به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اسنپ، شرکت سازنده‌ی اسنپ‌چت، وضعیت خوبی ندارد. پس از انتشار اخباری مبنی‌بر اخراج ۱۰ درصد از نیروها، اکنون سهام اسنپ پس از کاهش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم و رشد ناچیز تعداد کاربران، بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است. براساس گزارش زومیت، اسنپ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کاربران […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اسنپ، شرکت سازنده‌ی اسنپ‌چت، وضعیت خوبی ندارد. پس از انتشار اخباری مبنی‌بر اخراج ۱۰ درصد از نیروها، اکنون سهام اسنپ پس از کاهش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم و رشد ناچیز تعداد کاربران، بیش از ۳۰ درصد سقوط کرده است.

براساس گزارش زومیت، اسنپ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کاربران فعال روزانه‌اش با ۱۰ درصد رشد به ۴۱۴ میلیون نفر رسیده است، اما این عدد تنها اندکی از ۴۰۶ میلیون نفر در سه‌ماهه‌ی قبل بیشتر بوده و نتوانسته در یک فصل کامل رشد قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر کاربران اسنپ جوانان و نوجوانان هستند. مطالعات نشان می‌دهد که اسنپ پس از واتساپ دومین اپلیکیشن ارتباطی محبوب کودکان است اما نتوانسته به اندازه‌ی متا رشد کند چرا که بزرگسالان را مانند رقبایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک جذب نمی‌کند.

گزارش تعدیل نیروی اسنپ، بازتابی از خبرهایی بود مبنی‌بر اینکه این شرکت انتظار فصل خوبی را ندارد. برخلاف متا که در فصل چهارم ۲۰۲۳ نه تنها فراتر از انتظار وال‌استریت ظاهر شد بلکه پرداخت فصلی سود سهام را انجام داد.

سقوط‌ آزاد اسنپ!

اسنپ درآمد ۱٫۳۶ میلیارد دلاری کسب کرد که کمتر از انتظارات بود (تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی کرده بودند اسنپ ۱٫۳۸ میلیارد دلار درآمد به جیب بزند). تحلیلگران انتظار داشتند سود هر سهم اسنپ ۶ سنت باشد، اما سود هر سهم این شرکت در نهایت به ۸ سنت رسید که بهتر از انتظار بود.

چشم‌انداز اسنپ برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نیز ممکن است با پیش‌بینی تحلیلگران مطابقت نداشته باشد. هرچند پیش‌بینی رسیدن تعداد کاربران روزانه به ۴۲۰ میلیون رشدی نسبی محسوب می‌شود اما سرمایه‌گذاران به‌دنبال رشد سریع‌تری هستند.

اسنپ تلاش کرده تا کسب‌وکار خود را گسترش دهد اما پروژه‌های سخت‌افزاری مانند Snap Spectacles و پهپادهای Pixy تا حد زیادی در کسب درآمد ناکام مانده‌اند. در این میان، تلاش‌های اسنپ برای ورود به بازار سازمانی نیز بی‌نتیجه بوده و اسنپ بخش ARES (سرویس سازمانی واقعیت افزوده) خود را پس از حدود یک سال تعطیل کرده است.

بخش اشتراک پولی اسنپ‌چت پلاس با رشد مواجه بوده است و درحال‌حاضر ۷ میلیون مشترک دارد. این شرکت همچنین برای اولین‌بار اعلام کرد که اشتراک اسنپ‌چت پلاس در سال ۲۰۲۳ نرخ درآمد سالانه‌ی ۲۴۹ میلیون دلاری داشته است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین