۸۲۲ بانوی هنرمند در جشنواره موسیقی فجر هنرنمایی می‌کنند
۸۲۲ بانوی هنرمند در جشنواره موسیقی فجر هنرنمایی می‌کنند

اطلاعات نوشت: در ابتدای این نشست، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره بیان کرد: جشنواره سی‌ونهم نکات مهمی دارد. در این جشنواره مسأله عدالت فرهنگی دارای اهمیت است و ما تلاش کردیم با درنظر گرفتن تعادل جغرافیایی اجراها به آن دست پیدا کنیم. به‌عنوان مثال امسال بخش پاپ در دو‌ سالن مجزا یعنی […]

- ۸۲۲ بانوی هنرمند در جشنواره موسیقی فجر هنرنمایی می‌کنند

اطلاعات نوشت: در ابتدای این نشست، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس جشنواره بیان کرد: جشنواره سی‌ونهم نکات مهمی دارد. در این جشنواره مسأله عدالت فرهنگی دارای اهمیت است و ما تلاش کردیم با درنظر گرفتن تعادل جغرافیایی اجراها به آن دست پیدا کنیم. به‌عنوان مثال امسال بخش پاپ در دو‌ سالن مجزا یعنی فرهنگسرای بهمن و سالن میلاد خواهیم داشت. سالن‌های کوشک باغ هنر، فرهنگسرای ارسباران، سالن سوره و … در این راستا در ایام جشنواره فعال هستند.

در ادامه رضا مهدوی، دبیر جشنواره گفت: امسال سعی کردیم جشنواره را مردمی‌تر کنیم و میهمانانی داریم که شاید سال‌های گذشته آنها را نداشتیم؛ در واقع جشنواره را با همه مردم در تهران و شهرستان‌ها سهیم خواهیم شد.

او افزود: این جشنواره یک ریسمان است که می‌تواند هنرمندان را بالا بکشد و باید در قد و قامتی باشد که بتواند در عرصه بین‌الملل هم قد علم کند. ما استادانی داریم که در منطقه بی‌بدیل هستند ‌و می‌توانیم جشنواره موسیقی فجر را مرکز و پایگاهی قرار دهیم که خودش به همه جایزه می‌دهد.

مهدوی تأکید کرد: به اعتقاد من جشنواره موسیقی فجر به‌دلیل مدیریت‌ درست، خیلی سرحال است. فقط ما باید بتوانیم شأن موسیقی ایران و موسیقی انقلاب را حفظ کنیم و با استفاده از بستر موسیقی فجر، فضای مناسبی را ایجاد کنیم. من ایمان دارم این دوره از جشنواره باید تعداد روزهای بیشتری داشته باشد، چون بضاعت موسیقی ما بیش از این است.

امیرعباس ستایشگر، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و مدیر اجرایی جشنواره نیز در این نشست بیان کرد: جشنواره موسیقی فجر از ۲۳تا ۲۸بهمن‌ماه در ۷سالن در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار خواهد‌شد.

در بخش رقابتی ۹۲آلبوم در ۱۵رشته رقابت خواهند کرد. ۳۲اثر نیز در بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های بینارشته‌ای و‌ موسیقی رقابت داشتند. ۱۷۵اثر در بخش تک‌آهنگ، ۶۷اثر در بخش آهنگسازی در فرم سونات، ۲۶گروه در بخش اجرای صحنه‌ای، ۱۷اثر در بخش نماهنگ و ۲۲اثر در بخش کتاب که‌ در مجموع ۴۰۵اثر در بخش رقابتی ثبت نام کردند.

او ادامه داد: ۲۵۲۲ترانه برای جایزه ترانه بررسی شده‌است و جایزه موسیقی و‌ رسانه نیز در دو‌ محور اصلی برگزار خواهد شد.

ستایشگر گفت: جشنواره موسیقی با اجرای گروه بانوان «نهال» و ارکستر موسیقی ملی ایران کار خود را آغاز خواهد کرد. مانند دوره‌های گذشته بخش بزرگداشت‌ها را هم خواهیم داشت. در حوزه پژوهش نیز فعالیت‌هایی در بستر رسانه‌ای رادیوگفتگو برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۴استان به طور همزمان میزبان جشنواره موسیقی فجر خواهند بود و در مجموع ۲۱۰۹هنرمند در جشنواره حضور دارند که از این میان ۸۲۲نفر هنرمند، خانم و ۱۲۸۷هنرمند، آقا هستند.

سی‌‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت ارشاد، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳تا ۲۸بهمن امسال در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

جایزه ترانه،‌ جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره خواهند بود .  

منبع: اطلاعات انلاین