علی سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره مسابقات جام یاریگین و عملکردش که از نظر مربی کشتی دور از انتظار بود، گفت: من کمتر از ۶ ماه است که در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می‌گیرم. در مسابقات لیگ برتر و قهرمانی کشور هم در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفتم، در آن زمان وزنم ۸۴ […]

علی سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره مسابقات جام یاریگین و عملکردش که از نظر مربی کشتی دور از انتظار بود، گفت: من کمتر از ۶ ماه است که در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی می‌گیرم. در مسابقات لیگ برتر و قهرمانی کشور هم در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی گرفتم، در آن زمان وزنم ۸۴ کیلوگرم بود و زیر وزن بودم. بعد از آن هم به اردوی تیم ملی رفتم و برای مسابقات جام یاریگین آماده شدم.

وی بااشاره به اینکه در جام یاریگین شرایط برای او خوب نبوده، تأکید کرد: در مسابقات جام یاریگین شرایط برای من اصلاً مناسب نبود، من در این رقابت‌ها ۴ کیلوگرم زیر وزن بودم، شرایط آب و هوایی هم اصلاً مناسب نبود. در روز مسابقه هم باز هم وزن کم کرده بودم. در جریان کشتی هم ۵ ثانیه مانده به پایان کشتی، داور دو اخطار به من داد که اصلاً همچین چیزی نداریم حتی تماشاچیان روس‌ها هم به این موضوع اشاره کرده بودند.

ملی‌پوش کشتی آزاد گفت: انتظارات از من بیشتر بوده و به آن‌ها حق می‌دهم. من هم کم کاری کردم امیدوارم دیگر این اتفاقات رخ ندهد. بعد از مسابقات جام یاریگین دچار سرماخوردگی شدم و هنوز به اردوی تیم ملی نرفتم. قرار شد تا زمان بهبودی به اردو نروم تا دیگر کشتی‌گیران مبتلا نشوند.

سوادکوهی در مورد حضور در دیگر رقابت‌های کشتی آزاد عنوان کرد: تا پایان سال دو مسابقه یاشاردغو و بلغارستان پیش رو داریم، اما من نمی‌دانم در کدام مسابقه قرار است حضور پیدا کنم. تصمیم‌گیری با کادر فنی است و آن‌ها هر تصمیمی بگیرند من تابع هستم. قطعاً تا پایان سال در یک تورنمنت شرکت خواهم کرد تا در این وزن جا بیافتم اما تصمیم‌گیری برای حضور در مسابقات به نظر کادر فنی برمی‌گردد.

وی در مورد رقابت با حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم گفت: حسن دوست چندساله من است، هدف من هم این است که به او کمک کنم تا ۱۰ مدال شود. هر ورزشکاری دوست دارد میدان بزرگ را تجربه کند و مدال کسب کند. من هم تلاش می‌کنم خوب کشتی بگیرم تا بتوانم مدال‌های خوبی کسب کنم، امیدوارم هر کشتی‌گیری که لایق باشد به مسابقات المپیک راه پیدا کند و افتخارآفرینی کند. فرقی هم ندارد که حسن یزدانی باشد یا من باشم.

منبع: مـهر