به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با ادامه جنگ در غزه، دستاوردهای قسام در ۱۲۱ امین روز نبرد طوفان الاقصی به شرح ذیل اعلام شده است: «انهدام کلی و جزیی ۸ خودروی زرهی اسراییلی، کشتن ۷ نظامی اسراییلی، هدف قرار دادن یک نظامی اسراییلی با تفنگ تک‌تیراندازی، یک مورد هدف قرار […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با ادامه جنگ در غزه، دستاوردهای قسام در ۱۲۱ امین روز نبرد طوفان الاقصی به شرح ذیل اعلام شده است:

«انهدام کلی و جزیی ۸ خودروی زرهی اسراییلی، کشتن ۷ نظامی اسراییلی، هدف قرار دادن یک نظامی اسراییلی با تفنگ تک‌تیراندازی، یک مورد هدف قرار دادن خانه‌ها و نیروهای دشمن با راکت ضدنفر، دو مورد درگیری شدید مجاهدان قسام با نیروهای اشغالگر، یک مورد درهم کوبیدن مقرهای فرماندهی و نیروهای دشمن با گلوله‌های خمپاره»

همچنین گفته شده است که گردان‌های قسام ساختمانی را که گروهی از نیروهای کماندوی اسراییلی در جنوب غرب شهر غزه در داخل آن پناه گرفته بودند، با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داد که طی آن این نیروها کشته و زخمی شدند.

فرمانده پیشین سنتکام نیز در سخنانی تاکید کرد که موفقیت اسراییل در برابر حماس بسیار محدود است.

شبکه سی بی اس به نقل از «فرانک مکنزی»، فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تاکید کرد که موفقیت ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حماس در نوار غزه بسیار محدود و ناچیز شده است.

از سوی دیگر، یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با شبکه الاقصی اعلام کرد که این جنبش هنوز پاسخ خود را به طرح نشست پاریس برای آتش‌بس در غزه اعلام نکرده است و در حال انجام مشورت‌های نهایی با دیگر گروه‌های فلسطینی به منظور تحقق منافع ملت فلسطین اعم از توقف جنگ، بازسازی نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

این مسئول حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش قرار است به زودی پاسخ خود را به این طرح اعلام کند.

در همین حال، الجزیره نیز به نقل از یک رهبر حماس بیان کرد: صحت اخبار منتشر شده در مورد رد پیشنهادهای آتش‌بس توسط حماس را تکذیب می‌کنیم.

این رهبر حماس افزود: ما از رسانه‌ها می‌خواهیم مراقب باشند و در دام رسانه‌های اسراییلی که هدفشان سردرگم کردن فلسطینیان است، گرفتار نشوند.

همزمان فشار آمریکا بر نتانیاهو برای موافقت با آتش‌بس ۴ ماهه افزایش یافته است.

خبرنگار سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار داده تا با آتش‌بس ۴ ماهه در غزه موافقت کند.

همچنین بیلبوردهایی علیه نتانیاهو در سرتاسر اراضی اشغالی نصب شده است.

در همین ارتباط، منابع عبری زبان اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست با نصب بیلبوردهایی در سرتاسر اراضی اشغالی ۱۹۴۸ نتانیاهو را مقصر وضعیت کنونی و شکست در برابر مقاومت در غزه معرفی کردند.

روی این بیلبوردها نوشته شده است: «نخست وزیر تویی، گناهکار تویی.»

منابع عبری زبان هم اعلام کردند اسراییلی‌ها مجدداً در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات زده و برخی خیابان‌ها را بسته و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس هستند.

یک مقام سابق ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد که نتانیاهو خطری برای امنیت اسراییل است و باید انتخابات جدید برگزار شود. «یاییر گولان»، جانشین سابق رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نتانیاهو خطری برای امنیت “اسراییل” است و به وزیری که نماینده تندروها در دولت است، اجازه می‌دهد به آمریکا، همپیمان استراتژیک این رژیم اهانت کند.

گولان اظهار داشت که این هشدار آخر است و ما به برگزاری انتخاباتی جدید نیاز داریم.

منبع: مـهر