به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، خاویر میلی، رئیس‌جمهور راست‌گرا و افراطی آرژانتین امروز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد. میلی در بدو ورود به فلسطین اشغالی اعلام کرد که سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل می‌کند. میلی که به «ترامپ آرژانتین» مشهور است، اقتصاددان رادیکال و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، خاویر میلی، رئیس‌جمهور راست‌گرا و افراطی آرژانتین امروز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد تل‌آویو شد.

میلی در بدو ورود به فلسطین اشغالی اعلام کرد که سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل می‌کند.

میلی که به «ترامپ آرژانتین» مشهور است، اقتصاددان رادیکال و نماینده حزب راست افراطی آرژانتین است که به شکل غیرمنتظره‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۹ نوامبر امسال پیروز شد.

روزنامه نیویورک‌پُست اخیراً در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور جدید آرژانتین از حامیان رژیم صهیونیستی بوده و روابط نزدیکی با جامعه یهودیان حسیدی نیویورک دارد. وی که در کمال ناباوری در انتخابات اخیر به عنوان رئیس جمهور آرژانتین انتخاب شد، به خاطر وعده «شکست سوسیالیسم در آرژانتین» و گذشته پرحاشیه خود تیتر خبرها شده است.

در ماه سپتامبر، تنها چند ماه قبل از انتخابش، میلی ۵۳ ساله، که کاتولیک است، به شهر نیویورک سفر کرد و در آنجا با رهبران ارشد یهودیان حسیدی در بروکلین و کوئینز گفتگو کرد.

خاخام مندی کوتلارسکی، یکی از مقامات چاباد (Chabad)، یک سازمان یهودی حسیدی در نیویورک گفت: در گفتگوی من با آقای میلی مشخص بود که او واقعاً از آموزه‌های یهودیت الهام گرفته است.

در یکی از برنامه‌های تلویزیونی، رئیس جمهور جدید آرژانتین به ترجیح‌دادن کنیسه‌ها به کلیساها و گرفتن راهنمایی از خاخام نسبت به کشیش افتخار کرده است.

گرچه میلی به عنوان کاتولیک بزرگ شده اما اغلب با پاپ فرانسیس که او را با الفاضی مانند «بی‌عقل و کمونیسم موعظه‌گرِ حرامزاده» خوانده، درگیر شده است. وی علناً در مورد گرویدن به یهودیت صحبت کرده است.

رئیس جمهور جدید آرژانتین قول داده در اولین سفر خارجی خود از سرزمین‌های اشغالی دیدن کند و سفارت کشورش را از تل آویو به اورشلیم منتقل کند. او اغلب هنگام بحث در مورد نظریه‌های اقتصادی به آیات تورات استناد کرده و در رویدادهای سیاسی در شوفار (شیپور سنتی یهودیان) دمیده است.

میلی پیش از حضور در سیاست به خاطر کتاب‌هایی که در زمینه علم اقتصاد و سیاست تألیف کرده است به عنوان اقتصاددان به شهرت رسید.

منبع: مـهر