به گزارش زیرنویس، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص مشکل روزهای اخبر در تهران گفت: همواره تاکید کرده‌ام که مشکل جدی در مقوله ترافیک، بی‌نظمی است و متاسفانه این بی‌نظمی‌ها برای شهروندان بسیار آزار دهنده‌ است که از آن جمله آن‌ها می‌توان به توقف‌های غیرمجازی که سبب ترافیک می‌شوند، سبقت گرفتن در […]

به گزارش زیرنویس، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص مشکل روزهای اخبر در تهران گفت: همواره تاکید کرده‌ام که مشکل جدی در مقوله ترافیک، بی‌نظمی است و متاسفانه این بی‌نظمی‌ها برای شهروندان بسیار آزار دهنده‌ است که از آن جمله آن‌ها می‌توان به توقف‌های غیرمجازی که سبب ترافیک می‌شوند، سبقت گرفتن در ترافیک از شانه‌های جاده‌ها و… اشاره کرد؛ لذا برای کنترل این موارد و ساماندهی ترافیک در مواجهه با این بی‌نظمی‌ها طرح ۲۰ پلیس راهور ارائه شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در راس این بی‌نظمی‌ها متاسفانه موتورسیکلت‌ها ییش‌ترین آزار را برای شهروندان ایجاد می‌کنند؛ لذا این تکلیف قانونی ماست که با این اتفاق بی‌نظمی برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه طرح ۲۰ شامل بیست اقدام پلیس در راستای مقابله با این بی‌نظمی‌ها می‌شود تصریح کرد: وقتی این بی‌نظمی‌ها کاهش یابد ترافیک نیز کمتر آزاردهنده خواهد بود.

سردار حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا بستری برای جوانان فراهم است که درآنجا حرکات نمایشی خود را انجام دهند، گفت: از حیث ایجاد بستر مناسب برای موتورسواران و جوانان تا در نهایت ایمنی حرکات نمایشی خود را در آن محلی امن انجام دهند و انرژی خود را تخلیه کنند متاسفانه دچار مشکل هستیم.

سردار حسینی با بیان اینکه تمام نکاتی که در آیین‌نامه‌های راهنمایی و رانندگی آمده است برای موتورسیکلت‌ها نیز صادق است گفت: متاسفانه گاهی موتورسواران به هر نحوی با استفاده از زنجیر، ماسک، گل و یا سایر لوازم اقدام به پوشاندن پلاک‌های موتورسیکلت‌ها می‌کنند و لازم است تاکید کنم که پلیس در صورت مشاهده چنین مواردی بدون تردید موتورسیکلت را توقیف خواهد کرد.

وی درباره میزان تخلفات خانم‌ها و آقایان گفت: در موارد متعددی رانندگی خانم‌ها و آقایان مورد ارزیابی قرار گرفته است که طبق این بررسی‌ها خانم‌ها چه در مقوله تخلفات و اعمال قانون‌ها و چه در مبحث تصادفات بهتر رانندگی کرده‌اند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره وضعیت آلودگی هوا نیز گفت: همگان می‌دانند که این مشکل چگونه حل می‌شود. اگر با یک عزم ملی به سراغ منابعی که تولیدکننده آلودگی هستند رفته و آن‌ها را از بین ببریم به راحتی به آسمان پاک خواهیم رسید.

 

منبع خبر: رکنـا