به گزارش زیرنویس، محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و ایام الله دهه فجر بیان داشت: در چنین ایامی بود که بزرگترین تحولات تاریخ ایران رقم خورد و آرزوی دیرینه مردم ایران که قریب به ۱۰۰ سال برای تغییر نحوه حکمرانی و پیشرفت کشور، از زمان امیرکبیر […]

به گزارش زیرنویس، محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و ایام الله دهه فجر بیان داشت: در چنین ایامی بود که بزرگترین تحولات تاریخ ایران رقم خورد و آرزوی دیرینه مردم ایران که قریب به ۱۰۰ سال برای تغییر نحوه حکمرانی و پیشرفت کشور، از زمان امیرکبیر مبارزه کرده و بارها شکست خورده بودند، سرانجام به دست حضرت امام برآورده شد.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیت عظیم حضرت امام (ره) اظهار داشت: امام خمینی نه فقط یک روحانی عارف بلکه یک سیاستمدار بزرگ و بسیار هوشمند بود.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با تشریح تاریخچه و فلسفه به وجود آمدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توضیح داد: قبل از انقلاب عموم پروژه‌های عمرانی عظیم کشور توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد و با وقوع انقلاب تمام این شرکت‌ها از کشور خارج شدند و خلاء سازندگی در کشور رخ داد و در این زمان پیشنهاد ورود سپاه برای پر کردن این خلاء داده شد که در ابتدا هم مخالفت‌هایی در بدنه اداری کشور انجام شد اما بالاخره کار انجام گرفت و امروز می‌بینیم که قرارگاه خاتم، بزرگترین شرکت عمرانی کشور است.

محسن رضایی با بیان اینکه قرارگاه خاتم باید به عنوان یک نهاد پیشران و توسعه‌گر برای آینده و نیازهای ملی کشور برنامه ریزی کند، ادامه داد: باید به درک پیشرفت و توسعه ملی رسید و برای نمونه، نیاز امروز، ایجاد کریدورها در کشور است و البته کریدور نه به معنای یک ریل یا جاده، بلکه مجموعه‌ای از خطوط ارتباطی شامل اتوبان و خط ریلی و انبارهای لجستیک و بندرهای خشک در طول مسیر؛ که توسعه کشور را ده‌ها سال جلو می‌اندازد.

وی با بیان خدمات بزرگ و ارزنده قرارگاه خاتم اظهار داشت: بسیاری از مردم و حتی بعضی مسئولان، عظمت و بزرگی اقدامات قرارگاه خاتم الانبیا را نمی‌دانند فلذا این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ایجاد استان‌هایی به عنوان پیشران‌های اقتصادی توضیح داد: با ایجاد زیرساخت‌ها برای تبدیل دو یا سه استان به مناطق پیشران اقتصادی به مرور بقیه استان‌ها با الگوبرداری از این نقاط موجب توسعه کشور خواهند شد.

رضایی با بیان اهمیت موضوع امنیت ملی خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم و اساسی پیشرفت کشور، امنیت است و می‌توان از طریق ایجاد اقتصاد در مرزهای ایران یک کمربند سبز اقتصادی که توأمان ضامن امنیت کشور نیز خواهد بود ایجاد کرد.

وی با اشاره به کم‌کاری اقتصادی ایران در کشورهای محور مقاومت گفت: امروز شاهد آن هستیم که حتی کشورهایی که نقش و اقدام مثبتی در امنیت کشورهای محور مقاومت انجام نداده‌اند، شرایط بهتری نسبت به ما در این کشورها دارند، حال آنکه در جهان یکی از مهمترین دلایل اقدامات نظامی کشورها مسائل اقتصادی است و برای نمونه حضور آمریکا در مرز عراق و سوریه، جلوگیری از عدم دسترسی تهران به مدیترانه و سوریه از طریق بغداد است که با اتصال به کابُل این دسترسی برای چین هم برقرار خواهد شد و این نشان از اهمیت این کریدور است که می‌تواند ثروت بزرگی از طریق تجارت نصیب کشور کند.

رضایی با اشاره به لزوم ایجاد توسعه متوازن و در نظر گرفتن اخلاق و انسانیت در الگوی پیشرفت، توضیح داد: محرومیت زدایی و عدالت خواهی باید بر شیوه تکنوکراتی و پروژه‌ای ارجحیت داشته باشد و البته روحیه سپاهی و جهادی نیز اینگونه می‌طلبد و این رویه باید در تمام شرکت‌ها و پیمانکاران کشور جریان داشته باشد.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: پروژه‌ها باید در سطح توسعه و پیشرفت ملی انتخاب شود و ایضا ارتباط و تناسب پروژه‌ها با مردم و امنیت ملی نیز تعریف شده باشد.

منبع: مـهر