آینده جایی برای اموات ندارد!
بهشت زهرا(س) سال آینده جایی برای اموات ندارد!

ایرنا نوشت: محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)،گفت: ظرفیت قبور این آرامستان تا سال بعد تکمیل می‌شود و مکان یابی و اقدامات لازم برای احداث آرامستان جدید در چهار نقطه تهران در دستورکار است. او افزود: طرح پیاده راه فرهنگی بین گلزار شهدا و حرم امام خمینی(ره) درحال انجام و از سوی دیگر یک قطعه شهدا […]

- بهشت زهرا(س) سال آینده جایی برای اموات ندارد!

ایرنا نوشت: محمدجواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)،گفت: ظرفیت قبور این آرامستان تا سال بعد تکمیل می‌شود و مکان یابی و اقدامات لازم برای احداث آرامستان جدید در چهار نقطه تهران در دستورکار است.

او افزود: طرح پیاده راه فرهنگی بین گلزار شهدا و حرم امام خمینی(ره) درحال انجام و از سوی دیگر یک قطعه شهدا بهسازی شده است و بهسازی قبور شهدا بناست با همکاری خانواده معظم شهدا انجام شود.

به گفته تاجیک، در این طرح زیرساخت های گلزار شهدا بهبود می یابد و موضوع گویاسازی مزار شهدا در دستور کار است.

وی افزود: نیاز داریم که اسناد شهدا را حفظ کنیم و روی سنگ مزار با فن آوری روز قرار بدهیم که با گوشی تلفن همراه بتوان به اطلاعات این شهدا دست پیدا کرد؛ این کار آغاز شده، محتوا تامین شده و نرم افزار آن هم طراحی شده است.

وی در تشریح بهسازی قبور شهدا در بهشت زهرا (س)، ادامه داد: یادمان شهدا در میادین و صحن های خالی شهدا ساخته می شود و جدار پیرامونی گلزار شهدا نیز در دستور کار است که این فضا به فضای فرهنگی تهران تبدیل می شود.

تاجیک با بیان اینکه از طریق اسکن و کیو. آر. کد می توانید به اطلاعات و زندگی نامه شهید دست پیدا کنید،افزود: تاکنون این امر برای ۱۵ شهید در قطعات مختلف انجام شده است.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) درمورد اتمام بهسازی گلزار شهدا اظهار داشت: تا آخر سال ۱۴۰۳ انجام می شود و آن چیزی که به عنوان آثار هویتی شهید از سنگ مزار تا حجله شهید وجود دارد، حفظ می شود.

وی ادامه داد: سنگ مزار سه هزار شهید تا پیش از دوره ما عوض شده بود که ما جلوی این امر را گرفتیم و باید آثار آنها حفظ شود.

به گفته تاجیک، آرامستان بهشت زهرا حداکثر تا آخر سال بعد قابلیت دفن دارد البته عده ای از قبل قبر خریداری کرده اند و از ۱۸۰ ورودی متوفی روزانه، ۵۰ نفر در قطعات جدید دفن می شوند.

وی یادآور شد: به کمک شهردار و شورا نقطه یابی و تملک و ایجاد آرامستان های جدید در دستور کار قرار گرفته و حداقل سال بعد یک آرامستان ایجاد می شود که با توجه به حساسیت ها، مکان آن را بعدا اطلاع رسانی می کنیم.

تاجیک گفت: چهار نقطه در تهران قرار است آرامستان جدید احداث شود.

منبع: اطلاعات انلاین