به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قطر، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی دو بر یک مقابل ژاپن راهی نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شد تا حریف قطر میزبان شود. تیمی که نه تنها امتیاز میزبانی را در اختیار دارد بلکه قهرمانی‌اش در دوره قبلی این رقابت‌ها در جام ملت‌های ۲۰۱۹ روی […]

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به قطر، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب پیروزی دو بر یک مقابل ژاپن راهی نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شد تا حریف قطر میزبان شود. تیمی که نه تنها امتیاز میزبانی را در اختیار دارد بلکه قهرمانی‌اش در دوره قبلی این رقابت‌ها در جام ملت‌های ۲۰۱۹ روی روحیه و اعتماد به نفس آنها تأثیر مثبت گذاشته است.

برنده‌های همیشگی محکوم به باخت!

دو تیم در حالی فردا چهارشنبه به مصاف یکدیگر خواهند رفت که تمام بازی‌های خود در مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. تیم ملی ایران در یک هشتم نهایی مقابل سوریه به برتری در ضربات پنالتی رسید و قطر هم در بازی یک چهارم نهایی مقابل ازبکستان به ضیافت پنالتی رفت اما به برد رسید تا مقابل اندیشه‌های امیر قلعه نویی قرار بگیرد.

شرایط ویژه دو تیم و انگیزه‌های خاص هر دو تیم حساسیت این تقابل را قبل از سوت آغاز مسابقه به همراه دارد تا یکی از تیم‌های همیشه برنده جام حالا چاره‌ای جز پذیرش شکست و کنار ماندن دستش از کاپ قهرمانی نداشته باشد.

گرسنه‌های جام قبل از فینال بازی می‌کنند!

سایت ورزشی و معتبر KHELNOW که رخدادهای جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را به طور کامل پوشش می‌دهد با انتشار گزارش مفصل از رویارویی ایران و قطر در نیمه نهایی از صفات جاه‌طلبانه‌ای برای هر دو تیم در مسیر قهرمانی اشاره کرده است.

در بخشی از گزارش این سایت سنگاپوری عنوان شده است: «تیم ملی ایران در مرحله قبل بالاترین رتبه آسیایی در رده بندی فیفا یعنی ژاپن را از دور مسابقات حذف کرد. آبی‌های سامورایی که مدعی قهرمانی در این تورنمنت بودند، نتوانستند هیچ کاری مقابل تیم ایران که سه قهرمانی در تاریخ این رقابت‌ها دارند انجام دهند و دو بر یک باختند.

عملکرد درخشان شاگردان امیر قلعه نویی که حالا باید مقابل میزبانی که در دیدار با ازبکستان تا پنالتی آخر ترس از دست دادن جام را داشت بازی کند.»

«گرسنه»های جام به دنبال قهرمانی/ قطر به دنبال تقلب از دست ایران

سردار یا اکرم؟ مساله این است!

در بخش دیگری از این گزارش از سردار آزمون به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران اشاره شده است: «سردار آزمون به میانه زمین در دیدار با ژاپن می‌آمد تا در جمع‌آوری توپ‌ها به هافبک‌های ایران کمک کند و برای گل تساوی یک پاس گل دقیق داد. این مهاجم می‌توانست در جریان بازی برای خودش گل هم بزند. بینش و ترکیب او با مهاجمان دیگر از او بازیکنی خطرناک می‌سازد و قطر باید برای مهار نفوذ او برنامه‌ریزی کند.»

تعبیر شبیه به آنچه درباره اکرم عفیف بازیکن تأثیرگذار قطر عنوان شده است: «اکرم عفیف در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ عملکرد خوبی داشته است. این مهاجم چهار گل در این دوره به ثمر رسانده است که بهترین آمار بین هم تیمی‌هایش است. او در بازی قبلی مقابل ازبکستان پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و اعتماد به نفس زیادی از خود نشان داد. عفیف با پشتوانه رگه‌ای غنی از فرم و اعتماد بی‌امان، می‌تواند تفاوت‌ساز قطر باشد.»

قطر دنبال راه قدیمی ایران در قهرمانی

هر سه قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ به صورت متوالی به دست آمد. هیچ تیمی در ۲۰ سال گذشته از عنوان قهرمانی خود در جام ملت‌های آسیا دفاع نکرده است و قطر به دنبال پایان دادن به این آمار رویایی تیم ملی ایران است.

دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر ساعت ۱۸:۳۰ شامگاه روز چهارشنبه به مصاف یکدیگر در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا خواهند رفت. دیگر دیدار این مرحله امروز سه شنبه بین تیم‌های کره جنوبی و اردن برگزار می‌شود.

منبع: مـهر