به گزارش زیرنویس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ شیوه نامه‌ای، جزییات نحوه انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد. این شیوه نامه با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ارتقاء کیفیت دوره های تحصیلی، ارتقای تربیت اخلاقی، معنوی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ شیوه نامه‌ای، جزییات نحوه انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

این شیوه نامه با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ارتقاء کیفیت دوره های تحصیلی، ارتقای تربیت اخلاقی، معنوی و هویتی و توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی، پیشرفت مرجعیت ساز و تمدن آفرین و در راستای ترویج اولویت های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

براساس بندهای این شیوه نامه، شرکت در رقابت در مدت سنوات مجاز کاردانی پیوسته و ناپیوسته ۴ نیمسال، کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۴ نیمسال، کارشناسی ارشد پیوسته ۱۲ نیمسال، دکتری حرفه¬ای پزشکی ۱۴ نیمسال، دندانپزشکی و داروسازی ۱۲ نیمسال و دامپزشکی ۱۲ نیمسال، دکتری تخصصی پیوسته ۱۲ نیمسال، دکتری تخصصی ۸ نیمسال، دکتری تخصصی بالینی ۸ نیمسال است.

در این شیوه نامه آمده است، امتیاز آموزشی و شاخص‌های آن برای دانشجویان نمونه شامل موارد معدل، دستیاری آموزشی، المپیادهای علمی، زبان دوم و رتبه‌های علمی است. همچنین شاخص‌های بخش پژوهشی و نیز توزیع امتیازات برای هر شاخص شامل موارد مقاله (حداکثر ۶۵ درصد کل امتیاز پژوهشی)، طرح پژوهشی (حداکثر ۱۰ درصد)، تالیف و تصنیف کتاب (حداکثر ۱۰ درصد)، ترجمه و گردآوری کتاب (حداکثر ۵ درصد)، مسابقات و جشنواره‌های علمی (حداکثر ۱۰ درصد) است.

براساس بندهای این شیوه نامه، شاخص‌های بخش فرهنگی و اجتماعی و توزیع امتیازات برای هر شاخص شامل موارد مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی، فعالیت در نهادها، کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی، فعالیت در حوزه رسانه‌ها و فضای مجازی، جشنواره‌ها، المپیادها و مسابقات ورزشی، فعالیت‌های دینی و قرآنی، سایر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی است. همچنین شاخص‌های بخش فناوری و نوآوری و توزیع امتیازات برای هر شاخص شامل موارد ایده فناوری، واحد فناور، تولید محصول، آموزش فناوری، اختراع، ابداع و نوآوری، مشمولان طرح های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان، دستیاری فناوری، طرح تانا، طرح‌های کمک هزینه فناوری است.

همچنین به دانشجویان (اعم از ایرانی و بین‌المللی) که در جذب دانشجوی بین‌المللی نقش فعال و موثر داشته باشند، به ازای هر دانشجوی جذب شده با تایید اداره کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان، ۱ امتیاز (تا سقف ۵ امتیاز) تعلق می‌گیرد.

براساس بندهای این شیوه نامه، کمیته داوری از میان ۷ گروه آموزشی در هر مقطع تحصیلی اقدام به شناسایی بالاترین امتیازها می کند. کمیته داوری استان، دانشجویان نمونه استان را انتخاب و پرونده منتخبین را به کمیته مرکزی انتخاب دانشجویان نمونه اداره کل امور دانشجویی دانشگاه معرفی می کند.

دانشجویان متقاضی برای ثبت نام از تاریخ ۲ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه باید مدارک خود را به حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد دانشگاهی تحویل دهند.

منبع: مـهر