امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: حساس ترین بازی را در این مرحله داریم چون زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است. وی ادامه داد: پس از پایان بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردم که در دوره های […]

- منتقدان با این نقدها هیچ کمکی به ما نکردند/ برنامه‌ریزی AFC به ضرر ما بود؛ درست مثل VAR!/ احساس می‌کنم ملی‌پوشان با تمام وجود می‌خواهند برنده شوند

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی تیم‌های ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: حساس ترین بازی را در این مرحله داریم چون زحمات پنج بازی گذشته در این بازی است.

وی ادامه داد: پس از پایان بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردم که در دوره های گذشته هم به این مرحله رسیدید. حالا به قطری فکر کنید که هم قهرمان دوره قبل بوده و هم میزبان است. در تمرین دیروز کاملا احساس کردم آنها با تمام وجود می خواهند ببرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: نقدهایی به ما وارد شد که منصفانه نبود و به تیم ملی کمک نکرد چون موقعیت گل داشتیم ولی از موقعیت ها استفاده نکردیم. در بازی با ژاپن هم قبل از اینکه گل بخوریم هیچ موقعیتی به حریف ندادیم. طبق برنامه توانستیم هافبک های آنها را از کار بیندازیم. به خواسته های فنی خودمان به خوبی رسیدیم. یکسری تغییرات به خاطر فشردگی بازی ها خواهیم داشت. یقین داریم آنها بهترین عملکرد خود را خواهند داشت.

او درباره انتخاب داور عرب زبان و همچنین تخصیص کمترین جایگاه برای تماشاگران فوتبال ایران تصریح کرد: بخشی از سوال شما را باید AFC پاسخگو باشد. ما در برنامه ریزی بازی ها خیلی ضرر کردیم. برای بازی با ژاپن کمتر از ۷۲ ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. در بازی با ژاپن داور می توانست یک بار از آن استفاده کند. یقینا آنچه آسیا می خواهد عدالت است که حتما انجام خواهد شد. فوتبال شعاری به اسم بازی جوانمردانه دارد که در همه ابعادش است. امیدوارم این مهم انجام شود.

بیشتر بخوانید: با داور بازی ایران – قطر بیشتر آشنا شوید/ آمار قضاوت‌های بین‌المللی رسمی و مهم

منبع: خبـر ورزشی