«تابناک با تو» – همه ما رویای داشتن یک اتاق خواب مجلل و شیک را در سر می‌پرورانیم. اما در هنگام چیدمان اتاق خواب‌های کوچک ممکن است با چالش‌هایی مواجه شویم. اتاق خواب یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه است که به عنوان محلی برای خواب، استراحت و نگهداری لوازم و اموال مورد استفاده قرار می‌گیرد. […]

اشتباهاتی که در چیدمان اتاق خواب کوچک نباید انجام دهید (همشهری آنلاین)

اشتباهاتی که در چیدمان اتاق خواب کوچک نباید انجام دهید (همشهری آنلاین)«تابناک با تو» – همه ما رویای داشتن یک اتاق خواب مجلل و شیک را در سر می‌پرورانیم. اما در هنگام چیدمان اتاق خواب‌های کوچک ممکن است با چالش‌هایی مواجه شویم.

اتاق خواب یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر خانه است که به عنوان محلی برای خواب، استراحت و نگهداری لوازم و اموال مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان صحیح یک اتاق خواب کوچک اغلب چالش برانگیز است. از آنجایی که تختخواب و کمد جزء جدایی ناپذیر اتاق خواب هستند، انتخاب صحیح و چیدمان لوازم تاثیر زیادی در بزرگتر به نظر رسیدن این فضا دارند. به منظور چیدمان بهتر اتاق خواب‌های کوچک باید بتوانید از هر اینچ آن نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با معرفی رایج‌ترین اشتباهات در چیدمان اتاق خواب‌های کوچک با ما همراه باشید.

۱- ازدحام بیش از حد

فضا‌های کوچک به راحتی با مبلمان و اشیاء اضافی پر می‌شوند. با این حال، با انتخاب یک سرویس خواب متناسب با اندازه اتاق و فضای ذخیره سازی مناسب می‌توان بدن ایجاد احساس شلوغی از جای جای اتاق خواب نهایت استفاده را برد. از اشغال فضای اتاق خواب با تختخواب‌های بزرگ، مبلمان، کمد و ابزار‌های ذخیره سازی نامناسب بپرهیزید. سرویس خواب‌های کشودار و پاتختی‌های کشو مخفی گزینه مناسبی برای جای دادن لوازم بدون اشغال بیش از حد فضا هستند.

۲- عدم استفاده از فضای عمودی

از قفسه‌های دیواری برای آزاد کردن فضای کف استفاده کنید. خالی نگه داشتن سطح زمین و استفاده از فضای عمودی موجب می‌شود اتاق خواب شما بزرگتر به نظر برسد، در عین حال از فضای عمودی نیز به طرز موثری استفاده شود. این قانون در نورپردازی نیز صدق می‌کند. توصیه می‌شود از چراغ‌های دیواری و آویز‌ها برای صرفه جویی در فضای کف استفاده کنید.

اشتباهاتی که در چیدمان اتاق خواب کوچک نباید انجام دهید (همشهری آنلاین)

۳- نادیده گرفتن نور طبیعی

در یک فضای کوچک، نور بهترین دوست شماست. با استفاده از پرده‌های شفاف یا پرده‌هایی که اجازه ورود نور خورشید به داخل را می‌دهند، از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرید از رنگ‌های روشن مانند سفید ملایم، خاکستری کم رنگ و رنگ‌های پاستلی ملایم برای انعکاس بیشتر نور در فضا استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آینه‌ها برای بازتاب نور و ایجاد توهم فضای بزرگ‌تر استفاده کنید. در‌های کمد آینه‌ای یکی از بهترین ایده‌ها برای بازتاب نور در فضا‌های محدود هستند.

۴- بی‌توجهی به مقیاس

مطمئن شوید که مقیاس تختخواب و دیگر لوازم متناسب با اندازه اتاق است. به هیچ وجه متراژ قالی خود را هم اندازه یا خیلی کوچکتر از ابعاد منزل انتخاب نکنید. در حالت ایده‌آل فرش باید حدود ۳۰ سانتی متر از اطراف فاصله داشته باشد. این کار از کوچک نشان دادن فضای اتاق خواب شما جلوگیری می‌کند.

۵- بی‌توجهی به سبک شخصی

در یک فضای کوچک، جایی که احتمالاً دیوار‌ها و مبلمان با رنگ‌های کم رنگ و خنثی را انتخاب کرده‌اید، به راحتی می‌توانید یک قلمرو آرامش بخش خلق کنید. در حالی که بهینه‌سازی فضا ضروری است، فراموش نکنید که می‌توانید از طریق لوازم هنری و دکوری مورد علاقه تان، سبک و استایل شخصیتان را به اتاق خواب بیاورید. استفاده از یک کاغذ دیواری جذاب و متناسب با سلیقه تان ایده خوبی برای ایجاد جذابیت بصری بدون اشغال فضا است.

۶- تختخواب خیلی کوچک

در هنگام چیدمان یک فضای کوچک تصور می‌شود که همه لوازم باید کوچک انتخاب شوند. یکی از این لوازم تختخواب است. واقعیت این است که اگر تختخواب شما خیلی کوچک باشد، قطعا خواب خوبی را تجربه نخواهید کرد و اتاق خواب شما دیگر آن مکان آرامش بخشی که انتظارش را داشتید، نخواهد بود. می‌توانید از تختخواب‌های تاشو با اندازه مناسب استفاده کنید. در این صورت، هر زمان که به تختخواب نیاز نداشتید، می‌توانید از فضای اتاق نهایت استفاده را ببرید و در صورت نیاز نیز یک خواب آرام را تجربه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

+