«تابناک با تو» – اگر از نگه داشتن چتر در روز‌های بارانی خسته شده‌اید، می‌توانید رویای داشتن یک چتر پرنده را در سر بپرورانید؛ رویایی که یک مخترع خلاق آن را به حقیقت تبدیل کرده است نگه داشتن طولانی‌مدت چتر در روز‌های بارانی خسته‌کننده به نظر می‌رسد؛ بنابراین تولیدکننده محتوای حساب توییتری I Build Stuff چتری […]

چتری که بالای سر صاحبش پرواز می‌کند (برترین ها)

چتری که بالای سر صاحبش پرواز می‌کند (برترین ها)«تابناک با تو» – اگر از نگه داشتن چتر در روز‌های بارانی خسته شده‌اید، می‌توانید رویای داشتن یک چتر پرنده را در سر بپرورانید؛ رویایی که یک مخترع خلاق آن را به حقیقت تبدیل کرده است

نگه داشتن طولانی‌مدت چتر در روز‌های بارانی خسته‌کننده به نظر می‌رسد؛ بنابراین تولیدکننده محتوای حساب توییتری I Build Stuff چتری ساخته که بالای سر کاربر پرواز می‌کند و با استفاده از یک دستگاه کنترل از آن‌ها در برابر باران محافظت می‌کند.

از همان ابتدا، شاید بدیهی به نظر برسد که در ساخت آن، از یک پهپاد استفاده شده، اما به محض اینکه سازنده‌ی چتر، آن را برمی‌گرداند، معلوم می‌شود که چتر پرنده مملو از وسایل الکترونیکی و حتی قطعات پرینت سه بعدی است که سبب می‌شوند چتر نه تنها در هوا معلق بماند بلکه با سرعت در آسمان حرکت می‌کند تا از خیس شدن کاربر در باران جلوگیری کند.

اجزای پرینت سه بعدی الیاف کربن برای سبک کردن وزن چتر

وقتی تیم تک نفره I Build Stuff چالش ساخت چتر پرنده را انجام داد، آزمون و خطا‌های زیادی را پشت سر گذاشت. او فکر می‌کرد کار ساده‌ایست، نصب یک پهپاد و وصل کردن یک چتر. او متوجه شد قبل از اینکه بتواند چتر پهپادی را قابل‌استفاده کند، جزئیات فنی هست که باید آن‌ها را امتحان کند. او برای این اختراع، یک ساختار صلیب‌مانند با استفاده از قطعات پرینت سه بعدی مونتاژ کرد که از چتر بیرون می‌زدند. در هر انتها، یک ملخ کوچک مانند طوفان می‌چرخد و چتر را بلند می‌کند. لوله‌ها از جنس فیبر کربن ساخته شدند تا وزن چتر را سبک کنند تا در هوا پرواز کند و پهپاد را با خود به بالا بیاورد.

کنترل کردن چتر پرنده مجهز به پهپاد

یک کنترل‌کننده پرواز و یک مدار کنترل پایداری الکتریکی اقدام بعدی بود. مخترع I Build Stuff سیم‌ها را به مدار لحیم کرد. این کار می‌تواند سرعت موتور را تنظیم کند تا دستگاه پهپادمانند فقط پرواز نکند. مدار در کنترل‌کننده پرواز برنامه‌ریزی شده تا مخترع بتواند چتر پرنده را در حالی که افراد را دنبال می‌کند، ثابت نگه دارد. او یک جی‌پی‌اس هم در دستگاه کار گذاشت، به این امید که آفتاب‌گیر را در جای خود قفل کند. سازنده این چتر پرنده میگوید ساختن وسیله ماه‌ها طول کشید.

با اینکه هنوز سوالاتی پیرامون پایداری چتر پرنده مطرح است، مخترع آن تا کنون توانسته آن را به کار اندازد. حین آزمایش، او اعتراف کرد باران شدید نبوده، اما دستگاه برای حفاظت از او در برابر نم نم باران کافی بوده است. او تصور می‌کرد چتر پرنده‌اش حتی می‌تواند شرایط سخت‌تر را هم تاب بیاورد، اما آیا می‌تواند تندباد‌های شدید را هم تحمل کند؟ با اینکه این مخترع می‌تواند چتر پرنده را کنترل کند و آن را به سمت خود هدایت کند، خود دستگاه نمی‌تواند این کار را به طور خودکار انجام دهد. این مخترع به دنبال افزودن یک دوربین و برنامه‌ریزی چتر پرنده است تا کاربر را بدون نیاز به کنترل‌کننده دنبال کند.

چتری که بالای سر صاحبش پرواز می‌کند (برترین ها)

چتری که بالای سر صاحبش پرواز می‌کند (برترین ها)

منبع: برترین‌ها

+